gatewayy Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Witam, od dłuższej chwili mam tak że po odpaleniu samochodu nieważne czy ciepło czy zimno falują mi obroty na biegu jałowym. Falowanie ustępuję gdy silnik się nagrzeje. Zauważyłem też, że przy falujących obrotach oświetlenie zegarów, lampka oświetlenia wnętrza pojazdu ( ta przy lusterku) też faluje, to znaczy jak obroty spadają to oświetlenie świeci słabiej a jak obroty rosną to świeci mocniej. Gdzieś na forach znalazłem info, że może to być spowodowane zabrudzonym erg lub niedrożną rurą egr. Wymontowałem zawór egr i nie było źle, oczywiście była osadzona sadza ale tłoczek od zaworu nie chodził ciężko i wracał na swoje miejsce bez oporów, wyczyściłem go dla świętego spokoju. Gorzej wyglądała rura bo z jednej strony była zaklejona taką lepką szadzą - tak jakby sadza wymieszana z olejem. Wyczyściłem, zamontowałem, odpaliłem auto i niestety bez zmian - obroty falują . Znalazłem też info, że powodem falujących obrotów jest zabrudzony map sensor - wymontowałem i faktycznie był zaklejony sadzą. Przemyłem, wyczyściłem, założyłem , odpaliłem i też bez zmian - obroty falują. Czy ktoś miał ... to znaczy na pewno u wielu obroty falują ale większość kładzie na to lachę ale czy komuś udało się znaleźć przyczynę tych falujących obrotów ? dołączam zdjęcia egr, rury i map sensora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Sprawdź w jakim stanie masz akumulator , jakie masz ładowanie . Pamiętaj że jest tam inteligentne ładowanie . No i naturalnie zawór scv , siedzi od nowości ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatewayy Opublikowano 18 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Z tego co mi wiadomo to takowy zawór nie był wymieniany, i w sumie to nawet nie wiem gdzie on się znajduje Możesz podpowiedzieć gdzie go szukać i czy da się go wyczyścić czy tylko wymiana ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Niby ktoś to czyści w nafcie podpinając jakieś wysterowanie , u mnie była wymiana .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796419 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Hmmmmmm W silniku A28NER nie widzę takich gratów, jak na fotach..... Coś ściemniasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Grzechu ... Ale kolega napisał ,że to zwykle 2.0 w gnoju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 Nie wyłapałem tego. Ma nauczkę, że od tego jest profil.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatewayy Opublikowano 30 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2023 Panowie, czy zawór scv można jakoś sprawdzić czy dobrze działa i wyczyścić w warunkach domowych ? Nie posiadam żadnych myjek ultradźwiękowych ani oscyloskopów, generatorów itp rzeczy. Doczytałem się że jest on sterowany PWM więc zadanie mu 12v będzie mnie kosztować nowy zawór.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 1 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2023 Podaj nr zaworu. Z tego co kiedyś szukałem to one nie są wybitnie drogie. Okaże się że czyszczenie u kogoś będzie połowa ceny. Czy czyszczenie bez wysterowania coś da wątpię. U mnie siedział ten "długi" scv , koszt razy dwa w porównaniu do "krótkiego" . Po zaciągnięciu języka czy czyszczenie coś daje zakupiłem nowy i spokój   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-796918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gatewayy Opublikowano 9 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 Jeszcze go nie wyciąłem bo nie miałem info czy można go jakoś wyczyścić garażowymi sposobami, nie myślałem żeby go komuś oddawać, nawet jakby to nie mam pojęcia do kogo mógłbym się zgłosić żeby mi go wyczyścił. Marcin 83 możesz mi powiedzieć gdzie ten zawór się dokładnie znajduje, bo przeglądnąłem cały silnik i ni chu chu nie mogę go namierzyć. Jeszcze podobno czujnik tego zaworu też warto przeczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96986-insignia-a-20-cdti-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-797221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.