Skocz do zawartości

Corsa C 1.2 - zbyt mocne wspomaganie kierownicy


pio386

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. To mój pierwszy wpis tutaj. Od paru miesięcy jestem posiadaczem Corsy C 1.2 z roku 2002. Z autem nie było większych problemów aż do teraz. Z dnia na dzień zauważyłem dziwny objaw. Wspomaganie elektryczne zaczęło działać wyjątkowo mocno, kierownicę da się obracać dosłownie jednym palcem. Byłem z tym na stacji diagnostycznej. Panowie wykluczyli usterkę mechaniczną. Posprawdzali co trzeba, samochód był na szarpakach, nie stwierdzono żadnych luzów w układzie kierowniczym itp. Zasugerowali, żebym się przyzwyczaił, bo może ten typ tak ma ;). Tylko ciężko się przyzwyczaić, jeśli auto wcześniej prowadziło się idealnie, bo kierownica chodziła z odpowiednim oporem. A teraz czuję się jakbym jeździł gokartem. O ile w mieście jakoś bardzo to nie przeszkadza, to już w trasie niestety tak. Wczoraj jechałem ekspresówką 120 km/h i miałem wrażenie, że samochód "pływa", nawet minimalny ruch kierownicą powoduje reakcję kół.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Ewidentnie musi być coś nie tak z elektryką. Dziwne tym bardziej, że ostatnio nie grzebałem przy samochodzie. Jedyne co zrobiłem, to pozbyłem się wyświetlacza TID, ale nie wydaje mi się, żeby to miało jakiś związek. Co mogę z tym zrobić oprócz wymiany układu wspomagania? Z góry dziękuję za naprowadzenie na rozwiązanie problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ja37 napisał:

Nie pochwaliłeś się, co tam masz, więc tylko zgaduję, że wyjęcie tida przerwało sygnał predkosci.

 

Odłączyłem TID, w jego miejsce zamontowałem uchwyt na telefon. Spróbuję podłączyć to jeszcze raz i zobaczę czy się coś zmieni. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kierownica zaczęła chodzić ciężej, z wyczuwalnym oporem po założeniu nowych tulejek wahacza i sworzni.

Przed wymianą też miałem tak jak Ty - ledwo dotykam i koła reagują.

Choć nie jestem pewien, czy to przyczyna, poczekajmy na wypowiedzi innych :)

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem udało się rozwiązać. Pisałem wcześniej, że ostatnio demontowałem TIDa, ale też wymieniałem żarówki w zegarach. No i co się okazało, licznik nie był do końca wpięty, był jakiś luz między licznikiem a wtyczką. Na komputerze pokazało błąd P1616 - złe dane identyfikacyjne pojazdu z modułu kontroli przyrządów. Gdyby nie komputer, to w życiu bym na to nie wpadł, zwłaszcza że licznik normalnie działał. W każdym razie po ponownym demontażu i podłączeniu licznika problem zniknął jak ręką odjął :) 

Edytowane przez pio386

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności