Skocz do zawartości

Szybkie ustawienie rozrządu po przeskoczeniu łańcucha w Z14 XEP 1.4 benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

Wymieniałem uszkodzone popychacze zaworów pod wałkiem rozrządu wydechowym po zdjęciu tylko plastikowej pokrywy zaworów. Oczywiście łańcuch spiąłem dwoma trytytkami z kołami wałków. Podniosłem delikatnie wałek rozrządu wydechowy i wymieniłem popychacze. Potem zgodnie z informacjami chciałem przekręcić wał z dwa obroty do przodu bez blokady trytytkami aby popychacze napełniły się. Niestety w pewnym momencie cofnąłem w tył i przeskoczył mi łańcuch na kole wydechowym rozrządu. Próbowałem wrócić bez rezultatu. Poprzeskakiwał mi się łańcuch i teraz nie ma szans na włożenie płaskownika blokady wałków rozrządu. Jeżeli wykręcę pierwszą świecę (od strony kół rozrządu) i ustawię w górny martwy punkt tłok to pierwszy wałek ssący jest na płasko do blokady a drugi jest w inne pozycji. Czy jest jakaś metoda na ustawienie na nowo łańcucha na kołacz i kole zamachowym (znaczniki) jeżeli śruba mocująca blachę czujnika położenie wałka ssącego nie była ruszana. Niestety nie mam tego pół-księżyca do ustawienia tej blachy czujnika, a bazuję tylko na bocznych wrębach wałków rozrządu w które wkłada się płaskownik blokady.

Dziękuję za pomoc ponieważ mam jedyny samochód unieruchomiony teraz. Może są jakieś znaczniki.

Pozdrawiam.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się to robić na blokadach zarówno wału jak i obu blokadach wałków.

Wydechowy nie ma czujnika położenia wałka, więc jest szansa, że januszowanie nie wywoła blędów. 

Ustaw silnik tak, aby ssący który nie przeskoczył ustawił się prawidłowo do tylnej blokady. Zluzuj śrubę koła zębatego na wydechowym, obróć wałek aby włożyć blokadę w wydechowy i ssący, a potem dociągnij koło zębate wydechowego. Wyjmij blokadę, zrób obrót wałem 720* i spróbuj ponownie włożyć blokadę na tył wałków. Jak wejdzie, to można składać i jechać.

Na przyszłość zabezpiecz sie przy takiej robocie. Jak do kibla na posiedzenie idziesz to zerkasz chyba, czy jest papier?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Dopytam tylko aby wyeliminować przeskoczenie ewentualne łańcucha na kole wałka ssącego:

Jeżeli po wykręceniu pierwszej świecy od kół wałków ustawię pierwszy tłok w GMP to w boczny wręb blokady wałka ssącego powinno dać się włożyć blokadę ? Czy tutaj tylko pomoże półksiężyc z zestawu blokad ponieważ w tym typie rozrządu tego silnika nie przewidziano żadnych znaczników.

Ja zablokowałem sobie przed operacją wymiany popychaczy łańcuch i koła (trytytki) jednak tylko mechanik mi powiedział, ze po wymianie popychaczy należy z dwa razy obrócić wałem aby napełniły się te popychacze i to mnie zgubiło po po rozblokowaniu zacząłem te kręcenia.

Jeżeli teraz popuszczę śrubę mocowania koła wydechowego to tylko ten wałek ustawiam pod blokadę i tyle plus podwójny obrót testowy 720st by sprawdzić zejście się pod blokadę ? Oszczędzi mi to rozbierania bocznej pokrywy rozrządu.

Dziękuję za wszelką pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, silos napisał:

Jeżeli po wykręceniu pierwszej świecy od kół wałków ustawię pierwszy tłok w GMP to w boczny wręb blokady wałka ssącego powinno dać się włożyć blokadę ?

Tak. Tylny "płaskownik" wejdzie w wałek ssący a potem po zluzowaniu koła zębatego wydechowego włożysz i tamten wałek.

 

18 minut temu, silos napisał:

Czy tutaj tylko pomoże półksiężyc z zestawu blokad ponieważ w tym typie rozrządu tego silnika nie przewidziano żadnych znaczników.

Nie ma żadnych znaczników.

https://forum.samnaprawiam.com/topic/5926-wymiana-łańcucha-rozrządu-opel-twinport-10-12-14-16v/#comment-33427

 

18 minut temu, silos napisał:

mechanik mi powiedział, ze po wymianie popychaczy należy z dwa razy obrócić wałem aby napełniły się te popychacze

Jest niedorozwinięty. NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI, aby przy ręcznym kręceniu wałem pompa wytworzyła pozwalające napełnić popychacze ciśnienie oleju. Po poskładaniu całego silnika owszem, warto na odpiętej cewce pokręcić go z pół minuty, ale ręcznie kręcić 2 obroty będzie tak skuteczne, jak leczenie zapalenia płuc witaminą C.

 

18 minut temu, silos napisał:

Jeżeli teraz popuszczę śrubę mocowania koła wydechowego to tylko ten wałek ustawiam pod blokadę i tyle plus podwójny obrót testowy 720st by sprawdzić zejście się pod blokadę ? Oszczędzi mi to rozbierania bocznej pokrywy rozrządu.

Tak.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję.

1. Jeżeli chodzi o kręcenie 0,5 minuty przy rozpiętej cewce to tutaj przy Z14 XEP chodzi o wypięte zasilanie listwy wpinanej w cztery świece ?

2. Boję się, że i na kole zębatym ssącym mogło coś przeskoczyć. Czy aby to sprawdzić to przy tym testowym podwójnym obrocie wału 270st, (dwa obroty) w prawo jeżeli w pewnym momencie usłyszę metaliczne uderzenie i bardzo nagle ciężko będzie się kręcić to oznacza to uderzanie tłoka o wysunięte zawory ?

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, silos napisał:

1

Tak

 

Godzinę temu, silos napisał:

2

Tłok pierwszego cylindra w GMP i blokada musi wejść. Jak będzie nie tak, to kombinuj komplet blokad żeby silnika nie rozjebać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję za odpowiedzi.

Na koniec tylko potwierdzę jeżeli na pierwszym cylindrze ustawię się na GMP tłok to nie mam możliwości wsunięcia płaskownika blokującego wałek ssący. Trzeba trochę cofnąć wał do tyłu i wtedy wejdzie ale tłok jest niżej. Czy tutaj aby nie ruszać blaszki czujnika (brak mam półksiężyca, a chcę auto uruchomić) i nie odkręcać śruby mocującej koło zębate wałka ssącego muszę tak przeskoczyć wałkiem aby przy GMP idealnie płasko była blokada pod płaskownik ?

Dziękuję za ostatnią odpowiedź.

M.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ArKos napisał:

Tłok pierwszego cylindra w GMP i blokada musi wejść. Jak będzie nie tak, to kombinuj komplet blokad żeby silnika nie rozjebać.

Czego nie rozumiesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ArKos napisał:

Piękna robota ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności