Skocz do zawartości

nie może ukończyć wypalania DPF w 1.6 cdti


Gość piotrovich

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrovich

Witam,

 

w mojej Zafirze 1.6 cdti mam problem z dpf. Jakby nie mógł dokończyć procedury wypalania. Po zresetowaniu komputerem filtra na 60% jest normalnie przez kilkaset kilometrów do pierwszej próby wypalenia. Najpierw wypala "po cichu" (widzę po spalaniu i silniku). Za każdym razem kiedy tylko silnik zrobi się ciepły. Po kilku dniach wyskakuje check engine, a po skasowaniu wskakuje program wypalania filtra (już widoczny na desce) który się ponawia właściwie na okrągło. i wszystko od początku (Po zresetowaniu komputerem filtra na 60% jest normalnie przez kilkaset kilometrów.......).

 

Ktoś miał coś podobnego? Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrovich

tak. chodzi o to, że on został wyczyszczony po pierwszej takiej akcji (pokazywał wówczas 120% przy przebiegu 100k). Po czyszczeniu facet powiedział, że nie był taki mocno zapchany, tylko nieco; właściwie adekwatnie do przebiegu. Od tego czasu problem nawraca cyklicznie jak opisałem. Przepływy na DPF są odpowiednie (nie jest zapchany na maxa), dlatego robię tylko reset. MEchanik podejrzewa jakieś czujnik, albo sterownik i problem z osiągnięciem (albo prawidłowym odczytem) temperatury potrzebnej do wypalenia. Stąd nie może ukończyć programu. Nie wiem czy ma rację. Grunt, że czujników, sterownik itd. jest dużo i nie bardzo uśmiecha mi się wymieniać wszystko po kolei, albo i wymieniać DPF... Stąd moje pytanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik różnicy ciśnień został sprawdzony? W większości wypadków to on odpowiada za błędne wskazania. Najrozsądniej by było podłączyć się jakimś dobrym programem np. GDS2  i zrobić wypalenie podczas którego obserwować temperaturę na czujnikach są trzy oraz zmiany różnicy ciśnień w tedy powinno się coś wyjaśnić.

Ps. Czy po czyszczeniu DPF był resetowany w komputerze łącznie z czujnikiem ciśnień - ten trzeba zresetować osobno.

Dodatkowo przy przerwana procesu wypalania przez sterownik jest  wykonany zapis z przyczyną ,jeżeli takiego zapisu nie ma to proces zakończył się prawidłowo. Gdyby filtr się nie wypalał to reset nic by nie pomógł. Co do czujników to wcale nie ma tego tak dużo, a przy awarii większości sterownik zapisuje błąd. Za proces odpowiada tylko sterownik główny silnika.

Edytowane przez tomek8308

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje czujnika ciśnienia czy czujnika różnicy cisnien robi się po jego wymianie, nie po czyszczeniu lub wymianie DPF 

Godzinę temu, tomek8308 napisał:

Za proces odpowiada tylko sterownik główny silnika.

Za proces odpowiada wiele czynników. A sterownik tylko tym nadzoruje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Marcin 83 napisał:

Adaptacje czujnika ciśnienia czy czujnika różnicy cisnien robi się po jego wymianie, nie po czyszczeniu lub wymianie DPF 

Za proces odpowiada wiele czynników. A sterownik tylko tym nadzoruje .

Nie wiem skąd masz informację o adaptacji czujnika ciśnień w 1.6CDTI ? TIS 2018 mówi wyraźnie - Wymiana DPF wymaga następujących czynności serwisowych programem GDS2 1. Zerowanie DPF zgodnie  procedurą. 2. Zerowanie czujnika różnicy ciśnień zgodnie z procedurą 3. Uruchomienie silnika.

Uruchomiłem jeszcze przed chwilą GDS2 i nigdzie nie widzę czegoś takiego jak adaptacja czujnika różnicy ciśnień  tak jak w 1.9 czy 1.7  jest tylko funkcja zerowania. 

U mnie po czyszczeniu firma wykonała tylko zerowanie DPF i wypalał się tylko do 45% dopiero po wykonaniu procedury zgodnie z TIS tak jak dla wymiany wypala się do 6%.

I będę się upierał za proces wypalania odpowiada tylko sterownik główny silnia. Nie widzę na schemacie żadnego innego sterownika który uczestniczył by w tym procesie wszystkie dane przesyłane są do sterownika głównego bezpośrednio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no stąd że przy wstawieniu nowego czujnika musisz go adoptować . Przy wymianie DPF tego nie robisz bo masz swój. 

Godzinę temu, tomek8308 napisał:

Nie widzę na schemacie żadnego innego sterownika który uczestniczył by w tym procesie wszystkie dane przesyłane są do sterownika głównego bezpośrednio.

I owszem sterownik tym zarządza , a za proces wypalania jest odpowiedzialne wiele czynników. Jak temperatura,  stopień zapełnienia, ciśnienie , stan oleju , i inne warunki które umożliwią lub uniemożliwia przeprowadzenie procesu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Ja po prostu korzystam z Oplowskiego TIS oraz GDS2 i nie widzę nigdzie procedury adaptacji czujnika różnicy ciśnienia DPF  dla 1.6 CDTI,  a widzę taką procedurę dla 1.7CDTI Dla 1.6CDTI mam tylko pełną procedurę wymiany DPF która wykonuje też zerowanie czujnika ciśnień w kolejnych krokach i jak patrzę nie można jej pominąć więc według mnie zerowanie czajnika, a adaptacja to dwie różne procedury.

Co do sterownika jesteśmy w 100% zgodni, a całe zamieszanie wynikło jak widzę z tego, że odpowiadałem po prostu bezpośrednio na post "piotrovich" jego mechanik podejrzewa, jak pisze" jakieś czujniki albo sterownik" więc jako, że za proces odpowiada główny sterownik silnika, a silnik pracuje poprawnie bez błędów to po prostu jest nie prawdopodobne by był nie sprawny - nie ma tutaj po prostu żadnego sterownika który by odpowiadał tylko za DPF.

A wracając do tematu mocno zastanawia minie fakt że "piotrovitch" pisze że po resecie DPF ma jak rozumiem 60%  zapełnienia ? - (dla czego u mnie po resecie pokazywał 0%) - I wtedy wszystko jest OK do pierwszego wypalania, wtedy musi zrobić reset ponownie. Wygląda to tak jakby sterownik nie widział prawidłowego zapełnienia DPF, a wypalanie przebiega poprawie no bo jak by mógł w innym wypadku po resecie przejeżdżać kilkaset kilometrów gdyby filtr się nie wypalił??? Trzeba by też wiedzieć ile czasu trwa wypalanie i jaką temperaturę osiągnął DPF.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności