Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.05.2022 o 21:37, KidoJaw napisał:

Kurcze nie wiem, warsztat zakładał. Części z intercarsu. Wiem, że dawno temu miałem taką sytuację, że kontrolka gasła po 10s a po wymianie filtru z olejem praktycznie odrazu.

No to w czym problem kupić np. Manna i wymienić.

Przecież to nie majątek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-750928
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale jeszcze myślałem o tym zaworku zwrotnym przy podstawie filtra, może puszcza olej skoro po 8h postoju stan na bagnecie diametralnie się różni i czas gaśnięcia również?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-750954
Udostępnij na innych stronach

U mnie się też różni .

Jest jakiś powód że GM napisał aby mierzyć poziom po zgaszeniu silnika.

Ale zaworek możesz profilaktycznie wymienić

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-750968
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dżem dobry :)

 

Już miałem napisać nowy temat, ale podepnę się tutaj, skoro już istnieje.

Pacjent to CD 1.2 80KM Z12XEP. Auto ma rozwalony rozrząd, wytarte krzywki na wałkach, zapieczone popychacze zaworów, a dźwigienki mają miejscami grubość 1mm... Muszę to wszystko wymienić, ale zacząłem drążyć temat, dlaczego - w aucie z przebiegiem 170 tys. km - jest tak mocno zużyty silnik. Otóż, po długiej i wnikliwej analizie, doszedłem do wniosku, że te elementy nie są przyczyną, a jedynie objawem. Dokładnie to są objawem nie działającego zaworka zwrotnego przy pompie oleju. No i tu się zaczęły schody. Mechanicy robią oczy jak 5 złotych, jak im mówię o tym zaworku i patrzą na mnie z politowaniem jak na blondynkę, bo nigdy o czymś takim nie słyszeli. Wtedy ja patrzę na nich jak na blondynkę i tak patrzymy na siebie wzajemnie, a auto jak nie miało ciśnienia po odpaleniu, tak nie ma nadal. Oczywiście - pompa oleju też pójdzie na wymianę, ale chcę zacząć od zaworu, żeby zobaczyć czy w ogóle się cokolwiek zmieni. Auto po odpaleniu świeci kontrolką ciśnienia oleju przez kilka sekund, a te sekundy zależą w dużej mierze od temperatury otoczenia (co jest dość logiczne).

 

Ponieważ mechanicy w stolicy mają pojęcie o samochodach jak świnie o lataniu, postanowiłem zabrać się za wymianę samemu, jednak mam tylko szczątkowe informacje na temat tej operacji i chciałbym je najpierw usystematyzować:

- zawór podobno znajduje się pod śrubą-zaślepką w obudowie rozrządu, od przodu silnika, na wysokości pompy oleju - prawda to?

- zawór ponoć przypomina miniaturową wersję popychacza hydraulicznego i ponoć nie jest wkręcany, tylko wtykany, a z wyjęciem jego jest niezła zabawa - prawda to?

- biorąc pod uwagę jego teoretyczne umiejscowienie, odkręcenie go nie powinno spowodować wycieku oleju, czyli nie trzeba go potem będzie wymieniać (był wymieniany 500 km temu). Powtórzę pytanie - prawda to?

 

Może mógłby ktoś wrzucić skana z jakiejś mądrej książki, gdzie będzie pokazana lokalizacja tego zaworu i/lub może się podzielić uwagami dotyczącymi wymiany?

 

Z góry bardzo dziękuję

Tomek

 

[EDIT]
Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem takie cudo, ale opisane jest jako "zawór zwrotny filtra oleju" co jest dość intrygujące. Czy to właśnie może być przyczyna moich problemów?

https://allegro.pl/oferta/zawor-zwrotny-filtra-oleju-opel-1-2-z12xe-z12xep-11999623342

 

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-776132
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie Opel Tis 2000 V1160D tam masz do swojego auta wszystko

2023-01-26_135027.png

2023-01-26_135105.png

2023-01-26_135146.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-776139
Udostępnij na innych stronach

@adam1954 dziękuję za poradę - zaraz będę szukał.

 

To, co wkleiłeś to jest zawór upustowy ciśnienia (wkręcany od dołu osłony rozrządu), a ja szukam tego zaworu, co zapobiega cofaniu się oleju (wkręcany od przodu) i ma on kształt takiego jakby małego popychacza:

Клапан масляного насоса обратный 0638506 90573622 55351932 0651787 OPEL  A10XEP A12XEL A12XER A14NEL A14NET A14, ціна 741 грн — Prom.ua  (ID#1453896380)

Udało mi się go namierzyć w ASO za astronomiczną kwotę 151 zł i trzeba czekać ok. 1-2 tyg. na sprowadzenie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-776143
Udostępnij na innych stronach

@adam1954 mam TIS'a 2000 116.0D i za chiny ludowe nie mogę znaleźć w nim opisu procedur... możesz delikatnie mnie nakierować?

 

Dziękuję :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-776221
Udostępnij na innych stronach

Informacje serwisowe klikasz i tam masz wszystko

2023-01-28_173440.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-776231
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra, udało się kupić zawór, ale to nie jego wina niestety (tzn. jego też, ale główne problemy auta wynikają z czego innego).

 

Auto stało dwa dni i odkręciłem filtr oleju. Zgodnie z moją obawą - w filtrze sahara. Świadczy to o uszkodzeniu zaworu zwrotnego. O ile zawór można kupić bez problemu - o tyle, uszkodzona jest też ta drabinka bajpasowa (ten "ołówek" wkręcony w środku obudowy).

I tu się zaczynają schody. Na znanym portalu aukcyjnym, a także w innych miejsca (sklepy internetowe) występują te drabinki tylko do długiego filtra (10cm). Moja CD ma krótki filtr (88,5mm) i nie mogę nigdzie znaleźć tej drabinki pod niego.

Dlatego też pytanie moje jest taki, czy mogę bezkarnie wymienić filtr na dłuższy oraz, czy wystarczy wymienić zakrętkę na dłuższą, czy muszę wymienić całą obudowę filtra?

 

Dzięki

Tomek

 

[EDIT] Częściowo sam sobie odpowiem: do dłuższego filtra jest inna obudowa potrzebna. Na znanym portalu aukcyjnym jest do kupienia za 50 zł, więc nie ma dramatu. Pytanie tylko czy taka obudowa będzie pasowała do mojego silnika, jeśli fabrycznie była pod krótki filtr, oraz czy auto nie będzie miało problemu z większym filtrem?

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-777447
Udostępnij na innych stronach

No to monologu ciąg dalszy.

Nie da się (prawdopodobnie) wymienić podstawy filtra na tą od dłuższego, bo ma zupełnie inny kształt uszczelki oraz wyprowadzeń kanałów olejowych (choć śruby montażowe pasują).

Okazało się jednak, że w przewodach obudowy filtra (poniżej poziomu zaworu zwrotnego) u mnie jest równo sahara, więc niestety - wymiana zaworu nie rozwiązuje problemu. Ten olej gdzieś spływa i coś innego jest tego przyczyną. Zaczynam tracić pomysły.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/2/#findComment-778728
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności