Skocz do zawartości

Syczenie przy wyższych obrotach 1.3 CDTI


biskvp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po niedawnym problemie z błędem 

P0100 i wymianie przepływomierza postanowiłem rozebrać cały EGR wraz z kolektorem w celu jego wyczyszczenia. Po rozebraniu wszystkiego okazała się że EGR stoi w miejscu przez syf co wyjasnia pokazywany błąd P0400. Wszystko dokładnie oczyściłem i EGR zaczął chodzić leciutko, przy okazji wymieniłem dwa gumowe węże w chlodnicy spalin ponieważ wyglądały na zmęczone. Po podkładaniu wszystkiego do kupy autko super przyspiesza ale strasznie kopci na czarno ponadto po dodaniu mocno gazu od ok.1900 obrotów zaczyna być słyszalne syczenie które wraz ze wzrostem obrotów staje się głośniejsze. Na filmiku myślę że słychać problem kiedy dodaje gazu. Obstawiam że zrobiła się gdzieś nieszczelność która słyszalna jest tylko podczas jazdy gdy silnik jest obciążony. Chciałbym ją znaleźć przy użyciu kompresora warsztatowego tylko nie wiem w którym miejscu wydmuchać powietrze a gdzie zblokować .  To co przychodzi mi do głowy to wymontować czujnik ciśnienia map w kolektorze i tam sprawdzać powietrze, natomiast zaślepić turbinę w miejscu gdzie zasysa powietrze z filtra powietrza. Ktoś może podpowiedzieć czy dobrze myślę albo ma jakiś inny pomysł skąd może dobiegać dźwięk.

 

Mój silnik to 1.3CDTI Z13DT

 

https://youtube.com/shorts/EVWk7VItw8Y?feature=share

Edytowane przez biskvp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin 83 napisał:

Przy turbinie i dolocie  wszystko poskładane i dokręcone ? Mocy nic nie traci ? 

Mocy nic mu nie ubyło. Jednym rura która sciągałem to ta plastikowa która idzie od dolotu do chłodnicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, do intercoolera , a miałeś tam oring czy na wcisk ? To byś już na jałowym wyczuł , jeśli w dolocie masz nieszczelność możesz próbować np Plakiem psikac i sprawdzać czy jest reakcja , jak zaciągnie to podwyższy obroty, tylko na gorące nie psikaj 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój sposób z kompresorem nie pokaże mi nie szczelności? To co jest zauważam to głośniejsza praca silnika a dodatkowo na postoju kiedy silnik nagrzany pracuje co jakiś czas włącza się coś za kolektorem dolotowy tam gdzie odma i EGR tyle że nie wiem co...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda metoda będzie dobra która przyniesie sukces, przy czym na plaka nic nie rozkrecasz , nic nie zaslepiasz , możesz spróbować też i na kompresor, 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ja37 napisał:

Ja odłączałem rurę od filtra powietrza i zaślepiałem.

Gasł :)

Spróbować w ten sposób? Jeśli auto zgaśnie to jest szczelny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności