Skocz do zawartości

B14NET Wypadanie zapłonu//Fabryczne LPG


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Piekar00,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent Opel Astra J 1.4T 140KM 2017r 80kkm przebiegu z fabryczną instalacją LPG.

 

Od pewnego czasu auto na LPG zaczęło pracować nierówno i podczas gwałtownego przyspieszania wyskakiwał błąd sprawdź system ESP. Na benzynie wydaje się być OK.Po podpięciu OBD błędy o wypadaniu zapłonu P0300 oraz U0100.

Standardowo wymienione na oryginalne świece oraz cewkę. (To już druga cewka, pierwsza padła przy 60kkm i wtedy problem ustał). Tym razem mimo wymiany nic się nie zmieniło, więc auto pojechało do "fachowca" gazownika który niby też zajmuje się instalacjami fabrycznymi.

Po podpięciu i sprawdzeniu stawiali na wtryski które niby nie są w bardzo złej kondycji ale zaproponowali wymianę na nowe. Wymieniona została cała listwa, problem im ustał i auto miało być dziś do odbioru. Po przyjeździe okazało się że problem im powrócił, silnikiem mocno trzepie a błędy zaczęły wyrzucać też na wolnych obrotach. Przekazali tylko że rozkładają ręce, wróciła stara listwa bo według ich komputera pokazywało wypadania zapłonu na 1 cylindrze a później tylko na 3 i to jednak nie wina wtrysków. Auto zabraliśmy, skasowali za diagnozę komputerową i nie wiem co dalej z tym robić.

 

Dodam jeszcze dziwną przypadłość rzeczy martwych że po wymianie świec i cewki auto nie chciało przełączyć się na LPG, to też był powód który zmusił do oddania auto ale też problem sam zniknął po dwóch przejazdach.

 

Czy wybierać się z problemem do ASO czy jest coś co można warto sprawdzić zanim znów niepotrzebnie wyda się kasę?

Screenshot_2023-07-18-20-23-23-414_com.ovz.carscanner.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam nie na gazowcach , ale tam się znają .

Ziomeczku jesteś z Zabrza tu w razie czego masz namiar na warsztat gdzie Ci to ogarną

MarTech Opel Ford
602 765 478

https://g.co/kgs/MxZUE4

a co możesz sprawdzić we własnym zakresie to pewnie jak się zjawi ktoś kto ogarnia te instalacje to rzuci jakąś informację 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez OBD się sprawdza, ale nie każdy diagnoskop może. 

10 godzin temu, Piekar00 napisał:

Miałem nadzieję że "gazownik" sprawdziłby takie rzeczy podmieniając całą listwę wtryskową

Zaręczam, że są tacy, co nie wiedzą w którą stronę świat się kręci. Tu sztandarowy przykład: wymiana wtrysków bez postawienia poprawnej diagnozy oraz sprawdzenia parametrów pracy na LPG: korekty krótkoterminowe, długoterminowe, praca sondy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, kolega z innego forum akurat zaproponował mi prywatnie pomoc podobno posiadając też lepszy sprzęt więc zobaczymy co uda się jutro zdziałać i wrócę z informacją zwrotną.

 

Jak nie to pewnie zwrócę się też do tego warsztatu co wyżej. Jednak po takiej ostatniej wizycie co trafiłem już ma się mieszane uczucia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po spotkaniu i zaczęcia wszystkiego od początku aby wykluczyć metodą prób i błędów co się da.

 

Benzyna idealnie, po przełączeniu na LPG odrazu czuć szarpanie, błędy ESP i po podpięciu komputera wypada drastycznie zapłon na 3 cylindrze.

 

Pozamieniane wtryski miejscami, podmieniona cewka, pozamieniane miejscami świece. Sprawdzone korekty krótko i długoterminowe na PB i LPG. Na obydwóch nic do zarzucenia  Ale Bez jakiejkolwiek różnicy bo dalej na 3 cylindrze wypada zapłon.

 

Po ruszaniu listwą przypadkiem usłyszeliśmy też syczenie gazu, wydobywało się z czujnika ciśnienia gazu, więc został też delikatnie dokręcony i sprawdzony oring.wydaje się już być OK.

Ale wtedy pod wężykiem  idącym  od listwy wtryskowej z 3 wtryskiwacza zauważyliśmy jeszcze jakby było mokre i dwa razy delikatną kropelkę. W takim przypadku już stawiamy na każdą przypadłość więc podjechaliśmy też na najbliższe SKP.Czujnik gazu nie wykrył jednak żadnej nieszczelności, na którą padła propozycja.

 

Więc temat niestety dalej otwarty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie 3 wtrysk został podmieniony z  innym (bez zmian). I stawiane było właśnie na nieszczelność w tych okolicach. Wężyk siedzi w oplocie termicznym i na całą jego długość jest ciężki dostęp. Trochę rozcięty został do obserwacji ale na dziś było to tyle. Brak czasu.

 

Sprawdzone testerem na stacji diagnostycznej ale nie wyczuło żadnej nieszczelności. Gość z stacji mówił że tester jest bardzo czuły. Stawiam może też na jakieś zagięcie ale to będzie trzeba już dokładnie sprawdzić w 100 procentach.

 

Mimo wszystko reduktor wykluczyć?Czy jeszcze się wstrzymać ?Dawałby objawy na wszystkie wtryski i cylindry?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej reduktor wyklucz.

 

Bardziej bym się skłaniał na problem ze sterowaniem tego wtryskiwacza - czyli sterownik/kabelkologia.

Albo poniżej wtrysku wszystko co jest czy jest szczelne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności