Skocz do zawartości

Co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj akurat wjechałem na kanał i przy okazji zauważyłem coś takiego jak na zdjęciach. Skąd się bierze ten olej i ta maż? Co jest nieszczelne? Ubytków oleju zbytnio nie ma, od dołu jest osłona silnika więc wycieków nie było widać. Pacjent Meriva 1.4 90 km 2007. 

IMG_20230503_164328.jpg

IMG_20230502_131837_copy_768x1020.jpg

IMG_20230502_131941_copy_768x1020.jpg

IMG_20230503_181207.jpg

Edytowane przez losiumen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.05.2023 o 23:14, ArKos napisał:

Osłona przegubu gubi smar.

W jakiej skali trudności jest naprawa tego? I co trzeba zrobić by to wymienić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić półoś zrzucić sworzeń wahacza , odkręcić najprawdopodobniej końcówkę drążka kierowniczego żeby uzyskać miejsce ,i łącznik stabilizatora. rozciąć opaski na starym przegubie , i albo wymienić cały przegub z osłoną albo sama osłonę .

Następnie wyciągnąć przegub z piasty ,  zbić przegub , wyczyścić półoś , założyć opaskę ,założyć osłonę , nasmarować nowy przegub , zamontować go na półosi  założyć osłone , zacisnąć na niej opaski , i reszta w odwrotnej kolejnosci.

Żeby założyć tylko osłonę to przegub i tak musisz ściągnąć , wymyć dokładnie, i nasmarować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 21:43, Marcin 83 napisał:

Odkręcić półoś zrzucić sworzeń wahacza , odkręcić najprawdopodobniej końcówkę drążka kierowniczego żeby uzyskać miejsce ,i łącznik stabilizatora. rozciąć opaski na starym przegubie , i albo wymienić cały przegub z osłoną albo sama osłonę .

Następnie wyciągnąć przegub z piasty ,  zbić przegub , wyczyścić półoś , założyć opaskę ,założyć osłonę , nasmarować nowy przegub , zamontować go na półosi  założyć osłone , zacisnąć na niej opaski , i reszta w odwrotnej kolejnosci.

Żeby założyć tylko osłonę to przegub i tak musisz ściągnąć , wymyć dokładnie, i nasmarować. 

 

Dzięki . Chyba to zostawię mechanikowi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 21:43, Marcin 83 napisał:

Odkręcić półoś zrzucić sworzeń wahacza , odkręcić najprawdopodobniej końcówkę drążka kierowniczego żeby uzyskać miejsce ,i łącznik stabilizatora. rozciąć opaski na starym przegubie , i albo wymienić cały przegub z osłoną albo sama osłonę .

Następnie wyciągnąć przegub z piasty ,  zbić przegub , wyczyścić półoś , założyć opaskę ,założyć osłonę , nasmarować nowy przegub , zamontować go na półosi  założyć osłone , zacisnąć na niej opaski , i reszta w odwrotnej kolejnosci.

Żeby założyć tylko osłonę to przegub i tak musisz ściągnąć , wymyć dokładnie, i nasmarować. 

 

Dzięki . Chyba to zostawię mechanikowi :)

A tutaj znalezione w sieci jakby ktoś się chciał sam pobawić Osłona Przegubu - wymiana w OPEL MERIVA: instrukcje i filmiki instruktażowe krok po kroku (autodoc.pl)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności