Skocz do zawartości

Opony do Astry...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

hassek, Uscislij wypowiedz o typ dróg po jakich jeżdzisz(miasto,drogi 5 kolejności odsnieżania)

Po co ci do twojej astry taki duzy rozmiar,chyba powinien być 175/65R14,albo jeszcze tanszy 165/70R14

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

hassek, Uscislij wypowiedz o typ dróg po jakich jeżdzisz(miasto,drogi 5 kolejności odsnieżania)

Po co ci do twojej astry taki duzy rozmiar,chyba powinien być 175/65R14,albo jeszcze tanszy 165/70R14

Witam.

Jestem z południowego wschodu więc potrafi tu dobrze zawiać :)

Potrzebne mi oponki, na których pojedzie i na ubitym i suchym śniegu zarówno w mieście jak i poza nim. Z opinii jakie czytałem na forach i w sklepach internetowych dobrze wypadły sava eskimo s3 jeśli nie pomyliłem oznaczenia. Natomiast byłem nastawiony na kupno Frigo 2, ale z opinii wynikało, iż są w miarę dobre ale ścieralność spora.

Co do rozmiaru będę się sugerował Waszym zdaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hassek, Na pewno opona, obojętnie jaka, nie starcza na jeden sezon.Nie sugeruj się scieralnoscią,bo prawda jest taka,że ma sie to proporcjonalnie do przyczepnosci.

W przypadku twojego zamieszkania wybrałbym opony o biezniku agresywnym,w stylu niedostepnych od dawna Kormoran S100.

Frigo 2 moze być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
bzzz, to nie jest mit tylko stwierdzone naukowo i życiowo.Wąska opona to wiekszy cieżar nacisku na podłoze,a więc mniejsze ryzyko poslizgu.Nawet w mojej instrukcji obslugi na lato mam 185/65R14,a na zimę 175/70R14 i to nie tylko moja opinia,ale wielkich koncernów oponiarskich.

Jeżeli masz inne zdanie,to chętnie poczytam.

 

Też słyszałem tę teorię, ale uzasadnienie było trochę inne, tzn. im mniejsza powierzchnia styku z podłożem, tym proporcjonalnie mniejsze ryzyko poślizgu. Fakt, że przy ruszaniu będzie większy kłopot, ale jest w tym jakaś logika. Zwłaszcza, że zalecane jest zwiększanie na zimę ciśnienia w oponach, co rzeczywiście zmniejsza powierzchnię styku z podłożem. Ale jeszcze ciekawszą jest teoria, że przy przednim napędzie ważniejsze są opony... z tyłu. To też jest niegłupie, bo przy poślizgu przód możemy "wyciągnąć" napędem, a tylne koła są bezwładne, dlatego ich opony powinny mieć jak najlepsze właściwości.

Przy okazji, jeśli jest ktoś zainteresowany, to mam komplet jak nowy KLEBER KRISALP 3 - 175/70 R13 + NOWE FELGI STALOWE.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juliusz, Całkowita racja.A co do lepszych opon z tyłu.to z przodu jest kiera,a z tyłu lepsze opony utrzymują samochód na podłożu.Może to kogoś śmieszyć,bo sugeruje się napędem ,że lepiej się wygrzebać ze śniegu,ale ogolnie lepiej mieć tył lepszy,jeśli bieżnik jest nierówny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam nadal co kupić... czy wyłożyc kaskę i kupić 4 nowe (może być ciężko) czy jechać na dwóch uzywanych które miałem i dokupić 2 nówki. Sam niewiem, i w sumie to nawet niewiem co wybrać, czy Dębica czy BF Goodrich hmmm... czy coś zupełnie innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności