Skocz do zawartości

Swap silnika x16xe na x16xel


Gość karolxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zwracam się do forumowiczów z następującym pytaniem. Właśnie zrobiłem swap silnik z x16xe na x16xel wszystko prawie ogarnięte i wyskoczył mi na samym końcu problem ( wiem mogłem to sprawdzić przed swapem ale cóż...) chodzi o czujnik polozenia walu a dokładnie o to że czujnik w starym silniku miałem umiejscowiony po lewej stronie w bloku silnika i był 2 pinowy, w silniku który założyłem czujnik umiejscowiony jest przy kole pasowym i ma 3 piny . Czy da się to jakoś ogarnąć czy pozostaje mi tylko wyjmowanie i zmiana  walu korbowego ? Z góry dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam. Ogólnie wszystko poza przewodem od czujnika walu pasuje . Osprzęt cały przełożyłem ze starego silnika , ogolnie myślałem że te silniki różnią sie tylko tym że jeden ma elektryczną przepustnicę a drugi na linkę. Jak się okazało różnią się też  umiejscowniem CPW i ilością pinów do jego podłączenia.  Teraz zastanawiam się co by tu wykombinować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu czytałem temat w którym było wspomniane o zmianie czujnika, trzeba by poszukać, bo ręki sobie nie dam uciąć czy to było w systemie denso-bosch czy w dieslu , tylko tam chyba odwrotna sytuacja była że wstawiony został silnik z czujnikiem na wale od strony skrzyni 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim akurat jest wsadzony x16xe bocwidocznie ktoś już znieninial motor. ORI był z16yng bo to combo cng było fybracznie jak wyjechało z fabryki.  Przeszukałem już chyba cały internet hehe i niestety nic nie mogę znajsc na ten temat a każdy elektromechanik do którego dzwonie rozkłada ręce.  Więc chyba jest to nie wykonalne niestety. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia z czego jest ten x16xe . Jak kupiłem tego combo to już był taki motor w nim. Wiem tylko że x16xe to to samo co z16yng i różnią się tylko tym że yng miał fabryczny gaz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba silniki mają 2-pinowe czujniki wału.

W xel możesz widzieć 3 piny, bo jeden jest tylko ekranem dla pozostałych dwóch przewodów.

 

Tylko nie mam wgladu w oporność cewki czujnika xel, ale pewnie ma 800 ohmów, więc u ciebie nie zadziała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności