Skocz do zawartości

Temperatura silnika podczas wypalania filtr DPF


Pabbblo
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez tomek8308,

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, potrzebuje porady , wyjechałem nie dawno od mechanika z wyczyszczonym filtrem DPF oraz z regenerowaną turbosprężarką z wymienionym olejem i filtrami ..lecz okazało się że nie działa termostat tak jak powinien , jest to Opel zafira c 1.6 136 KM , jest to mój jedyny samochód jaki mam i musiałem nim pojechać na święta z rodziną mimo tego zespsutego termostatu, pytanie moje brzmi , w jakiej temperaturze silnika wypala się dpf? Czy 70 stopni wystarczy na trasie ?W mieście temperatura wacha mi się pomiędzy 60 a 90 stopni a na trasie jest 70 i nie zwiększyło mi się przez 300 km, boję się że mi się nie załączy to wypalaniel i znów mi się zapcha dpf a zapłaciłem kosmiczne pieniądze za ostatnią naprawe. Termostat wyminie jak najszybciej ale potrzebuje porady czy proces wypalania mi się uruchomi przy takiej temeraturze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w załączniku masz oficjalny biuletyn GM odnośnie DPFu, zwróć uwagę na pytanie "5", podpunkt "c". W moim opelku (corsa D, A13DTC), samo rozpoczęcie przygotowania do regeneracji (włączenie ogrzewania tylnej szyby czyli diody, zwiększenie zużycia paliwa) zaczyna się od ok. 55stopni, natomiast sam proces regeneracji (informacja w apkach lub na kompie) załącza przy ok. 72-74stopnie i proces trwa przez kilkanaście km.

Nie wiem tylko, czy przykład z mojego silnika, a także podany biuletyn GM z 2010roku jest adekwatny do Twojego silnika, bo jednak silniki B16xxx i B20xxx mają chyba inne algorytmy wypalania.

DPF.rtf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że te algorytmy nie zawsze trzymają się szablonu . Jak walczyłem z DPF to potrafił włączyć wypalanie zaraz po odpaleniu . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No tak Marcin, u mnie też wypalanie włącza się najczęściej przy ok. 55stopniach (zwiększenie spalania, włączenie grzania szyby tylnej), natomiast komputer w samochodzie formalnie zaczyna liczyć stan regeneracji (odliczać stan regeneracji w %), kiedy temperatura chłodziwa przekroczy 70+stopni, a temperatura DPFu przekroczy ok. 550stopni. Mam filmik sprzed 2lat w apce OPL Monitor, gdzie to nieźle widać i słychać, ale jest za duży, żeby go zmieścić, a mój program do edycji (skracania) video coś się dziś zawiesza.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij mi go na maila jeśli chcesz go zamieścić , to go tutaj wrzucę . Może uda mi się go skompresować lub może mam większe limity na wrzutkę , wysłałem na priv maila 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź , jestem po regeneracji turbosprężarki do tego i po oczyszczeniu dpf, wracając ze świąt właśnie zauważyłem po puszczonym pedale gazu,  że zaczęło mi się wypalać czyli nie 0,0 w spalaniu tylko prawie 2.0 l spalania , i wtedy podkręciłem obroty na trasie do 3000 obrotów i wypaliło..tylko zaczęło się coś gorszego ..przestał mi chyba działać jeden z garów bo zaczęło trząść przy przyspieszaniu na wolniejszych obrotach i samochód stracił moc :(((dojechałem do domu i za jakieś pół godziny po zgaszeniu silnika było już ok ..nie rozumiem co się wydarzyło ..może ktoś mi to wytłumaczy? Mam do wymiany kolejny raz olej i filtry po 1000 km ze względu na regenerację turbosprężarki , oczywiście podczas regeneracji też był wyminiony olej i filtry 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

W dieslu mogą być tylko dwie przyczyny nie działania cylindra - albo brak kompresji albo brak wtrysku paliwa.

Raczej brak kompresji nie wchodzi w grę więc sprawdź czy wszystkie wtyczki do wtryskiwaczy są prawidłowo wpięte.

Ale najsensowniej podłączyć komputer powinno być info który cylinder nie domagał.

No chyba że to coś innego powodowało nierówną pracę.

ps. Palił się check ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2023 o 10:44, Pabbblo napisał:

, i wtedy podkręciłem obroty na trasie do 3000 obrotów

Bardziej od wysokich obrotów liczy się obciążenie motoru. Wtedy uzyskasz wyższą temperaturę egt, co przełoży się na efektywne wypalenie . Na drugim filmiku powyżej od Bogoes fajnie to widać 

W dniu 30.12.2023 o 10:44, Pabbblo napisał:

nie rozumiem co się wydarzyło

Komp , błędy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomku nie palił się „ check”..może najlepiej po wymianie termostatu który też jest niesprawny od tygodnia ( dlatego pytałem o temperaturę przy spalaniu DPF) 

pojechać do autoryzowanegosalonh opla i niech sprawdzą na komputerze co się stało ..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności