Skocz do zawartości

Opel Zafira b 1,9 dtci 120kw - problem z doładowaniem.


pawelciech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuje za odpowiedzi.

Opis problemu:

Podczas jazdy po przekroczeniu 3800 obr. następuje szarpniecie autem i po odpuszczeniu gazu turbina przestaje pompować, z wydechu wydobywa się basowy dźwięk.

Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy, aż do przekroczenia 3800 obr.

Sprawdzane OpCOM i brak błędów w komputerze.

Czynności które wykonałem:

1) wymiana n75

2) czyszczenie EGR

3) czyszczenie kolektora ssącego

4) i wreszcie wymiana turbiny.

Może ktoś spotkał się z takim problemem bo jazda, a w szczególności wyprzedzanie jest mało przyjemne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odłaczy turbinę to sprawdzałeś na biegu jałowym czy pominięcie n75 coś daje ? . Miałem ostatnio podobny kłopot z tym że mi przeładowywało turbinę do tego stopnia że wywliło weża , działo się to na założonej innej turbinie, gdyż stara padła .

Winny był "zły" zawór n75 , po włożeniu pierburga oryginalnego wszystko wróciło do normy . A silnik to 1.9 cdti 120 koni mechanicznych domniemam i wkradł Ci się czeski błąd .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Marcin 83 napisał:

Jak odłaczy turbinę to sprawdzałeś na biegu jałowym czy pominięcie n75 coś daje ? . Miałem ostatnio podobny kłopot z tym że mi przeładowywało turbinę do tego stopnia że wywliło weża , działo się to na założonej innej turbinie, gdyż stara padła .

Winny był "zły" zawór n75 , po włożeniu pierburga oryginalnego wszystko wróciło do normy . A silnik to 1.9 cdti 120 koni mechanicznych domniemam i wkradł Ci się czeski błąd .

 

Dokładnie błąd. Czyli zmostkować podciśnienie na n75 i obserwować? Można tak jeździć na krótkich odcinkach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na próbę możesz, tylko pamiętaj że wtedy nic nie ogranicza doładowania i przy mocniejszym przegazowaniu będzie sporo mocniej pompować w dolot .  Ale przynajmniej wykluczysz czy n75 jest sprawny i czy szukać w innym miejscu .

Turbinę dawałes cała nowa ? Czy gruszka została ? 

Zawór jaki założyłeś ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina założona po regeneracji. Oddałem swoją a dostałem drugą już z gruszką i wysterowaną. Zawór jakiś zamiennik ze średniej pułki. Tak mi się robiło też ma starej turbinie. Wymieniłem bo była trochę mokra i podejrzewałem że zacina cię geometria. Wczoraj doładowanie zniknęło już po przekroczeniu 2500 obr. jednak najczęściej powyżej 3500. Dziwne że wtedy samochód głośniej chodzi jakby był dziurawy tłumik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z tym bypasem na zaworze n, to nic nie kosztuje , a będzie go można wykluczyć i szukać dalej , ja też miałem jakiś zamiennik i przeładowywał 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Założony oryginalny Pierburg i po problemie. Męczyłem się cały miesiąc szukając przyczyny. Dla potomności - nie opłaca się inwestować w zamienniki - tylko ORYGINAŁ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności