Gość mnew Opublikowano 21 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 Cześć wszystkim, Planuję zakupić opla astra K z roku 2017-2018 w diesel a dokładnie 1,6 cdti z przebiegiem ok 100-140km. Stoję jednak przed wyborem wersji silnikowej tj 110 km lub 136km. Bardzo dużo się naczytałem o przypadłościach zwianych z kulturą tych silników a tak naprawdę z problemami związanymi z rozrządem. Czy jest złoty środek i zwrócić uwagę np. na konkretny rocznik etc?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 21 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2022 To musisz poczekać na Arkosa , on się tych silników nakręcił , może coś tam poprawili w jakimś roczniku , ale zostaje kwestia serwisowania , bo na dzień dobry będziesz chyba rozrząd robił , a to już po kieszeni w tym motorze szarpie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-754572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukakalke Opublikowano 22 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2022 Cześć! Zgadzam się z tym co mówi Marcin, kupując astrę K z silnikiem 1.6 CDTI z przebiegiem powyżej 100 tys. km pierwsze co to obowiązkowa wymiana rozrządu razem z łanńuchem od pompy oleju. Mój tata jest nieszcześnikiem posiadania tego auta ~160 tys. przebiegu. HISTORIA KU PRZESTRZODZE Ostatnio podczas jazdy zerwał mu się łancuch od pompy oleju w efekcie czego przytarł się na korbowodzie i wałku rozrządu, jak się okazało winowajcą był pieruńsko rozciągnięty łancuch rozrządu który uszkodził ślizgi/napinacze. Mechanik u którego naprawiane było auto po rozebraniu silnika stwierdził, że naprawa tego silnika nie ma kompletnie sensu gdyż jest to konstrukcja aluminiowa i nie da się tego zrobić tak jak należy, koniec końców kupiliśmy używany silnik z przebiegiem okolo 120 tys. km za bagatela 13 tys. zł, do tego wymieniliśmy w nim rozrząd (wymaina łancucha rozrządu, łańcucha pompy oleju i montaż wzmocnionego napinacza plus jakieś inne rzeczy kosztowały ~3 tys.) do tego koszt przełożenia silnika przez mechanika itp. Morał z tego taki - kupując Astrę J/K z silnikiem B16xxx pierwsze co udajemy się na wymianę kompletnego rozrządu, żeby nie narobić sobie biedy, bo lepiej zapobiegać niż leczyć.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-760916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2022 W dniu 21.07.2022 o 20:37, mnew napisał: Stoję jednak przed wyborem wersji silnikowej tj 110 km lub 136km. Weź to odpuść, dobrze radzę. Nie ma droższego diesla w utrzymaniu. Rozrząd kompletny 6k z częściami. Poza tym lecą też wtryski - nie są regenerowalne, trza nowe kupować. Pękają harmonijki do EGRa zintegrowane z kolektorem - wymiana kolektora na nowy, okolice 1,5k z częściami. Nic nie poprawili w silniku, mieli po całości na niego wyje*ane, bo i tak miał być oferowany tylko przez kilka lat i o tym wiedzieli. Proponuję wziąć 1,6T 200kM w benzynie i mieć święty spokój - nic się z nimi nie dzieje. Wersje 1,4T 125 i 150kM pękają tłoki - naprawa ok. 5-6k. Jedynym mądrym silnikiem jest ten 1,6T. Pozostaje jeszcze stary poczciwy 1,4 wolnossący 100kM ale to nie jedzie... ale mało pali. Astra K to już niestety gruby szajs zaprojektowany przez księgowych a nie inżynierów. Uciekaj od tego diesla jak nie chcesz pracować tylko na auto. Moja ostatnia robótka, zrobiłem tych rozrządów może z 15-20 https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid02RzDgD5NBZMqyBncH5kjEjDx2bE619rw9GL48wrPXtdUkBd59Maegb7dLE4n3QXDnl?notif_id=1661152642035882¬if_t=feedback_reaction_generic&ref=notif 2 godziny temu, bukakalke napisał: kupując astrę K z silnikiem 1.6 CDTI z przebiegiem powyżej 100 tys. km pierwsze co to obowiązkowa wymiana rozrządu razem z łanńuchem od pompy oleju Robiłem rozrząd w aucie z przebiegiem 45kkm bo łańcuch szurał jak głupi. 2 godziny temu, bukakalke napisał: lepiej zapobiegać niż leczyć. Pudrowanie trupa jest tak samo sensowne i skuteczne, jak leczenie zapalenia płuc witaminą C... Ten silnik jest fajny TYLKO I WYŁĄCZNIE, gdy ma się gwarancję na samochód. Potem to finansowy koszmar.   3 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-760926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brackidawid Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 A co sądzicie o 1.6 w nowej Astrze L? Zastąpienie Oplowskiej jednostki francuskim PureTechem budzi moje obawy. Co prawda w pierwszych testach wypada całkiem dobrze, jednak to dopiero czas pokaże, jak się spisze w praktyce. https://www.superauto.pl/artykuly/test-opel-astra-1-6-hybrid-180-km-no-i-to-mi-sie-podoba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-774193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 Śmiem twierdzić że 99% użytkowników forum nie widziało tego motoru na oczy , tak że będzie ciężko o jakąś opinie użytkowników   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-774206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan_wAZOn Opublikowano 20 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2023 152 tysiące cebulionzłotych za najniższy pakiet wyposażenia dostępny z tym silnikiem ..... dziękuję... postoję a biorąc pod uwagę czystkę wśród dealerów Opla którą czyni Stellantis oraz pogłoski o tym, że nowe Astry L to tak około kwietnia będą dostępne... mało kto to widział chyba na żywo; na innym forum user wkleił w październiku info o jeździe próbnej; cytuję: "Miałem okazję odbyć krótką jazdę próbną nową Astrą. Wersja hybrydowa 180KM. No i ten napęd muszę powiedzieć ma jak dla mnie same zalety (poza ceną). Samo prowadzenie jest również bardzo dobre, auto jest bardziej zwarte niż Astra K, układ kierowniczy pracuje bardzo lekko ale jest bezpośredni. Zawieszenie pracuje nieco ciszej i lepiej sobie radzi z wybieraniem nierówności. Fotele były to manualnie regulowane AGR i są wygodniejsze niż w Astrze K. Mają wyraźnie grubsze oparcia co dodatkowo zabiera miejsce z tylu gdzie i tak jest ciasno i wyraźnie ciaśniej niż w poprzedniej generacji. Pozycja za kierownicą praktycznie taka sama ale podłokietnik na drzwiach jest za nisko. Jakość wykonania wnętrza zasadniczo taka sama. Plastiki twarde, coś tam zabrzęczy w słupku na wertepach ale ogólne wrażenie ok. Fajne auto." jest już "dedykowane" forum o Astrze L - tam admin wstawił krótką recenzję z weekendowego testu wersji Ultimate, ale z motorem 1,2...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95093-opel-astra-k-wyb%C3%B3r-silnika/#findComment-774219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.