Skocz do zawartości

Corsa D sciaga


girmo118

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze sciaganiem na lewo, widac ze auto mialo przygode z lewym kolem bo sa przerysowania, lekkie wgnioty na lewym blotniku na wysokosci 5 cm od gory progu i zapas z klepanym rantem felgi. Bylem na geometrii, Majster nie dopatrzyl sie czegosc niepokojacego w podluznicach itp, powiedzial ze nic teraz nie zrobi bo sa luzy w prawym gornym mocowaniu amortyzatora.  Na moja prosbe wykonal pomiary i wyszly takie wyniki. Wymienilem oba lozyska  amortyzatora wraz z poduszkami i dodatkowo wachacz lewy. Raczej kasa w bloto bo wachacze wygladaly na calkiem swieze i proste dodatkwo widac ze lacznik lewy stabilizatora jest nowy i chyba lewy amortyzator  bo jeden jest na ampula a drugi na nasadke. Po wymieniu czesci problem nadal pozostaje, co ciekawe i moze istotone to dopatrzylem sie teraz ze kierownica sama przekreca sie delikatnie na lewo a po ustawieniu jej na prosto auto trzyma tor. Gdzie szukac przyczyny? Czy auto moglo miec ciezkiego dzwona? Z gory dzieki dzieki za pomoc.

geometria.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to majster jest ślepy jak kret.

Kąt pochylenia koła lewego -0,21 a prawego -1,32... Zbieżność lewa strona 0,10 a prawa 0,02...

Co ja bym zrobił:

- sprawdził, czy sprężyny są w całości i są takie same (grubość drutu, ilość zwojów, wysokość)

- sprawdził, czy któryś amortyzator nie jest skrzywiony

To nie jest normalne, bo naturalna eksploatacja powoduje równomierne sklepywanie i siadanie sprężyn i po prawej i po lewej, a nie z takimi różnicami.

Jeśli auto miało przygodę, to jakiś Mietek mógł wepchać mcphersona z jakiegoś przypadkowego auta - i on nie pasuje do całości. Bo np. wsadził z diesla a to jest benzyna lub odwrotnie. Diesel na twardsze sprężyny z racji cięższego silnika i już zrobi się szambo. Dlatego ZAWSZE wymienia się parami czy amortyzatory czy sprężyny.

Odżałuj 5 stów i wymień sprężyny i amortyzatory na nowe, a potem geometria. Oczywiście pod warunkiem, że jest prosta buda czyli nie widać nigdzie śladów uszkodzeń blacharskich pod spodem. No i trzeba się upewnić, że lewy zacisk hamulcowy jest w pełni sprawny a klocki nie są zatarte w jarzmach, czyli koło musi się obracać lekko i po jednej i po drugiej stronie.

Wahacze też da się sprawdzić, czy nie są skrzywione - to przecież widać.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zle napisalem, majster nie chcial nic sprawdzac aby nie naciagac na kase zanim problem luzu nie zostanie naprawiony. Na moja prosbe zostal wykonany pomiar i problem w pochyleniu kola widzi, zaproponowal ustawienie na patencie (cosra ponoc nie mam takiej opcji) zanaznaczajac ze po wymianie amortyzatora problem wroci. Co dla mnie to nie jest rozwiazanie. A ogladajac auto od spodu nie znalazl nic niepokojacego. Ok tak zrobie przejrze raz jeszcze amortyzatory i sprezyny. Lewa piasta kreci sie swobodnie. A co z katem WSZ taka roznica moze byc?

Edytowane przez girmo118

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, girmo118 napisał:

A co z katem WSZ

Jest zależny w pewnym stopniu od kąta pochylenia koła. No i przede wszystkim trzeba zobaczyć dół czy nie jest ruszony, bo jest on też zależny od położenia koła przód-tył.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Grubosc drutu sprezyn sprawdzilem miarka i sa takie same co do ilosci zwojow i wysokosci to musze rozebrac.

 

 

Edytowane przez girmo118

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, bylem przejazdem na stacji kontroli pojazdow aby sprawdzic za 40zl stan amortyzatorow , luzy w zawieszeniu itp. I tak os przednia amplituda: lewe 23mm, prawe 23mm, tlumienie : lewe 63.24%, prawe 63.56%. Brak luzow, diagnosta nie dopatrzyl sie uszkodzen blacharskich tylko peknieta sprezyne tylnego lewego kola. Czy po takich wynikach mozna domniemac ze zawieszenie przod jest ok a przynajmniej sprezyny? Wiem ze troche januszerka ale czas okolo swieteczny i urwanie dupy w pracy przed koncem roku nie pozwalaja mi sie pozbyc auta na dluzsza chwile.

Edytowane przez girmo118

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, girmo118 napisał:

Czy po takich wynikach mozna domniemac ze zawieszenie przod jest ok a przynajmniej sprezyny?

Teoretycznie tak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mocno ściąga? Jak trochę to można koła podmienić z lewej na prawą i odwrotnie jeśli nie są kierunkowe. Miałem przypadki, że po wymianie kół z zimowych na letnie lub odwrotnie auto zaczęło ściągąć. Ściągać może wspomaganie.

Mam nową Corsę E i od pierwszych metrów nieco ściągała w lewo. Przejechałem się autostradą 140km/h i przestała ściągać?!!! Może dziwne, może nie. Albo opony się dotarły, albo wspomaganie jest tak inteligentne, że centruje się samo podczas jazdy na wprost, a przy 140km/h to układ kierowniczy musi być ustawiony raczej dokładnie na wprost.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności