Skocz do zawartości

1,7 CDTI, 92 kW gaśnie po 22 sekundach


Maciej76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem nowym użytkownikiem tego forum i chcę zwrócić się do Was o pomoc przy moim Oplu...

Przed napisaniem, przejrzałem czy coś z objawów mojego auta było opisywane, ale niestety nie znalazłem czegoś co by pasowało w moim przypadku.

Sprawa przedstawia się następująco...

Od około 2,5 tygodnia samochód zaczął mi gasnąć na biegu jałowym, na zimnym silniku. Gaśnięcie silnika pojawia się z dokładnością 22 sekund od uruchomienia i poprzedzone jest specyficznym kliknięciem "klik-klak" jak by przekaźnika (odgłos z przedniej części za kierownicą). 

Gdy samochód się rozgrzeje teoretycznie problem znika ale 2 razy zgasł mi na światłach i 1 raz przy prędkości około 100 km/h na ekspresówce (zaświeciły się wszystkie lampki tablicy rozdzielczej, wskazówki prędkości i prędkościomierza opadły, po czym wszystko zgasło i wskazówki wróciły na poprzednią pozycję. WSZYSTKO to trwało dosłownie 2 sekundy).

Nie było i nie ma żadnego spadku mocy. Silnik pracuje płynnie i odpala za pierwszym razem "na dotyk". 

Zauważyłem jedno ze gdy na biegu jałowym komputer pokazuje spalanie 2,8 - 3,0 l/h, to silnik nie gaśnie samoczynnie, jednak gdy pokazuje 0,5 - 0,7 na postoju na biegu jałowym, to dokładnie po 22 sekundach postoju zgaśnie. Również sprawdziłem czy zgaśnie silnik, gdy na krótko go przegazuje 1-2 sekundy przed upływem 22 sekund. Gdy przegazuje powyżej 1300 obrotów to samochód nie gaśnie, ale zgaśnie dokładnie 22 sekundy po przegazowaniu. 

 

Dwa warsztaty odwiedzone i niestety bez diagnozy. 

Kazali mi czekać aż pojawi się jakiś błąd silnika 🤦 

 

Pomocy !!!

Za każdy konstruktywny pomysł gdzie szukać i jak sprawdzić, będę wdzięczny 🙂

 

PS. Jestem sprawny technicznie i dużo napraw robię sam. Posiadam dobre narzędzia w tym również do pomiarów elektrycznych. 

 

 

Edytowane przez Maciej76

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nowa fura ? Może ktoś jakiś alarm sobie założył kiedyś i teraz krzaczy . 2,8-3,0 na biegu jałowym to ogromną wartość, nie uzyskiwana nawet w czasie wypalania DPF. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale jest raczej dziwnym wskaźnikiem 

Wybebeszyć, plastiki przy kierownicy lub gdzie tam podejrzewasz że coś klika i sprawdzić czy to przekaźnik, jeśli tak to od czego , czy oryginalny. Jeśli nie przekaźnik to co to. Chyba na tyle nietypowa sytuacja że złotego środku nie będzie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel jest z 2011 roku i w moich rękach od 5 lat. Nic nie było montowane dodatkowego. Wersja samochodu z nawigacją i full elektryka. 

Jakiś miesiąc temu był montowany nowy akumulator przeznaczony dla tego modelu silnika. Był też wymieniany olej i wszystkie filtry. Przebieg to 230 tyś. Olej wymieniany regularnie co 10 - 11tyś. Do wymiany rozrządu jeszcze jakieś 30 tyś. jest. 

Wyższe spalanie na biegu jałowym też mnie zdziwiło gdyż jest nie normalne. W obu warsztatach powiedzieli że w tym samochodzie komputer nie pokazuje momentu wypalania DPF i widać to właśnie po spaleniu że jest wyższe na biegu jałowym. 

Edytowane przez Maciej76

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie pokazuje , ale żeby aż tak wysokie było to nie wiem.  A jak wtedy wygląda temperatura spalin ? Wtedy można ogarnąć że jest wypalanie . Ale to raczej taki offtop , no chyba że jedno z drugim będzie powiązane . Trzeba by zrobić live date z tego wydarzenia i odpowiednio zinterpretować co się wtedy dzieje . Jakieś anomalie czy coś 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety brak warsztatu który podejdzie do sprawy rzeczowo i fachowo by to zdiagnozować. 

Mnie bardzo zastanawia ta regularność wyłączenia silnika po odpaleniu. Te 22 sekundy od zapłonu jest niezależne czy pada deszcz, śnieg czy ujemna temperatura na zewnątrz. 

Również wykluczyłem złą jakość paliwa bo tankuje ciągle na jednej stacji i silnik nigdy nie tracił na swojej funkcjonalności i dynamice. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest powtarzalność to pół biedy. Zlokalizuj  ten przekaźnik lub od czego innego pstryknięcie jest, może to naświetli temat. Bo na tę chwilę jedyne co mi do głowy przychodzi to alarm z którym nie miałeś kłopotu, jakieś odcięcie zapłonu . W merivach mieli kłopoty z co którymś odpaleniem z powodu wady fabrycznej sterownika , ale u Ciebie to inaczej wygląda. No i tam był komunikat 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość dziś nie chce gasnąć 🤦🤦 

Ale pojawił się nowy obiaw na rozgrzewającym się silniku po uruchomieniu. 

Około 5 min od uruchomienia obroty silnika "falują" w zakresie około 900 -1100 obrotów. Po około 15 -20 min jeździe to falowanie obrotów na biegu jałowym ustało. Wcześniej nie miałem takiego objawu. Może było ale bardzo małe i nie w takim zakresie jak to miało dziś. Spalanie na biegu jałowym spadło do zakresu 0,4-0,5 l/h.

Uprzedze również pytanie czy korek wlewu oleju do silnika na pracującym silniku nie strzela do góry po odkręceniu lub jest zassany i trudno go odkręcić. Odpowiadam że nic takiego nie miało i nie ma miejsca. Korek swobodnie daje się odkręcić a odkręcony i pozostawiony na pokrywie nie unosi się. Leży swobodnie bez przemieszczania się.

Zamieszczam też zdjęcie miejsca z którego na 99% dochodzi to klikanie. Dziś też miało miejsce, ale silnik nie został wyłączony jak to miało miejsce wczoraj, przedwczoraj i właściwie całe ostatnie 2,5 tygodnia. 

Screenshot_2023-12-21-12-45-13-33_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, tam to są bezpieczniki i przekaźniki. Ściągnij pokrywę i zobacz czy coś nie jeste zalane , zawilgocone , styki czy nie są utlenione w tej tacce co łączy się z dolną częścią 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności