Skocz do zawartości

Regulacja temperatury


Janis77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam problem z regulacją temperatury w Meriva A 1.6. Mianowicie po przekręceniu na ciepłe, leci tylko letnie powietrze pomimo 90° na wskaźniku. Ktoś się borykał już z takim problemem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ilość płynu, termostat czy się otwiera , czy na nagrzewnice idzie gorąca ciecz bo może być i nagrzewnica zasyfiona 

Sprawdź ilość płynu, termostat czy się otwiera , czy na nagrzewnice idzie gorąca ciecz bo może być i nagrzewnica zasyfiona , jeśli jest ok to sterowanie ciepłe zimne czy działa jak powinno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie i sorki za tak długie milczenie. Płynu jest stan, termostat chyba się otwiera bo wąż gorący za termostatem natomiast węże do nagrzewnicy są tylko letnie. Czy to nagrzewnica będzie zawalona? Jeśli tak to czy ktoś płakał ją w jakiś sposób czy pozostaje tylko wymiana?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne specyfiki do kamienia w nagrzewnicach . Osobiście nie korzystałem , robiłem płukanie manualne poprzez zalanie octem, a następnie ostre płukanie . Co do specyfików są firmy które ręczą że ich produkt  działa , a że część z nich ma swoją renomowana markę to był bym skłonny im w to uwierzyć . Naturalnie zachodzi pytanie jak bardzo będzie zakamieniona. No i unikał bym preparatów które mają działać poprzez zalanie całego układu . Zdecydowanie bym się kierował na płukanie zamontowanej ale odłączonej z układu . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepłukałem go dzisiaj i się przejechałem. Zauważyłem, że jak jadę to wieje ciepłe powietrze a jak się zatrzymam to chłodne, chyba że dodam gazu i będzie pracował na wyższych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz odpowietrzyć pożądnie ,. Jeśli na wolnych słabo grzeje , to jeszcze jest zapchana albo pompa wody nie wyrabia . POżądnie odpowietrz układ wodny . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie odpowietrzył.30 min hmmm. Temperatura 80 stopni. Termostat musi być otwarty, chłodnica ciepła wąż dolotowy do chłodnicy i z chłodnicy ciepłe. Jeśli odpowietrzyłeś na gorącym układzie, to powinno byś ok. Sprawdzałeś cięgno do zamykania i otwierania ciepła ? Jeśli tak to pompa może już nie dawać rady, co świadczy, to co napisałeś, że na wysokich obrotach grzeje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięgno działa inaczej podczas jazdy też by nie grzało. Próbuję jeszcze odpowietrzyć a jak nie to pomyślę o pompie wody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo syfu poleciało ? Jeśli jest trochę poprawy to kierował bym się w stronę nagrzewnicy , ale to jeszcze sprawdź czy węże do twarde oba i wlot i wylot w czasie gazowania, jak wlot twardnieje a wylot nie to jeszcze zasyfiona nagrzewnica , jeśli oba węże jednakowo reagują to napęd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności