Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Mery 11 napisał:

Nie czytałeś postu o dokładaniu lusterek, które jest ogromną kopalnią wskazówek i porad.

On czytał ale myślę że dopiero teraz wpadł na pomysł aby coś zrobić u siebie.

 

Miejmy nadzieję że zrobi dobrze i może jakiś manual zrobi dla innych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moja wypowiedź była sarkastyczna :)

 

W żadnym wypadku nie przeklinam was tylko miałem nic nie robić wielkiego a tutaj jak się człowiek napali to poszuka dużo rzeczy i się robią koszta - nie płacze to dla mnie normalne że jak się chce coś zrobić to są koszty a to i tak po taniości bo używki.

 

Wiele mi wiedzieć już więcej nie trzeba więc więcej nie czytałem a do składania lusterek to 7 pinowce trzeba jak się nie myle - ale ja rzadko składam a jak już coś to daję radę raz na miesiąc. Lusterka solidne nie jak w astrze f plastikowe aż strach było składać.

 

Manuala nie macie? A miałbyć niby temat o tym ;)

 

W zasadzie poza podmianą okablowania drzwi, podmianą w lusterkach kolorowych elementów z oryginalnych lusterk (oby się udało bez połamania zatrzasków) to ciągniecie kabli we wnętrzy auta, podmiana pinów od strony auta. Jeszcze myśle gdzie się wpiąc we włącznik grzania - najbardziej pasuje mi pominąc oryginalne podłączenie pod grzanie szyby tylnej - której nie używam i póki co nigdy nie musiałem używać. Bez sensu dla mnie obciążąć alternator grzaniem tyłu jak lepiej niech idzie w nagrzewnicę elektryczną na przód prąd.

 

Pewnie zrobie włącznik przy lusterku - kwestia kupna włącznika a może zrobię jak w oryginale ale odłącze pin idący z podwójnego przekaźniika pod siedzieniem zasilającym tył. Zobaczę co mi się będzie chciało :)

 

Jak mówiłem na początku najprościej grzanie lusterek zrobić pod czasowym przekaźniku - bo zasilanie i tak mamy stałe w samych drzwiach więc kwestia ciągniecia kabli do strony pasażera żeby pasażerowe grzanie lusterka załączyć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldemar, przy czasowym to różnie bywa, raz masz zamarznięte lustra, raz zaparowane . No i jakiś włącznik i tak byś musiał dać. Przekaźnik czasowy itd itp. jak już nie chcesz tylnej szyby grzać to ją poprostu odłącz i będą grzały tylko lustra . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwie soboty (późno wstaje do pracy) stracone a wczoraj to przed 22 skończyłem składanie bajzlu po demontażu obu foteli i bocznych osłon na prograch razem z tunelem środkowym i jest już jakiś efekt prac.

 

Narazie z braku poprawnego lewego lusterka (było z anglika a tam zły wychył jest) jestem na hybrydzie - po prawej elektryk a po lewej manual :)
Panel podciąłem pod przełącznik elektryczny narazie.

 

Grzanie podpięte pod wyjście przekaźnika pod fotelem kierowcy - odłączone grzanie tylnej szyby na tym podwójnym przekaźniku sterowanym z panelu nawiewu, oczywiście działa na odpalonym aucie w tej wersji.

 

Roboty co nie miara:

bo obie strony wtyczek żenskich (tych od karoserii) zostały podmienione bo są przez fabryke pożydowane ;p miejsca gdzie idą piny - nie ma opcji zamontowania pinów choćby je miał bo gniazda tych pinów nie są wyprofilowane... na szczęście to co kupiłem miało wszystko co trzeba.

bez wyjmaków nie ma co podchodzić - wd40 + wyjmaki swoje zrobiły bardzo szybko.

strony męskie drzwi miałem w komplecie - więc było od tej strony wszystko gotowe, tylko podmienić całość

kabulki 0,35mm2 i 0,5mm2 FLRY-B po 10m kupione (12 i 15 zeta zestaw) - zostało na coś mi czerowny tylko nie wiem na co, ale 4 kable prowadzone w kolorze jak oryginał.

 

Dobrze zaopatrzyć się w te plastikowe zaczepy białe co idą w drzwi bo napewno wszystkie nie przeżyją a te zamienniki też często jednorazowe więc kupować na zapas bo straty będą.

Prawy pas co słabo się zwija - a miałem nie ruszać ze słupka a niestety zachciało mi się i są straty :/

 

Póki co grzanie działa choć chyba mam wkład z grzaniem około 1A lub 0,5A - trzeci który oddaje ma najlepszy wkład bo ciągnie prawie 1,5A przy 12V, jak widać są duże rozrzuty na mocy grzania lusterek na 3 testowanych i jeszcze kiedyś 0,9A zamiennik wkładu.

 

A czy da się wstawić grzane lusterka do manuali - tak da się, kabul się zmieści do wkładu przez przelotkę a reszta do ogarnięcia, jak wspominałem jakiś układ czasowy sterowany plusem po sygnale na podnośniku szyb wstawiony i najmniej inwazyjna zabawa wtedy. Stały plus idzie i tak do zasilania podnośnika szyb, minus tym bardziej dostępny więc zostaje tylko sterowanie prawą stroną żeby nie sięgać a lewa to już w ogóle pikuś.

 

A tak to rozpierdziel po całości a dokładamy w zasadzie 4 przewody, 3 od sterowania i jedno zasilanie +12V z przekaźnika od grzania.

 

Co prawda po lewej stronie przeciągłem jeszcze sterowanie na tylne elektryczne szyby których nie mam ale zapas przerzucone przez drzwi.

 

---

A jeszcze nie zdążyłem zamontować lusterka dodatkowego na prawą stronę na śrubki :/

 

Zobaczymy czy mi się grzanie do czegoś przyda ;)

 

A teraz jeszcze szukam lewego 5 pinowca z europejczyka nie anglika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, waldek2020 napisał:

Prawy pas co słabo się zwija -

Kup sobie "Grafen"  do pasów . Panie..... Natychmiastowe działania . Coś w okolicy 20 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

podejrzewam to że problem mechaniczny, za dużo przemocy było i coś się źle złożyło bo nie było problemów.

Ale to takie zalety jak wszystko na wcisk - nic a nic na śrubkę tak że conieco się połamało i pewnie coś źle złożyłem

 

ale dzięki za sugestię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że to przy okazji wspomniałeś . U mnie się słabo od kierowcy już zwijał, gdzieś ten grafen kiedyś mi się wyświetlił, kupiłem wypsikałem , i chodzi idealnie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wszystko przed demontażem boczka było ok a po wczorajszym to kaplica - zostanie na przyszłość lub w tygodniu bo przez weekend w zasadzie mogę coś grzebać mając garaż etc w którym w pseudo kanale mam 20cm wody :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopiesz dziurkę , wkładasz pompę za 100 zł i po wodzie ?. Ile bym dał za taki kanał.... A nie non stop najazdy i leżenie , bo poprzedni wlasciciel był hobbitem 1,48 wzrostu i wszystko niskie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mój też jest niski - raczej robota na kolanach, do tego krótki bez skosów/schodów żeby wejśc - ale lepsze to niż nic ;)

 

niby po wodzie ale to ściagnie z zewnątrz ponownie, w studni widzę sporo przybyło, w domciu też najniższe pomieszczenie podmokło, w dawnej stajni tak samo a w rzece nic ponad norme nie płynie, tak że samo musi wsiąknać bo inaczej to się znowu napłynie po wypompowywaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności