Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny dzień, kolejne odkrycia.

Gość, od którego kupiłem tą drabinkę zbierającą olej nie był pewny czy będzie średnica pasowała, więc wysłał mi razem z całą obudową. Dzięki temu, dowiedziałem się, że obudowa posiada jeszcze zawór bezzwrotny na samym końcu kanału wlotowego (od strony bloku silnika). Po nalaniu wody do obudowy - woda w tym kanale stoi i nie wypływa, więc daje to jasny znak-sygnał, że to ten zaworek jest u mnie winowajcą.

IMG_20230216_092053.thumb.jpg.1753c68cdd2467f2e50f16efc666fda3.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-778741
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za diagnostykę i wyjaśnienie tematu, to ja też wymieniałem ten cały zaworek i do tego jeszcze ta uszczelkę 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-781078
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@james i przestało Ci klekotać przy odpalaniu po dłuższym postoju?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-782192
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto już po baaardzo kosztownej wymianie obudowy filtra. Aby ją wymienić, trzeba było zwalić kolektor wydechowy, który mnie pokonał niestety. Finalnie - odstawiłem wehikuł do warsztatu, który robi rzeczy niemożliwe. Chłopaki dali radę, choć robocizna wyszła 1200 zł i cztery dni z nim walczyli.

 

Po wymianie obudowy - w obudowie stoi olej, jak przykazano. Auto... dalej klekocze po odpaleniu i świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Zauważyłem, że dzieje się tak znacznie krócej, niż poprzednio, ale w międzyczasie - wzrosła temperatura z średnio 0st. do 10 st. więc nie wiem czy wymiana trochę pomogła czy tylko temperatura.

 

Dodatkowo - martwi mnie, że olej jest czarny jak w diesel'u, a wymieniany był 800 km temu (razem z płukanką itd.).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783110
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Albercik napisał:

robocizna wyszła 1200 zł i cztery dni z nim walczyli.

Jprdl... nie skomentuję. U mnie w warsztacie max 700 i na pewno nie 4 dni... 

 

A kompletny rozrząd z popychaczami i wałki w końcu wymienione, czy nie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783190
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ArKos napisał:

Jprdl... nie skomentuję. U mnie w warsztacie max 700 i na pewno nie 4 dni... 

tutaj był serio dramat. te śruby na górze to pół biedy bo one dremelem poszły, ale te trzy w otworach kolektora (w tych jakby rurkach idących przez kolektor do bloku) to porażka - ani tam podejść czymkolwiek ani nic...

 

16 godzin temu, ArKos napisał:

A kompletny rozrząd z popychaczami i wałki w końcu wymienione, czy nie?

Jeszcze nie wymieniałem, bo uznałem, że nie ma sensu wymieniać, dopóki nie rozwiążę problemu olejowego. Dopiero, gdy silnik będzie miał prawidłowe smarowanie będzie sens to ruszać. W chwili obecnej, gdy silnik pracuje na sucho, nowy rozrząd i wałki dostaną znowu po tyłku i trzeba będzie je wymieniać kolejny raz.

 

Znalazłem filmik na YT pokazujący zimny start CD (przy -12,5 st.) i u gościa też się ta cholerna kontrolka świeci dość długo po odpaleniu... Zaczynam się zastanawiać, czy to krótkie klekotanie klawiatury nie wynika teraz z wywalonych popychaczy, a nie z braku oleju...

 

Jak będę po młodego do szkoły jechać to nagram filmik jak to u mnie wygląda.

 

P.S. co do rozrządu, jak na razie, to zamówiłem komplet blokad do tego silnika ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783203
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik. Nie wiem z czego wynika to podwójne puknięcie po odpaleniu - w rzeczywistości tego nie ma. Może zahaczyłem o mikrofon...

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783205
Udostępnij na innych stronach

@KidoJaw 5W30, jak producent przykazał w książce.

 

Obstawiam, że problem jeszcze może leżeć w zaworze bezzwrotnym oleju (tym wkręconym od przodu w obudowę rozrządu, koło pompy oleju). Jako ostatnią ewentualność obstawiałbym zawór regulujący ciśnienie oleju (ten wkręcony od spodu obudowy rozrządu, pod miską olejową, ze sprężynką).

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783207
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten problem, też wlewano mi 5w30...  Temat spędzał mi sen z powiek. Doradzono mi 5w40, założyłem filtr Manna i problem zniknął :) wcześniej po wymianie rozrządu i popychaczy dalej się z tym męczyłem, najwidoczniej 5w30 przy przebiegu 240tyś nie było najlepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94602-kontrolka-oleju-na-zimnym-silniku/page/3/#findComment-783208
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności