Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewną zagadkę do rozwikłania i za cholerę nie mogę sobie z nią poradzić. Potrzebuję ustalić prawidłowy odczyt z bagnetu w mojej Corsie. Jedni mówią, że na zimno się sprawdza a drudzy, że po rozgrzaniu do temperatury roboczej i odczekaniu z 15min/20min. Samochód zostawiam w 100% na płaskiej powierzchni. Na zimnym silniku mój stan oleju dużo przekracza stan maksymalny. Po jeździe i np. po 2 godzinach postoju jest o wiele mniej(czerwona kreska na zdjęciu). Ile wkońcu ma być tego oleju? Wiadomo utrzymuje maksymalny poziom oleju ze względu na hydraulikę. Czy zalano u mnie dobrą ilość oleju do tego silnika? Czemu po nocy jest tak wysoki poziom? Zawór zwrotny w podstawie filtra jest do wymiany?

IMG_20220901_095713_(1080_x_1080_piksel).jpg

Edytowane przez KidoJaw

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KidoJaw napisał:

mój stan oleju dużo przekracza stan maksymalny.

:D:D:D

No mocne słowa. Na bagnecie od dolnej granicy do górnej jest 1 litr. Tak więc 1 podziałka to 200ml czyli 0,2l. To duże przekroczenie stanu to 100ml czyli 0,1l na moje oko. Mówimy oczywiście o stanie po jeździe.

Uwierz mi, że nie widziałeś dużo wyższego poziomu oleju. W dieslach z zabitym DPF-em, który nie daje się wypalic, stan oleju jest 2-3 razy wyższy, bo rozrzedzony olejem napędowym. To jest dużo. A nie to, co na zdjęciu :)

 

Zostaw jak jest. Nic mu nie będzie. jak wymieniam olej i wlewam, to po wlaniu odczekuję kilka minut i robię stan na górnej granicy, czyli do tego garba na lewo od czerwonej kreski. Pewnie jak spłynie całość po kilku godzinach to będzie ciutek więcej, pewnie w okolicy tej czerwonej kreski.

Żebyś zaszkodził silnikowi, to musiałbyś wlać nie 4,1l a ze 6-6.5 litra. Pewnie przy wymianie ktoś się pomylił i wlał 4,5l bo tyle wchodzi do oplowskich 1,6 i 1,8. Te 400ml nie zrobi nic złego i jestem tego pewien. W silniku na łańcuchu ilość oleju ma kluczowe znaczenie. No i systematyczność wymiany.

W skrzyniach 6-biegowych M32 robi się nadstan ok. 300ml przy zawartości oleju 1,8 litra, więc zobacz skalę procentową. Jeśli nie możesz spać w nocy z tego powodu, to weź igelitowy wężyk (taki przezroczysty jak z pompki do akwarium), wprowadź przez rurkę bagnetu i odessij strzykawką te 4 setki.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761552
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze Cię rozumiem i te 100ml oleju po jeździe nie stanowi dla mnie większego problemu. Problemem który próbuje ustalić jest to, że nie podoba mi się tak wysoki stan oleju po nocy/paru godzinnym postoju. Bo to nie możliwe wg mnie żeby między kontrolą na ciepłym a zimnym silniku była taka rozbieżność. Podczas rozruchu silnika występuje długie nabicie ciśnienia(kontrolka się świeci koło 5s) i słychać wtedy głośną prace silnika. Mój trop prowadzi do podstawy filtra oleju. Ten olej musi spływać po czasie i pompa pewnie nabija filtr za każdym razem. Ostatnio odkręcałem filtr po 2h... Był prawie suchy. Tam jest taki zawór jednokierunkowy, może przecieka? Chciałbym poznać Twoje zdanie jako fachowca. Dzięki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761553
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KidoJaw napisał:

Bo to nie możliwe wg mnie żeby między kontrolą na ciepłym a zimnym silniku była taka rozbieżność.

A po czym tak wnioskujesz?

Rozbierałeś kiedykolwiek ten silnik?

Widziałeś ile tam jest kanalików olejowych?

1 godzinę temu, KidoJaw napisał:

Podczas rozruchu silnika występuje długie nabicie ciśnienia(kontrolka się świeci koło 5s) i słychać wtedy głośną prace silnika

Więc pomiar ciśnienia prawdę powie.

Zmierz a potem grzebaj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761558
Udostępnij na innych stronach

Zajebisty jesteś :D

1 godzinę temu, KidoJaw napisał:

Podczas rozruchu silnika występuje długie nabicie ciśnienia(kontrolka się świeci koło 5s) i słychać wtedy głośną prace silnika. Mój trop prowadzi do podstawy filtra oleju.

A w jakim silniku?

Do wróżbity Macieja lekko mi brakuje.

 

Diesel 1,7 ma tak długo świecącą kontrolkę po uruchomieniu i jest to normalne zjawisko. Łańcuchowe 1,0 1,2 i 1,4 jak klepią po rozruchu, to przyczyna najczęściej jest rozrząd i popychacze zaworów.

Po bagnecie wnioskuję, że to benzyniak na łańcuchu.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761560
Udostępnij na innych stronach

Corsa 1.2 80KM 2007. Rozrząd, popychacze zrobione z 5k km temu. Pompa olejowa sprawdzona a i ciśnienie zmierzone i podobno ok... no ale po dłuższym postoju czasami głośniej zaterkocze.. kontrolka nawet po takim godzinnym postoju się tak "długo" świeci..

 

26 minut temu, adam1954 napisał:

Widziałeś ile tam jest kanalików olejowych?

Patrząc po zdjęciu które opublikowałem to w tych kanałach musiałoby być ze 400ml oleju. Zastanawiające. Bo taka różnica na oko jest między gorącym a zimnym. Ludzie zawsze piszą, że mało co u nich się różni stan gorącego a zimnego a w Corsie taki przypadek.

Edytowane przez KidoJaw

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761563
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Z16XE  10 minut po zgaszeniu jest jedna kreska poniżej max a na zimno na max.

Czyli 200ml.

Nie od parady producent napisał aby mierzyć poziom na ciepłym silniku po zgaszeniu

2022-09-01_210236.png

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/95488-pomiar-oleju-silnikowego/#findComment-761569
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności