Skocz do zawartości

Na co uważać przy kupnie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozglądam się za samochodem i w oko wpadła Meriva A. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie auta z silnikiem 1.4 90km. Jakie typowe bolączki ma ten model. Czy to udany silnik i czy dobrze sobie radzi z LPG. Wiem że to tylko 90km na dość ciężkie auto ale osiągi nie są dla mnie ważne. Ma tanio dojechać i za bardzo się nie psuć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, temat przeczytany. Patrzę po ofertach i 1.6 jest dużo więcej na rynku niż 1.4. Czy te silniki również dobrze znoszą LPG. Czy jest jakaś istotna różnica między 1.6 100 a 105 koni?  Na Facebooku naczytałem się dużo o UPG czy problemy z nią zdążają się często? Warto robić test przy zakupie czy to raczej pojedyncze przypadki. Czytam że te wszystkie jednostki to raczej dość porządne są , ale chciałbym kupić auto które z 4-5 lat ze mną wytrzyma więc rozważam każdą opcję aby później nie narzekać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

34 minuty temu, Pawel8989 napisał:

ale chciałbym kupić auto które z 4-5 lat

Zostaje więc kupić nie zagazowane , udać się dobrego gazownika aby założył i dobrze wyregulował

Mowa tutaj o Z16XEP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukać będę czystej benzyny niezależnie jaki silnik. Czyli ten z16xep jednak jest gorszy niż z14xep jeżeli chodzi o LPG. A sama awaryjsnosc tych silników jest ma podobnym poziomie? Czego więcej się spotyka że wymaga kapitalnego remontu. Silnik musi u mnie zrobić w granicach 80-100 tys km , pewno kupię coś z przebiegiem 150-200 tys km, więc pod 300 tys się zbliżę z przebiegiem. Patrzę na stronę motobenzyna i dla silnika z14xep wymiana oleju to 30 tys km lub rok a dla z16xep 30tys km lub 2 lata, to są dobre dane? Jak tak to chyba że względu na serwis olejowy co roku pewniej kupić 1.4

Edytowane przez Pawel8989

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pawel8989 napisał:

dla silnika z14xep wymiana oleju to 30 tys km lub rok a dla z16xep 30tys km lub 2 lata, to są dobre dane?

Dobre dane do zajechania silnika.

Raz w roku lub 15 tys.

W obu silnikach są klapki w kolektorze .( dla mnie wada bo kolektor drogi)

W Z14xep jest łańcuch ( dla mnie wada bo tam szczególnie trzeba zmieniać olej częściej)Zaletą Z14xep są hydrokorektory zaworów. A w Z16XEP są kieliszki które są wymienne lub się je szlifuje ,ale to jest demontaż wałków.

Najprostszy silnik to Z16SE , Z16XE i Z18XE One są najlepsze do LPG

Ale reasumując to jeden czy drugi silnik mając przebiegi >200 tys trzeba się liczyć z mniejszymi czy większymi dokładkami finansowymi do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to za długie interwały wymiany oleju, sam wymieniam co 10 tys więc 2 razy w roku. Ale większe szanse że ktoś regulnie wymieniał olej jeżeli ma zalecone co rok. Bo kupując 15 letnie auto z przebiegiem 200tys km to akurat jak co roku wymiana to jest dobrze. Gorzej jak większość czasu auto serwisowanie co 2 lata jak zalecane w tym z16xep. Czy silnik Z16xe to Meriva w wersji 1.6 100koni? Bo 1.6 87 z16 se za bardzo nie ma dostępnego, 1.8 również jest ciężko dostać.

Nie przeraża mnie wiek auta więc jeżeli jakiś silnik jest lepszy to mogę szukać i starszych roczników. Na dziś jeżdżę polo z 1997 i panda 2004 rok . Są to najlepsze auta jakimi jeździłem nic się w nich nie pasuje, a miałem już samochody kilku letnie gdzie ciągle było coś do dłubania . Trzeba kupić coś większego dlatego muszę jedno z nich wymienić .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pawel8989 napisał:

Czy silnik Z16xe to Meriva w wersji 1.6 100koni?

Tak 101 koni.

11 godzin temu, Pawel8989 napisał:

Bo 1.6 87 z16 se za bardzo nie ma dostępnego, 1.8 również jest ciężko dostać.

Bo coś co dobre ludzie trzymają bo szkoda sprzedawać dobre

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem okazję przejechać się Meriva 1.6 105 koni i  1.7 CDTI 100koni i tym się dużo przyjemniej jechało. Tak trochę główkuje czy by diesla nie kupić. Kupując gołą benzynę mam 3000zl na starcie na LPG. Jeżdżę 50km dziennie plus w weekendy dłuższe trasy. Jak ten silnik wygląda pod względem awarii. Czy mając ten zapas 3000zl czy nawet nieco więcej (diesel tańszy w zakupie) jestem w stanie ogarnąć bolączki starego diesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności