Skocz do zawartości

Problemy z ogrzewaniem


Gość Konradooo89

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Konradooo89

Witam posiadam Opla Merive 1.7 CDTI 100KM 2003r i mam problem z ogrzewaniem. Silnik rozgrzewa się normalnie do 85-89stopni, jeżdżąc w mieście w korkach osiąga nawet 95 stopni ale niestety z nawiewów leci zimne lub chłodne powietrze. Kolejnym problemem jest wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, niestety nie mogę znaleźć przyczyny czy ktoś może ma podobny problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może trzeba wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym, bo nie spełnia swojej funkcji. Być może jest zatkane odwietrzenie w korku. Co do grzania, to być może uszkodzone jest sterowanie klapką powietrze ciepłe-zimne alvo nagrzewnica przytkana .A jaka klima? Manual czy automatyczna? 

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Konradooo89 napisał:

Kolejnym problemem jest wysokie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym,

Skąd to wiesz?

Mierzyłeś?

1 godzinę temu, Konradooo89 napisał:

niestety z nawiewów leci zimne lub chłodne powietrze.

Węże do nagrzewnicy sprawdzałeś>

Klapka ciepłe- zimne też?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konradooo89
14 godzin temu, peplunio napisał:

Być może trzeba wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym, bo nie spełnia swojej funkcji. Być może jest zatkane odwietrzenie w korku. Co do grzania, to być może uszkodzone jest sterowanie klapką powietrze ciepłe-zimne alvo nagrzewnica przytkana .A jaka klima? Manual czy automatyczna? 

Klima manualna

13 godzin temu, adam1954 napisał:

Skąd to wiesz?

Mierzyłeś?

Przy otwartym zbiorniczki jak już się rozgrzeje to wypycha płyn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na ciepłym silniku czy rurki i wężyki do i z nagrzewnicy są ciepłe. Dostęp do rurek masz w kabinie. Jak zanurkujesz od strony pasażera pod tunel z przodu i zdemontujesz plastikową osłone to rurki zobaczysz. Dotknij czy gorące są. Albo z komory silnika masz dostęp do węży do i z nagrzewnicy. One też powinny być ciepłe. Co do zbiorniczka, to bez korka zawsze Ci płyn wywali bo w układzie ciśnienie jest. Korek utrzymuje ciśnienie na odpowiednim poziomie. W razie jego nagłwgo wzrostu w korku jest membrana i otwór, przez który ciśnienie jest upuszczane. Jeżeli rurki do nagrzewnicy ciepłe to trzeba sprawdzić czy Ci linka nie spadła z klapki zimno-ciepło. Przy zdjętej osłonie bocznej panelu klimy wszystko zobaczysz. 

Screenshot_20220323-084337.jpg

Edytowane przez peplunio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konradooo89
3 godziny temu, peplunio napisał:

Sprawdź na ciepłym silniku czy rurki i wężyki do i z nagrzewnicy są ciepłe. Dostęp do rurek masz w kabinie. Jak zanurkujesz od strony pasażera pod tunel z przodu i zdemontujesz plastikową osłone to rurki zobaczysz. Dotknij czy gorące są. Albo z komory silnika masz dostęp do węży do i z nagrzewnicy. One też powinny być ciepłe. Co do zbiorniczka, to bez korka zawsze Ci płyn wywali bo w układzie ciśnienie jest. Korek utrzymuje ciśnienie na odpowiednim poziomie. W razie jego nagłwgo wzrostu w korku jest membrana i otwór, przez który ciśnienie jest upuszczane. Jeżeli rurki do nagrzewnicy ciepłe to trzeba sprawdzić czy Ci linka nie spadła z klapki zimno-ciepło. Przy zdjętej osłonie bocznej panelu klimy wszystko zobaczysz. 

Screenshot_20220323-084337.jpg

Ok dzięki za pomoc w weekend będę sprawdzał wężyki. A nowy korek od zbiorniczka już zamówiłem więc też dziś będę wymieniał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności