Skocz do zawartości

problem po wymianie sterownika silnika corsa d1.3 cdti


MichalD

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem. ECU zostalo zalane i trzeba bylo wymienic. Kupilem uzywke, mechanik wymienil, nie ma zadnych bledow i zdawac by sie moglo, ze wszystko gra, ale auto ma mniejsza moc. Nie ma tego popychu, ktory normalnie byl przy wchodzeniu na obroty. O co tu chodzi? Czy ktos mial podobny problem? Jaka moze byc tego przyczyna? Bede wdzieczny za informacje i wskazowki. Michal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik występował w wielu odmianach. DTC, DTH, DTE, DTJ, DTR... Różniły się mocą. Jeśli do DTH da się sterownik np z DTJ, a zostawi się stare mapy i tylko VIN przypisze, to logiczne jest, że silnik będzie osiągać 75kM a nie 90kM. Na przykład.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dtc dte dtr to modele poliftowe   przrd liftowe dtj dth  ,mysle ze o nie chodzi  z tym ze sterowanie listwy cr bylo do 2009 roku rozne i nie mogly by byc zamienione 75 miedzy 90 ... km  mysle ze najpierw przedstaw rok kod silnika i fote starego ecu  i nowego jak masz  i bedziemy szukac przyczyny

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi. Byla jeszcze hipoteza, ze stary ecu byl chipowany, ale okazalo sie, ze nie byl. Tak przynajmniej mowi sprzedawca. Fotka z lewej to oryginalny ecu a z prawej ten zamontowany. Auto jest z 2007r. Roznica w mocy jest dosc mocno widoczna. Nie ma zadnych komuikatow o bledach.

ECU orig.jpg

ECU new.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżizas... 

Nie chciałbym być niegrzeczny, ale problemów ze wzrokiem chyba nie masz, skoro piszesz i czytasz na forum. Jeśli tak, to rób to proszę dokładnie.

Do czego zmierzam:

W dniu 4.12.2023 o 19:13, ArKos napisał:

Jeśli do DTH da się sterownik np z DTJ, a zostawi się stare mapy i tylko VIN przypisze, to logiczne jest, że silnik będzie osiągać 75kM a nie 90kM. Na przykład.

Gdybyś to przeczytał, po czym spojrzał na zdjęcia, które dałeś, to byś potwierdził to, co napisałem.

Na pierwszym zdjęciu masz sterownik z Z13DTH a na drugim z Z13DTJ.

 

Czy czegoś jeszcze kurde nie rozumiesz i bedziesz dalej jakieś hipotezy wysuwał? :ph34r:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac, to nie znam sie na tym i dlatego szukalem jakiejs odpowiedzi na tym forum. Czyli jesli dobrze rozumiem, to ecu ten , ktory mam teraz zamontowany pochodzi z silnika 75konnego i nie zostaly przypisane mapy do silnika 90konnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MichalD napisał:

ecu ten , ktory mam teraz zamontowany pochodzi z silnika 75konnego i nie zostaly przypisane mapy do silnika 90konnego.

No o tym piszę od początku...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widzę, że już Pan o tym pisał, mogłem nie zauważyć, bo mi trochę Pańskie ego przesłoniło tekst a i wzrok już nie ten. W każdym razie serdecznie dziękuję Panu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, MichalD napisał:

bo mi trochę Pańskie ego przesłoniło tekst

Niepotrzebny sarkazm. Wystarczy czytać co ktoś pisze. Tylko tyle i aż tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności