Skocz do zawartości

Szybkie ustawienie rozrządu po przeskoczeniu łańcucha w Z14 XEP 1.4 benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, ArKos napisał:

łopatologiczny poradnik

Jednak sama nawet z mężem czy koleżanką nie podjęła bym się wymiany . Ciekawi mnie czy autor wątku sobie poradzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak strasznie wygląda ale mając czas, miejsce (garaż,kanał) i co najważniejsze narzędzia to można to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, waldek2020 napisał:

(garaż,

Jest

23 minuty temu, waldek2020 napisał:

kanał

Brak

 

23 minuty temu, waldek2020 napisał:

czas

Pewnie z pół dnia

 

24 minuty temu, waldek2020 napisał:

narzędzia

Blokadę trzeba by było kupić. Inne jak klucze są.

 

No i wiedza co się będzie robić bardzo potrzebna .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i przepraszam.

Zdjąłem jednak boczną pokrywę łańcucha rozrządu i zdjąłem łańcuch. Teraz ładne górne wałki ustawiłem sobie równolegle aby weszła boczna blokada wałków rozrządu. Przy okazji wymieniłem resztę popychaczy na zaworach ssących.

Gorzej teraz jak mam ustawić dolny wał? Czy jak będę kręcił delikatnie dolnym wałem bez łańcucha i wskoczy mi blokada dolna wału kiedy pierwszy tłok będzie w GMP to wtedy można zakładać łańcuch ?

Auta pewnie nie uruchomię bo i tak trzeba kupić łańcuch, płozy (wytarte) i nie wiem czy też czasami nie dwa koła. Są gotowe komplety tylko jaki najlepiej full-komplet kupić aby potem nie żałować ?

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 2.

Po zdjęciu łańcucha ustawiłem sobie teraz dwa wałki tak, że można naraz w dwa włożyć blokadę jak dawniej.

Po przekręceniu uwolniony od łańcucha wał napędowy tak aby wskoczyła mi cała dolna blokada wału założyłem łańcuch przy zablokowanych też górnych wałkach. Teraz  po odblokowaniu jak ustawię pierwszy tłok w GMP to nieznacznie mam przesunięcie tak samo wcięcia na blokadę wałków co widać na zdjęciu na dole. Aby dało się wcisnąć tą boczną blokadę muszę przekręcić wałem ale znowu tłok ucieka z GMP. Czy w tej sytuacji muszę łańcuch tak założyć aby przy ustawionym wale na GMP wałki idealnie były wrębami w poziomie. Jak ustawia się właśnie w tym silniku zgranie wałków i wału jeżeli po zdjęciu łańcucha zostały przestawione względem siebie ?

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

M.K.

20240303_160050.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, silos napisał:

Czy jak będę kręcił delikatnie dolnym wałem bez łańcucha i wskoczy mi blokada dolna wału kiedy pierwszy tłok będzie w GMP to wtedy można zakładać łańcuch ?

Tak. Tłok 1 cyl będzie w GMP

 

11 minut temu, silos napisał:

Teraz  po odblokowaniu jak ustawię pierwszy tłok w GMP to nieznacznie mam przesunięcie tak samo wcięcia na blokadę wałków co widać na zdjęciu na dole. Aby dało się wcisnąć tą boczną blokadę muszę przekręcić wałem ale znowu tłok ucieka z GMP.

Trzeba rozkręcić koła na wałkach, ustawić wał, ustawić wałki, założyć półksiężyc na blachę impulsową i skręcić.

Widać nie czytałeś co pisze w podanym przeze mnie linku. Bardziej łopatologicznie chyba nie da się opisać wymiany rozrządu w tym silniku.

 

 

13 minut temu, silos napisał:

 

20240303_160050.jpg

Widać, że już jakiś kretyn był w tym silniku. Dociągać wałki na blokadzie, bez kontrowania kluczem - zajebiście durne postępowanie. Głupotę widać po nadkruszonych wcięciach blokady wałków...

Niektórzy powinni mieć zakaz rozbierania samochodu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Udało mi się w końcu ustawić prawidłowo i założyć łańcuch (GMP, blokady góra dół). Skręciłem wszystko i ponowne jak chciałem wykonać tym razem z dwa obroty do przodu ręcznie kręcąc wałem napędowym i tak po pewnym czasie przeskoczyła mi o jeden zębatka wałka wydechowego pomimo nowego napinacza. Zapewne nowe wstawione wszystkie popychacze (16szt.) powodują już większy opór (wcześniej kilka popychaczy miały popękane sprężyny)  i stąd łańcuch i trzy koła do wymiany jednak.

Tak się zastanawiam jaki jest prawidłowy kąt ustawienia znacznika na blaszce czujnika położenia wałka rozrządu ? Czy to jest 50st. ? Mam dorobione prawidłowo blokady góra i dół, a brakuje mi tylko tego nieszczęsnego półksiężyca i szukam alternatywy.

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, silos napisał:

(wcześniej kilka popychaczy miały popękane sprężyny)

Ty na pewno wiesz, o czym piszesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem że masz zamówioną tą blokadę z netu?

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-opel-1-0-1-2-1-4-12-16v-s-8012upg-14086506046

46 zeta jak masz SMARTa to za darmo wysyłka - na siłę wtedy możesz użyć i zwrócić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Silnik zrobiony. Wymieniony rozrząd kompletny na SKF VKML 85000 i ustawiony. Dziwne, że w tym zestawie są dwie dodatkowe jasne podkładki z jednej strony z wgłębieniem, a pod oryginalnymi śrubami kół zębatych nie było.

Z uwagi na to że blokady miałem zrobione samemu (punktak i płaskownik) kupiłem sam półksiężyc u producenta tych blokad. Okazało się, że po przykręceniu do obudowy nie dość, że ten wręb jest za mały i jest luz to jeszcze przy dokręcaniu z prawej strony ta blokada dociska blachę czujnika. Nie szło ustawić. Nawet pożyczona blokada od mechanika też ma takie luzy i dociska:

Blokada nowa:

 

 

20240306_111732.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności