misci Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 "Sprawdź czy masz akumulator odpowiedni" Chyba tak bo auto nowe z fabrycznym akumulatorem. Problemy nawarstwiły się bo auto stało tygodniami i jeździło tylko żeby się nie zastało. Często odratowywałem aku z 11,8V, szczególnie że nawet otwarcie drzwi wzbudza większość systemów i 5A z aku leci. Owszem po rozruchu akumulator dostawał inteligentnie ponad 15V po czym w kilka minut ładowanie było wyłączane - spadek nawet do 12,3V. Dopiero włączenie świateł podbijało napięcie do ok. 13V. Problem z elektroniką w samochodzie często wiąże się z niskim napięciem zasilania. Opla mam od niedawna, ale Punto było wrażliwe na takie rzeczy. Potrafiło wyłączać wspomaganie i takie tam. Póki co dałem sobie spokój z tą inteligencją i moje aku trzyma na postoju te 12,4V mimo otwierania drzwi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 To też do końca nie jest tak że niskie napięcie mu szkodzi. To są fazy procesu ładowania , tak jak akumulatora AGM zwykłym prostownikiem nie powinno się ładować , tak samo odnosi się to do akumulatora w samochodzie , tylko tam funkcje prostownika pełni alternator i regulator napięcia . Zaraz wrzucę tu link z innego forum który kiedyś już tu dawałem, opisuje fachowo ale zrozumiale co jak dlaczego i w jakim celu. Odrobina lektury od chłopaków z astraklub.pl Można sporo się dowiedzieć : https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833849   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Co to jezd to AGM?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Skrót AGM oznacza „Absorbent Glass Mat”, co odnosi się do chłonnej maty z włókna szklanego, w której zaabsorbowany jest elektrolit. Akumulatory AGM są szczelne, dzięki czemu również bezproblemowo radzą sobie z ewentualnymi przechyleniami. To, a także odporność na wstrząsy, powoduje, że akumulatory AGM są szczególnie zalecane do samochodów terenowych i motocykli. W porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi akumulatory AGM mogą obsłużyć trzykrotnie więcej cykli. Lepsze parametry, uzyskane za sprawą specjalnej konstrukcji, przemawiają za wyborem akumulatora AGM. Długa żywotność, doskonałe parametry i większe bezpieczeństwo decydują o tym, że akumulatory AGM są doskonałym wyborem do nowoczesnych samochodów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 To nie są żelowe? Bo Żelowe też miały podobne właściwości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Podstawowa różnica jest taka, że w akumulatorach AGM elektrolit jest w 100% wchłonięty i unieruchomiony za pomocą specjalnej maty szklanej separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas łączony jest z dwutlenkiem krzemu tworząc żel, który unieruchamia elektrolit.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Mój jest zwykły. Auto nie ma start stopu (na szczęście).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caps89 Opublikowano Środa o 17:37 Udostępnij Opublikowano Środa o 17:37 W dniu 17.08.2022 o 06:07, misci napisał: Zmierzyć napięcie na akumulatorze, sprawdzić akumulator. Corsa E, przynajmniej moja (2019), ma system inteligentnego ładowania akumulatora. W efekcie akumulator praktycznie nie jest ładowany!!! Mało brakowało, że go nie zajechałem zupełnie. Dopiero sprawa poprawiła się jak odłączyłem czujnik stanu akumulatora. Wróciło stałe ładowanie w okolicy 13,8V (zamiast np. 12,3V). Jakiś błąd tego czujnika tkwi co prawda w komputerze, ale nie jest wyświetlany. Wszystko dla kilku kropel paliwa. To nic, że akumulator trzeba będzie poddać recyklingowi pochłaniając kupę energii (emitując CO2). Taka to ekologia. Sorry że odkopuje ale mam podobny problem, napięcie ładowania często po ładowaniu wynosi 14.8 V czyli idealnie ale później spada do 13 albo nawet 12.5 mimo że akumulator nie jest naładowany, niedawno się rozładował auto nie chciało odpalić. Który to przewód na akumulatorze odpowiada za ten czujnik stanu akumulatora ? Bo jest ich trochę i nie wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-825196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.