Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

"Sprawdź czy masz akumulator odpowiedni"

Chyba tak bo auto nowe z fabrycznym akumulatorem. Problemy nawarstwiły się bo auto stało tygodniami i jeździło tylko żeby się nie zastało. Często odratowywałem aku z 11,8V, szczególnie że nawet otwarcie drzwi wzbudza większość systemów i 5A z aku leci. Owszem po rozruchu akumulator dostawał inteligentnie ponad 15V po czym w kilka minut ładowanie było wyłączane - spadek nawet do 12,3V. Dopiero włączenie świateł podbijało napięcie do ok. 13V. Problem z elektroniką w samochodzie często wiąże się z niskim napięciem zasilania. Opla mam od niedawna, ale Punto było wrażliwe na takie rzeczy. Potrafiło wyłączać wspomaganie i takie tam. Póki co dałem sobie spokój z tą inteligencją i moje aku trzyma na postoju te 12,4V mimo otwierania drzwi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760561
Udostępnij na innych stronach

To też do końca nie jest tak że niskie napięcie mu szkodzi. To są fazy procesu ładowania , tak jak akumulatora AGM zwykłym prostownikiem nie powinno się ładować , tak samo odnosi się to do akumulatora w samochodzie , tylko tam funkcje prostownika pełni alternator i regulator napięcia . Zaraz wrzucę tu link z innego forum który kiedyś już tu dawałem, opisuje fachowo ale zrozumiale co jak dlaczego i w jakim celu. 

Odrobina lektury od chłopaków z astraklub.pl Można sporo się dowiedzieć :

 

https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833849

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760563
Udostępnij na innych stronach

Skrót AGM oznacza „Absorbent Glass Mat”, co odnosi się do chłonnej maty z włókna szklanego, w której zaabsorbowany jest elektrolit. Akumulatory AGM są szczelne, dzięki czemu również bezproblemowo radzą sobie z ewentualnymi przechyleniami. To, a także odporność na wstrząsy, powoduje, że akumulatory AGM są szczególnie zalecane do samochodów terenowych i motocykli. W porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi akumulatory AGM mogą obsłużyć trzykrotnie więcej cykli. Lepsze parametry, uzyskane za sprawą specjalnej konstrukcji, przemawiają za wyborem akumulatora AGM. Długa żywotność, doskonałe parametry i większe bezpieczeństwo decydują o tym, że akumulatory AGM są doskonałym wyborem do nowoczesnych samochodów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760568
Udostępnij na innych stronach

To nie są żelowe?

Bo Żelowe też miały podobne właściwości.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760569
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa różnica jest taka, że w akumulatorach AGM elektrolit jest w 100% wchłonięty i unieruchomiony za pomocą specjalnej maty szklanej separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas łączony jest z dwutlenkiem krzemu tworząc żel, który unieruchamia elektrolit.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95374-corsa-e2015-elektryka-wariuje/page/2/#findComment-760570
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności