Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy
1.6 62kW 8V Z16SE

Niedogrzanie silnika



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Darek1979

Darek1979
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 8v Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 maj 2011 - 22:18

Witam wszystkich i prosze o podpowiedz.
Co może sprawiac w mojej Asterce ze silnik jest bardzo szybko chłodzony, mam na mysli spadek temp silnika z 92 stopni na 78-80! CO za to odpowiada lub co moze byc tego przyczyną.
Pewnien mechanik powiedział mi ze walnięty jest komputer(ECU) ten na bloku silnika, ze wysyła on złe informacje z czego spadki temperatór na desce są takie znaczne.
Ale mnie to zastanawia dlaczego jak sprawdze temp silnika na bloku Laserem do sprawdzania temperatury ona spada w tym samym czasie na desce i przyżądzie diagnostyczym oraz na bloku silnika i co za tym idzie KOMPUTER widzi prawidłowe dane wiec to nie jest wina kompa(ECU), ale dlaczego te spadki.
Jak napisałem w inny poscie wymieniłem chyba wszystko.


Uszczelke pod głowicą.
Termostat.
Wałek rozrządu z pierścieniami.
Cały rozrząd z pompą wody.
Chłodnice.
Czujnik temp oraz połozenia wału.
EGR.
Sterownik na wentylatory.
Oczywiscie świece z kablami.
Akumulator.
i pewnie jeszcze kilka innych żeczy jakich teraz nie pamietam?
Prawie wszystkie te żeczy są orginalne z OPLA wiec mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2 tylko cos co schładza mi silnik bardzo szybko tylko CO!!!!!!!!!!!!!!


Prosze o pomysły i podpowiedzi.
Dziekuje Darek
Nie wiem czy dobrze wybrałem ale Asterka z 2002 1.6 8v
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1866 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 maj 2011 - 09:53

mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2


Witam. jeśli takie spadki są w trasie , a w jeździe po mieście ( światła- korki lub na postoju) wraca do normy , to termostat jest cały czas otwarty . Z reguły ludziska piszą posty z odwrotną sytuacją po wymianie termostatu , ale tak to wygląda na zdrowy rozum. Tech tego nie pokaże - wada mechaniczna.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Darek1979

Darek1979
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 8v Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 maj 2011 - 13:08

Witaj i dzieki za odpowiedz.
Ale dlaczego cały czas jest termostat otwarty?
Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!
Chyba ze jest od tego jakis przekaznik bo czujnik temp wymieniłem też orginalny.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Darek1979

Darek1979
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 8v Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 maj 2011 - 13:14

Dzisiaj znajomy mechanik powiedział mi ze możliwe ze chłodnica którą wymieniłem jest za duża i nie nagrzewa wody w całosci co dla mnie wydaje sie troche głupie ponieważ chłodnica kupiona w sklepie pod moją Asterke, poza tym jest ona wielkosciowo taka sama jak ta którą miałem na początku. ( chyba że wada fabryczna)
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1866 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 maj 2011 - 17:51

Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!


Może być nie do tego silnika. Normalnie termostat ma temp otwarcia 92*C , ale w dieslach już tylko 80*C... Jeśli temp. spada to się zamyka ( powinien), żeby podnieść temperaturę. Dlatego dobrze by było , jak byś napisał , czy w korkach temperatura rośnie ( i do jakiego poziomu) , czy i kiedy wentylatory się włączają ( czy może chodzą cały czas). Co do chłodnicy , to popieram twój pogląd . Nawet jakby była większa , to na desce miałbyś skoki temperatury od zamykania i otwierania termostatu. Może to głupie , ale skoro oryginały zawodzą , to może warto spróbować zamiennik - jak włożyłem do swojego zamiennik, to otwarcie następowało przy 102*C . O jeździe po mieście czy w korkach , nawet nie było co marzyć
  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Darek1979

Darek1979
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 8v Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 maj 2011 - 18:42

Witaj.
Wszystkie termostaty jakie założyłem maja temp otwarcia 92*-102* wiec według mnie działają one prawidłowo.
Wentylatory załaczają sie prawidłowo.
Sytuacja wygląda tak.
Zapalam silnik i po około 15 minutach temperatura rosnie do 90 czasem 95 stopni i spada gwałtownie, spada do 75 czasem 80 stopni, takie same odczyty widzi tech2 i LASER do pomiaru temp. po nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.
Na dłuższych trasach po miescie temp mam 90 stopni i taka sie utrzymuje aż nie wyłącze silnika na okres około godziny wtedy ponowny spadek.
Na autostradach po spadku temp ma 75-80stopni(jazda na zimnym silniku) próbowałem zasłonic kartonem i pomogło temp po spadku utrzymywała sie 90 stopni nawet przy 140km/g.
Tylko dlaczego są te spadki, nie wydaje mi sie zeby to była winna termostatu.



Dzieki i pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Mały 25

Mały 25
  • Forumowicz
  • 711 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8V 60 KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 maj 2011 - 20:36

A spróbuj wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego, może to jego wina., nie wiem jak jest opel astra 2, ale w jedynce jest tak, że korek robi podciśnienie, może to głupi pomysł, ale warto spróbować - moim zdaniem ;-)
  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1866 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:z1,8xe
  • Nadwozie:sedes
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 maj 2011 - 05:47

nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.


To raczej sugeruje , że termostat próbuje ratować sytuację. Z braku rozsądnych pomysłów , chwyciłbym się propozycji Małego 25 . Jeśli przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku nie słychać syku i bulgotania płynu , to może okazać się dobrym tropem ( a przynajmniej nie drogim )
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Darek1979

Darek1979
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.6 8v Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 maj 2011 - 15:51

Witajcie i dzięki wielkie za rade. Jutro ide do sklepu po korek, może pomoże. Do usłyszenia.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   J@kub

J@kub
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 23 maj 2011 - 05:35

Witaj

Darek mam ten sam motor 1.6 Z16SE i mam to samo.. Rano wsiadam, odpalam furę i jadę jakieś 5-7 km temperatura wzrasta do 90 c i potem spada do 75-80 c. Następnie rośnie do 90 i tak przeważnie stoi. Wystarczy że jest ciepło i stoję w mieście gdzieś w korku, sytuacja się powtarza. Temperatura przekracza trochę kresek za 90 c i spada w chwili otwarcie termostatu na 80 c z kawałkiem i dalej rośnie i spada.. Moim zdaniem normalka.. Gdy termostat się otworzy mały układ się ochładza cieczą z dużego obiegu.. Gdy jadę w trasie temperatura przeważenie po pierwszym "spadku" stoi na 90 c.
Termostat mam nowy.. Także te silniki tak mają i jest to normalny objaw.. Nie stresuj się.. Wymiana korka prawie na 100 % nic Ci nie da.

Poz
Jakub

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.6 62kW 8V Z16SE