Skocz do zawartości

Kontrolka oleju na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Do mojego Passata z przebiegiem 320 tys. leję 5W30 i jakoś nie ma z nim problemów... Wymienię ten zaworek bezzwrotny z kulką, którego fotkę wrzucałem na drugiej stronie tego tematu i zobaczę czy się coś zmieni.

 

W międzyczasie kompletuję popychacze zaworów, łyżki i szukam wałków. Na tą chwilę jeszcze rozrządu nie będę wymieniał, bo wyczytałem w procedurach, że do wymiany wałków nie trzeba rozkręcać całego rozrządu, więc zobaczę czy to jakikolwiek skutek przyniesie...

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KidoJaw napisał:

No to kombinuj... mi to pomogło, zrobisz z tym co zechcesz :)

 

Dzięki za poradę, ale uważam, że jeśli auto wyszło fabrycznie na danym oleju i producent taki zaleca do niego to należy szukać przyczyny gdzieś indziej. Jak zacznie Ci żłopać olej to zalejesz 15W60+motodoktor, czy wymienisz pierścienie?

Właśnie przy takim podejściu potem człowiek kupuje takiego zarżniętego szrota i ładuje w niego wiadro zielonych, a "przecież, przy zakupie pracował jak zegarek" :-| Ja uważam, że jeśli coś nie działa tak, jak powinno to należy znaleźć przyczynę i ją naprawić, a auto powinno być utrzymane w takim stanie, w jakim sam chciałbym je później kupić.

 

To z innej beczki pytanie: ktoś wie jak sprawdzić czy popychacz zaworu jest sprawny, czy złom?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KidoJaw napisał:

Halo halo, 5w40 jest olejem który znajduje się w książeczce obsługi ww pojazdu :)

 

Qrde, w mojej, niemieckiej książce wyczytałem, że 5W30 ma być lany do tego silnika i z tą skrzynią biegów (Easytronic).

 

[EDIT] Udało mi się upolować jeden wałek rozrządu w dobrym stanie w normalnej cenie. Jeszcze muszę znaleźć drugi...

[EDIT2] Kupiłem wreszcie komplet kluczy do tych powalonych E-Torxów, więc będzie kręcone ? ?

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Albercik napisał:

Jeszcze nie wymieniałem, bo uznałem, że nie ma sensu wymieniać, dopóki nie rozwiążę problemu olejowego. Dopiero, gdy silnik będzie miał prawidłowe smarowanie będzie sens to ruszać.

A wiesz, że powodem niskiego ciśnienia oleju mogą być wyje*ane popychacze lub napinacz łańcucha? Nawet na tym filmie słychać, jak rzegota klawiatura.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ArKos napisał:

Nawet na tym filmie słychać, jak rzegota klawiatura.

No klawiatura wali jak zła :) I to wiem dobrze, że trzeba to wymienić. Mnie martwi to początkowe klekotnięcie przy odpalaniu na zimno (wyraźnie głośniejsze, słychać je przez 0.5 sek po odpaleniu).

15 godzin temu, ArKos napisał:

A wiesz, że powodem niskiego ciśnienia oleju mogą być wyje*ane popychacze lub napinacz łańcucha?

Tego akurat nie wiedziałem ? Pytanie czy to klekotanie tuż po odpaleniu też może z tego wynikać? Bo to, że klekocze (cicho) później i ma delikatnie wypadające zapłony to jest oczywista sprawa. Chodzi mi tylko o to, żeby nie zajechać nowego rozrządu i wałków, jeśli one są tylko objawem, a nie przyczyną. Masz może pomysł jak to zdiagnozować bez wymieniania pół auta na czuja?

 

Nowy wałek już do mnie jedzie, muszę jeszcze znaleźć drugi. Czy możecie polecić elementy rozrządu jakieś sensowne (żeby się nie rozpadły po paru km)? Do wymiany pójdzie wszystko: łańcuch, ślizgi, napinacz łańcucha, pompa wody, pompa oleju, ta górna prowadnica łańcucha, koła wałków, wałki, łyżki i popychacze. Auto nie kopci po odpaleniu i nie znika olej, więc raczej uszczelniaczy zaworowych nie będę ruszał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Albercik napisał:

Mnie martwi to początkowe klekotnięcie przy odpalaniu na zimno

Murwa kać... pierdylion trzydziesty raz napiszę: ucieka ciśnienie przez rozjebany układ rozrządu i popychacze. Najpierw naprawia się rzeczy oczywiste, potem jedzie się ze szczegółami. 

Jak masz złamaną nogę i wylatane kolano, to najpierw leczysz złamanie czy zajmujesz się kolanem?
Po ki uj zaczynasz od dupy strony?
Mechanika rządzi się swoimi prawami. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Jak gadają jedno i to samo to po prostu albo to zrób i potem dociekaj drobiazgów, albo jak wiesz lepiej i robisz po swojemu to przestań jojczyć. Przecież to bez sensu postępowanie.

 

6 godzin temu, Albercik napisał:

czy to klekotanie tuż po odpaleniu też może z tego wynikać?

To poczytaj tematy na forum albo w guglach se wpisz "z14xep pracuje jak diesel" lub "z14xep klekot przy rozruchu" albo jakkolwiek podobnie.
Jak na razie jesteś jak Windows Vista:

- czy chcesz usunąć plik?

- TAK

- ale czy na pewno chcesz usunąć plik? nie można go potem przywrócić

- TAK

- ale czy na pewno na pewno chcesz usunąć?

 

6 godzin temu, Albercik napisał:

łyżki

Że co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jak ju pisałem w wątku o wałkach - auto jest po wymianie głowicy wraz z wałkami rozrządu, a także wleciał kompletny, nowy rozrząd wraz z pompą wody, która wyglądała, jakby od nowości nie była wymieniana (i pewnie tak było...). Warsztat nie musiał się nawet męczyć zbytnio, bo ponoć mechanik zdjął łańcuch ręką z koła zębatego nawet go nie luzując :D Auto jeździ, pracuje jak zegarek, mało pali i ma moc :)

 

No i NIC NIE KLEKOCZE przy odpalaniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności