Skocz do zawartości

Corsa D - wymiana radia, bluetooth, aux, GID itd.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Próbowałem szperać na Forum, ale jest kilka tematów, częściowo omawiających nurtujące mnie zagadnienie, a częściowo - cisza. Ale do rzeczy:

Moja Corsa D wyposażona jest fabrycznie w radio CD30 MP3 + TID. To, co chciałbym jej zrobić to:

1. dołożyć bluetooth (bez tego jak bez ręki dziś). Tutaj już wiem, że muszę zmienić TID na GID lub CID (taaa, powodzenia w znalezieniu CID'a do Corsy D :P ).

2. dodać aux. I tu zaczynają się schody:

2a. CD30 AUX ? Śmierdzi trochę biedą i w dodatku nie wiem czy dogada się z GIDem/CIDem (żeby wszystkie funkcje działały)

2b. CD60 lub CD70. Tylko nie wiem czy AUX czy NAVI (a czy NAVI w ogóle ma aux?)

3. dokładając AUX'a - czy Corsa D posiadała fabrycznie AUX'a i ma jakieś miejsce, gdzie mogę zamontować gniazdo "jak z fabryki"? Strasznie nie cierpię druciarni w aucie...

 

Doradźcie coś proszę bo w Oplach to ja zielony jestem i nie wiem co wybrać. Co do sinozębego to ma służyć do gadania. Jeśli dobrze wyczytałem (i zrozumiałem) na Forum to moduł BT w Corsie nie potrafi strumieniować dźwięku (jeśli by potrafił to bym nie musiał AUX'a robić)?

 

Z góry bardzo Wam dziękuję!

 

P.S. zapomniałem dodać - Corsa jest z 2006 roku, czyli sam początek produkcji.

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie radio na dedykowaną do corsy stację multimedialną na androidzie... i masz wszystko. Tylko trzeba kupić radio z dużą ilością RAMu (min. 4GB). W stacji masz od razu telefon głośnomówiący, nawigację, gniazdo karty SD, gniazda USB, kamerę cofania, możesz instalować apki na androida (np. do diagnostyki samochodu), duży ekran dotykowy.... Zestaw dedykowany do corsy ma wszystkie przejściówki, tylko wyciągasz radio oryginalne, poprzez przejściówki wrzucasz radio na androidzie i gra... no i nie musisz zmieniać TIDa. :spoko:

 

CD30MP3 889500039_Oryginalneradio(4).thumb.JPG.b58e030ef21b7219b343c48c964d81f6.JPG

 

Stacja android 1582412507_TVwradiu(Kodi)(2).thumb.jpg.86c1ecbd13d83c73f04654414b819ab7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogoes dzięki, ale jakoś te aftermarketowe radia mnie nie rajcują...

 

Za to zrodziła mi się inna koncepcja: A może by tak pójść w Touch&Connect? Tylko nigdzie nie mogę wykopać czy będzie działało z Corsą przed liftem... No i w dodatku - ponoć GID jest wymagany przy tym radiu?? Zakładając, że radio ma wbudowany BT (i to lepszy, bo muzyczkę można słuchać), to GID mi by był na pryszcz potrzebny (komputer pokładowy mam w zegarach).

 

Próbował ktoś podłączać T&C do CD przed liftem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Sorry za opóźnienie, ale miałem dużo rzeczy na głowie.

Udało mi się "okazyjnie" upolować Touch&Connect za 450 zł, w komplecie z ramką, więc postanowiłem je nabyć. W razie, gdyby miał być problem - zawsze bym je mógł sprzedać dalej.

Radio przyjechało, stwierdziłem, że raz się żyje i przy pomocy patyków do szaszłyków, zdemontowałem stare radio. Podłączyłem nowe "na krótko" - działa. Reaguje też na CAN, więc jest spoko.

Okazuje się, że dokupienie niektórych akcesoriów jest meeega trudne. Mikrofon od Corsy D kosztuje krocie. Za 1/4 jego ceny kupiłem mikrofon od Antary, który jest identyczny. Wiązka do mikrofonu jest nieosiągalna, dlatego za 50 zł nabyłem wiązkę mikrofonu do VW i trzeba będzie jej tylko piny zmienić na jednym końcu.

Do tego oczywiście potrzebna jest antena GPS, którą nabyłem za 70 zł.

 

Co do obsługi CAN - radio poprawnie odczytuje informacje o użytych przyciskach na kierownicy, stanie zapłonu/stacyjki, a także o światłach. Nie działa natomiast regulacja głoścności względem prędkości auta.

 

Z ciekawostek: zegarek na wyświetlaczu na desce się aktualizuje z T&C samoczynnie! (Po chwili od włączenia radia, obok godziny pojawia się symbol "RDS"). :)

 

MAm nadzieję, że komuś te wypociny się przydadzą :)

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin 83 spoko, na razie mam problem z ramką montażową, bo się ciągle wysuwa (jeszcze nie rozgryzłem jak ją zamontować na sztywno) i nie mam jeszcze lampki sufitowej (tej dużej). Antenę od GPS mam zamontowaną, ale nie jest na sztywno i lata na dziurach, więc do poprawienia. Jedynie tylko gniazdo aux+usb mam zamontowane na stałe.

 

Achaa: ku przestrodze. Ramka (ta z dziurami na kubki) lewarka biegów nie pasuje od manuala do Easytronica i odwrotnie. Do easytronica nie występuje w wersji z otworem pod aux/usb, a jedynie z małym portem aux.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antenę gps montowałem w środku kokpitu. Nie wyciągałem do góry na szybę. Nie mam problemu z zasięgiem. Spróbuj może u Cię też będzie ok. Zaoszczędzi roboty 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moja takiego bajeru nie miała niestety, a że zakładałem ją na szybko na mrozie i sypiącym gęsto śniegu - nie przejmowałem się takimi "bzdetami" ;)

 

Niemniej - i tak muszę to poprawić, więc będzie okazja, żeby pocykać fotki i zrobić jakiegoś manuala z wymiany radyjka + dokładania gratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności