Skocz do zawartości

Astra H III 1.8 16V - - kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana.
Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow.
Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic.
Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem go i nacisnalem na spust (jak w wentylku) i polecialo paliwo, wiec tam paliwo w listwie raczej jest - dolalem tez 10 Litrow bo myslalem ze moze przeklamuje licznik, nic nie dalo.
Ze 2-3 razy mial takie odchyly ze jak krecilem go to mial przejaw odpalenia, lecz wiecej znamoim takowych nie pokazal.
Bezpiecznik nr 24 od pompy paliwa wyglada okej, przekaznik K13 od pompy paliwa wyglada chyba ok, przynajmniej styki nie przypalone.
Po przekreceniu kluczyka nie miga immobilajzer, wiec chyba nie uszkodzony.
Po przekreceniu kluczyka wydaje mi sie ze nie slysze cykniecia lub pracy pompy paliwa pod siedzeniem pasazera z tylu.

Co do sprawdzenia? przyszlo mi do glowy:

- prad czy dochodzi do pompy? odpiac ja i multimetr w kostke i zobaczyc przy zaplonie czy daje prad?
- czujnik wału?
- dolot, przepustnica czy sie uchyla?
- wyjac cewki i swiece i sprawdzic czy daja iskre?


dobrze dumam? co jeszcze moze byc winowajcą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy paliwo dochodzi i pod jakim ciśnieniem. Filtr paliwa o ile takowy jeszcze tam jest(raczej sitko w pompie) . Czujnik wału cewki komunikowały by wypadanie zapłonu 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy domowym sposobem zdjac wezyk z listwy i zalaczyc kluczykiem odpalanie i bedzie "sikac" paliwo? Jak tak to ok, czy bez mierzenia u mechanika sie nie obedzie. Jest mozliwosc odpalania go jakos np na plaka aby dojechac te 300 metrow do warsztatu czy lepiej na hol.

 

Chociaz wole jeszcze sam sobie popatrzec i wiedziec conieco wiecej :))

 

Z tego co juz czytalem to czujnik walu ten na dole przy filtrze oleju nie zawsze daje jakiea kodu bledow jak jest padniety ponoc...

 

Cewka jak cewka. Ale iskra na swiecy jak nie bedzie na zadnej to tez moze byc wina czujnika walu podobno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewkę sprawdzisz wyciągając i robiąc mostek do masy , na plaku może chwilowo gadać, ale bez paliwa i tak nie zajedziesz nigdzie 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stas_kowal napisał:

Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem go i nacisnalem na spust (jak w wentylku) i polecialo paliwo, wiec tam paliwo w listwie raczej jest

To że jest jeszcze nic nie znaczy.Jakie jest ciśnienie?

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy jest iskra? Wykrecilem listwe z cewkami one sa wszystkie cztery polaczone, wystarczy do 4 cewek wlozyc 4 swiece i do masy koncowkami swiec dotknac? Nie ma za bardzo ruchu aby takie manewry robic ao obudowa gorna silnika to plastik. Jak to spr?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marcin 83 napisał:

Kawałek przewodu , owijasz "masę" świecy i dajesz do masy auta . 

Dobrze panowie, troche rozgrzebalem rzeczy i zaczalem od najbardziej prozaicznych sprawdzen.

 

Aku odlaczony,

 

- bezpieczniki od pompy paliwowej sprawny

- przekaznik od pompy paliwowej nie wyglada na upalony, choc moze byc nie dzialajacy

- sprawdzilem przepustnice, dolot powietrza, filtr powietrza widac ze swiezy czysty

- przepustnica nie zawalona, lekka ja przetarlem

- odkrecilem listwe z cewkami, wygladaja ze gumy sa cale, przypalen w srodku jakis nie widze

- swiece wykrecone, suche, ciemne, w gniazdach nie bylo mokro

Zdjecia swiec i cewek, jak waszym zdaniem? Swiece chyba out? https://postimg.cc/gallery/gwDTLYv

 

Zaraz bede patrzyl iskre urzadzonkiem typu GEKO Tester iskry swiecy zaplonowej, chyba jak na moje warunki bardziej bezpiecznie bedzie :), wpierw do kupy zbiore dolot.

 

Bo moge tym po prostu testowac cewke po koleii, wyjmuje cztery na listwie 3 sa puste w 4 wsadzam tester prawda ?

 

Pozniej zloze cewki swiece, i zobacze czy slychac w ogole pompe u mnie, podlacze pod kostke na krotko jakas zarowke czy idzie w ogole prad na pompe, wtedy jeszcze pomyslec o czujniku walu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności