Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio podczas jazdy zapalił mi się check engine, od akumulatora i oleju, oraz auto zaczęło zwalniać do 0. Auto po ponownym odpaleniu wchodziło do 1000 obrotów na chwilę i gasło, niezależnie od pozycji. Wróciliśmy na holu, i od razu podłączyłem uniwersalny OBD by odczytać błędy i był tylko P2101 wskazujący na przepustnicę. Wymontowałem, wyczyściłem bo była brudna, zamontowałem i odpaliła normalnie. Po przejechaniu 5km znowu te same objawy i na holu do domu. Tym razem żadnego błędu mi nie znalazło. Więc zostało sprawdzanie ręczne.

 

Na ten moment domowymi metodami sprawdziłem:

- filtr powietrza jest czysty,

- pompa paliwa działa i podaje benzynę tuż przy silniku,

- wymontowałem ECU i z oględzin zewnętrznych wygląda ok, wszystkie wtyczki tak samo, w środku ECU też brak śladów zwarcia,

- wymieniona przepustnica na inną nic nie zmieniła,

- wymontowany EGR do wyczyszczenia i silniczek reaguje na 12v (montowany będzie później bo uszczelki wymagają wymiany),

 

Generalnie auto odpala za każdym razem i gaśnie po max 3s, chociaż dwa razy odpaliłem i reagował na gaz wkręcając się do 2 tys obrotów by ponownie zgasnąć

Macie jakieś propozycje? Faktycznie ECU mógł zaliczyć zgona?

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94920-corsa-d-12-80km-zgas%C5%82a-podczas-jazdy-oraz-b%C5%82%C4%85d-p2101/
Udostępnij na innych stronach

Zostaje czujnik w pedale i wiązka .

Te uniwersalne OBD nie zawsze pokazują dobrze.

Trzeba się podpiąć od Techa albo Opcom.

Może być też że to będzie wina czujnika wału i przy tym wywala inne błędy.

 

Sprawdź czy na pinie 3 we wtyczce przepustnicy masz 5V

 

Mam 5V na wtyczce przepustnicy.

Jeśli chodzi o pedał gazu, to na uniwersalnym OBD wykrywa bez problemu pozycję na wykresie.

A jak powinna zachować się przepustnica po włączeniu zapłonu? W moim przypadku klapka tylko "telepie się" na starej jak i na nowej części 

Do Opcom nie mam za bardzo dostępu w okolicy, sam czekam na mój egzemplarz z internetu

 

Według Tisa za ten błąd odpowiadają piny 14 i 30 w złaczu XC1 sterownika silnika

2022-07-03_205450.png

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności