Skocz do zawartości

Opel Meriva 1.6 cdti check engine i błędy P0117 i P0118


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Po wymianie rozrządu pojawił się"check engine"i błędy:P0117-czujnik temperatury cieczy chłodzącej-sygnał wejściowy zbyt niski; i P0118-czujnik temperatury cieczy chłodzącej-sygnał wejściowy zbyt wysoki.Warsztat już kilka dni walczy z tymi błędami i na początek wymienili czujnik i dalej to samo,potem sprawdzili instalację pod katęm przerwy w obwodzie i zwarcia.Oczywiście dalej nic i auto stoi w warsztacie.Teraz zamówli oryginalny czujnik,bo próbowane było na zamienniku no i trzymam kciuki że na oryginale błędy znikną.Miał może ktoś podobną usterkę?Bo jak nie pomoże montaż oryginalnego czujnika to już chyba pomysły się skończą:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomogła,teraz warsztat zabrał sterownik silnika do elektronika bo coś tam podobno nie tak z dwoma pinami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frustracja już jest bo auto w warsztacie stoi 2 tygodnie

 

Właśnie obawiam się że jak nie pomoże podmienienie sterownika to warsztatowi skończą się pomysły i wtedy będe musiał zaprowadzić auto do dobrego elektryka.Trzymam sie na razie tego warsztatu bo usterka wynikła u nich po wymianie rozrządu i zobowiązali się wziąść koszty tej naprawy na siebie

Zapewniają że wszystkie wiązki sprawdzone

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ArKos:Błędy te mogą być wynikiem źle ustawionego rozrządu?Dzwoniłem do takiej większej firmy zajmującej się regeneracją sterowników i oni też powiedzieli,że to nie sterownik ale źle(może nawet o 2-3mm)przestawiony rozrząd.Oczywiście rozmawiałem o tym z mechanikiem ale on mnie prawie zakrzyczał że na pewno rozrząd ustawiony dobrze bo na blokadach robili i że jakby był źle ustawiony to błędy by sypało z wału korbowego a nie z czujnika temp.W ciągu kilku dni będe wiedział,co dała podmiana sterownika i jak dalej będzie to samo to zabieram auto i niech inny warsztat sprawdzi poprawność ustawienia rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rozrządzie blokuje się tylko wałek. Łańcuchy posiadają kolorowe ogniwa a koła mają cechy i tak się to ustawia. Na zblokowanym wałku kolorowe ogniwo na cechę wałka, kolorowe ogniwo na cechę pompy, kolorowe ogniwo na cechę wału. Bajo.

 

 

37 minut temu, gummis43 napisał:

zabieram auto i niech inny warsztat sprawdzi poprawność ustawienia rozrządu

Żeby sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu, trzeba WSZYSTKO rozebrać do zera, bo inaczej nie da się tego sprawdzić. Koło zębate pędzone z wału jest przykryte pokrywą aluminiową która jest przykryta dwumasą.

 

36 minut temu, gummis43 napisał:

jakby był źle ustawiony to błędy by sypało z wału korbowego a nie z czujnika temp.

Jeśli już to z wałków. Wał jest nadrzędnym elementem i koło foniczne podając informację o położeniu wału, czyni go punktem wyjściowym do reszty czyli wałków.

 

Tu robiłem ten silnik

https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0WUZJGKGfQJ5yVKmRkUdVKgnQLxfvnGMkwQsAGsAUncJ3seQk3NqzTh8VNeBL4rzil

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności