TOM121 Opublikowano 6 Maja Udostępnij Opublikowano 6 Maja Witam szanowne grono, Ja tu pierwszy raz, dla tego proszę o wyrozumiałość jeżeli przytrafi mi się palnąć jakąś bzdurę w temacie opelka i choć troche liznołem samochodziarstwa mam niezłą zagwostkę od paru dni w rozwiązaniu której proszę o pomoc. Otóż pacjentem jest nowo zakupiona z Niemiec Corsa z 2015r 90tyś nalotu - sprawdzone, 1.4 turbo , 101 km 6 biegów w dość bogatej wersji (start-stop, podgrzewane chyba wszystko, wspomaganie miasto itd itp. Wiedziałem że auto było pyknięte i z przodu i z tyłu , wiedziałem że auto po rozgrzaniu trudno - nie można odpalić - podejrzenie usterki komputera, sprzedający uczciwie uprzedził ale faktycznie autko zrobione jest i utrzymane bardzo dobrze i wizualnie jest super. Silnik po odpaleniu pracuje super, jest moc, przyspieszenie, pracuje cichutko działa start-stop, 140 na zawołanie bez problemu do 20-40 minut jazdy i rozgrzaniu silnika do 90st. Po wyłączeniu i próbie ponownego rozruchu rozrusznik wykonuje jakby pół obrotu i zostaje odcięty. Przy kolejnych próbach rozruchu nabiera coraz więcej błędów, tryb awaryjny, błąd silnika, wskazówki zegarów szaleją aż kończy się na pykaniu rozrusznikiem. Pół godziny przerwy i auto uruchamia się bez problemu a zwłaszcza jeśli odepnie się klemy akumulatora. Rozrusznik jest nowy, sprawdzony. Zwarcie styków przekaźnika rozrusznika na krótko to normalnie nim kręci ale nie zapala, coś tam jakby kopał ale nie uruchamia się, przekaźnik wygląda po rozłożeniu jak nowy i wygląda na to że masa jest ok. Świece nówki, cewka - styki też wygląda wszystko OK. Wody nie gotuje choć był uszkodzony czujnik temperatury silnika ten po prawej bo co chwile pokazywał inne dane, po wymianie są stabilne wskazania, choć doczytałem już , że to nie jest do końca wiarygodne. Po ostatnim teście zostawiłem go na noc w garażu bez odkręcania klem a rano po przekręceniu klucza do 2 pozycji ruszył mi sam wentylator , bez włączonego silnika...? U dwóch "specy" już byłem i nic nie widzą z błędów na kompie, fakt to było na chłodnym silniku. Co prawda za 3 dni umówiony jestem u takiego lepszego speca i komputerowca jednocześnie ma zrobić dogłębną diagnozę ale nie daje mi to spokoju. Czy to może być komputer? Auto normalnie jeździ i wszystko jest OK a po wyłączeniu nie kręci rozrusznik? A, i była jeszcze jedna sytuacja po około godzinnej jeździe na autostradzie, że silnik sam zgasł, buczenie i zjazd na pobocze niestety. Ale sprawdzałem radiator kompa był zimny. Ktoś, coś? Dzięki serdeczne za sugestie i pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM121 Opublikowano 7 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja Jeszcze kilka przemyśleń jaki mi się wydają prawdopodobne, wyprowadźcie mnie z błędu jeśli taki się pojawi: 1. Jeżeli to czujnik wału to czy komputer może odłączyć silnik po rozgrzaniu otrzymując od niego jakieś błędy a następnie uniemożliwia rozruch i czy on w ogóle może zmieniać parametry pod wpływem temperatury ? 2. Jeżeli temat temperatury samego silnika (czujnik w bloku) czy komputer zapobiegawczo może odłączyć silnik (zapłon / wtrysk) na wyświetlaczu deski dochodzi tylko do 90st ? 3. Jeżeli to temperatura samego silnika jest powodem to może uszkodzenie termostatu lub jego grzałki , czy ta grzałka to jakiś opornik, cewka, można sprawdzić przyrządem zamknięty obwód, opór, zna ktoś wielkości?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-806478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM121 Opublikowano 22 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja Hej ... pomoże ktoś Zmienione zostały czujniki wału i wałków, przepisany i zamieniony sterownik silnika, nowy rozrusznik i dalej PO ROZGRZANIU silnik nie może odpalić, rozrusznik robi pół obrotu, obrotomierz szaleje pokazując max obroty, brak iskry na świecach i szaleje przepustnica. Na kompie brak błędów za wyjątkiem przepustnicy ale tylko na rozgrzanym silniku - HELP ! Przewody, przebicia posprawdzane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-806918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM121 Opublikowano 29 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 117 wyświetleń i nikt nie słyszał o podobnej przypadłości, jakiś spec od elektryki i elektroniki - nikt nic ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja Wspominałeś że odłączenie akumulatora pomaga ale czy odłączenie bez odstania (schłodzenia) też pomaga czy jednak trzeba odczekać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja 11 godzin temu, TOM121 napisał: 117 wyświetleń i nikt nie słyszał o podobnej przypadłości, jakiś spec od elektryki i elektroniki - nikt nic ? No normalnie wyobraź sobie, że ja nie. Ktoś miał auto w warsztacie na żywo i nic? To pytanie zwrotne - I NIC? A my wirtualnie nie mając auta mamy wiedzieć??? Ogarnij się chłopie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja Czeka na teleporadę chyba. Na odległość, bez możliwości podglądnięcia danych samochodu, bez odczytania błędów... Ja nie wiem, skąd tacy ludzie się biorą, którzy liczą na zdalne naprawy. 17 godzin temu, TOM121 napisał: 117 wyświetleń i nikt nie słyszał o podobnej przypadłości Wyobraź sobie że nie. Nie codziennie zdarza się auto po puknięciu z takimi objawami, więc chyba nie powinno to dziwić. Z opisu wynika, że może to być wszystko - jedynym wyznacznikiem okazuje się temperatura i nic poza tym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM121 Opublikowano 2 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca (edytowane) Edytowane 4 Czerwca przez TOM121 Nieczytelne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Czerwca Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca Nie wiem, co zrobiłeś w tym poście, bo nie da si ę czytać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOM121 Opublikowano 2 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca Faktycznie coś nowego nęka, przepraszam ... Dzięki wszystkim za szczere mam nadzieje chęci i odpowiedzi choć czasem krytyczne. I tak,TAK ( Waldek2020) trzeba odczekać do tego ostygnięcia by odpalić, po tym czasie, w ECU brak błędów. Trafiłem jednak na innym forum kolegę który twierdzi że miał już kilkanaście takich przypadków z podobnymi objawami tzn. rozruch na pół obrotu silnika, szaleje obrotomierz i przepustnica i brak kontaktu z ECU przez jakiś czas. Twierdzi że cytuje, mam nadzieje że się nie obrazi: Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak komunikacji z ECU. To źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć to nie reguła) warto podłączyć oscyloskop i zobaczyć co się dzieje na sterowaniu cewki zapłonowej i zasilaniu ECU w trakcie kręcenia. Podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia do sprawdzenia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik. Brzmi to dość logicznie, co myślicie, ja zielony? Rozrusznik raczej wydaje się nie ma wpływu bo po starcie na zimnym dalej OK i można go zgasić i ponownie uruchomić no i jest nowy - Bosch. Mój mechanior- elektryk dalej obstawia ECU i chce soft nowy wgrywać nawet. To już 4-ty tydzień i dupa b..... 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99241-corsa-e-14-t-nie-odpala-na-ciep%C5%82ym-zimny-idzie-jak-marzenie/#findComment-807266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.