Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i prosze o podpowiedz.

Co może sprawiac w mojej Asterce ze silnik jest bardzo szybko chłodzony, mam na mysli spadek temp silnika z 92 stopni na 78-80! CO za to odpowiada lub co moze byc tego przyczyną.

Pewnien mechanik powiedział mi ze walnięty jest komputer(ECU) ten na bloku silnika, ze wysyła on złe informacje z czego spadki temperatór na desce są takie znaczne.

Ale mnie to zastanawia dlaczego jak sprawdze temp silnika na bloku Laserem do sprawdzania temperatury ona spada w tym samym czasie na desce i przyżądzie diagnostyczym oraz na bloku silnika i co za tym idzie KOMPUTER widzi prawidłowe dane wiec to nie jest wina kompa(ECU), ale dlaczego te spadki.

Jak napisałem w inny poscie wymieniłem chyba wszystko.

 

 

Uszczelke pod głowicą.

Termostat.

Wałek rozrządu z pierścieniami.

Cały rozrząd z pompą wody.

Chłodnice.

Czujnik temp oraz połozenia wału.

EGR.

Sterownik na wentylatory.

Oczywiscie świece z kablami.

Akumulator.

i pewnie jeszcze kilka innych żeczy jakich teraz nie pamietam?

Prawie wszystkie te żeczy są orginalne z OPLA wiec mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2 tylko cos co schładza mi silnik bardzo szybko tylko CO!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Prosze o pomysły i podpowiedzi.

Dziekuje Darek

Nie wiem czy dobrze wybrałem ale Asterka z 2002 1.6 8v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

mnie sie wydaje ze przyczyną nie bedzie wada jakiegoś urządzenia ponieważ nie ma żadnego błedu na TECH2

 

Witam. jeśli takie spadki są w trasie , a w jeździe po mieście ( światła- korki lub na postoju) wraca do normy , to termostat jest cały czas otwarty . Z reguły ludziska piszą posty z odwrotną sytuacją po wymianie termostatu , ale tak to wygląda na zdrowy rozum. Tech tego nie pokaże - wada mechaniczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj i dzieki za odpowiedz.

Ale dlaczego cały czas jest termostat otwarty?

Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!

Chyba ze jest od tego jakis przekaznik bo czujnik temp wymieniłem też orginalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znajomy mechanik powiedział mi ze możliwe ze chłodnica którą wymieniłem jest za duża i nie nagrzewa wody w całosci co dla mnie wydaje sie troche głupie ponieważ chłodnica kupiona w sklepie pod moją Asterke, poza tym jest ona wielkosciowo taka sama jak ta którą miałem na początku. ( chyba że wada fabryczna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie może być uszkodzony bo wymieniałem już 3 termostaty każdy z nich był OPLOWSKI!

 

Może być nie do tego silnika. Normalnie termostat ma temp otwarcia 92*C , ale w dieslach już tylko 80*C... Jeśli temp. spada to się zamyka ( powinien), żeby podnieść temperaturę. Dlatego dobrze by było , jak byś napisał , czy w korkach temperatura rośnie ( i do jakiego poziomu) , czy i kiedy wentylatory się włączają ( czy może chodzą cały czas). Co do chłodnicy , to popieram twój pogląd . Nawet jakby była większa , to na desce miałbyś skoki temperatury od zamykania i otwierania termostatu. Może to głupie , ale skoro oryginały zawodzą , to może warto spróbować zamiennik - jak włożyłem do swojego zamiennik, to otwarcie następowało przy 102*C . O jeździe po mieście czy w korkach , nawet nie było co marzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Wszystkie termostaty jakie założyłem maja temp otwarcia 92*-102* wiec według mnie działają one prawidłowo.

Wentylatory załaczają sie prawidłowo.

Sytuacja wygląda tak.

Zapalam silnik i po około 15 minutach temperatura rosnie do 90 czasem 95 stopni i spada gwałtownie, spada do 75 czasem 80 stopni, takie same odczyty widzi tech2 i LASER do pomiaru temp. po nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.

Na dłuższych trasach po miescie temp mam 90 stopni i taka sie utrzymuje aż nie wyłącze silnika na okres około godziny wtedy ponowny spadek.

Na autostradach po spadku temp ma 75-80stopni(jazda na zimnym silniku) próbowałem zasłonic kartonem i pomogło temp po spadku utrzymywała sie 90 stopni nawet przy 140km/g.

Tylko dlaczego są te spadki, nie wydaje mi sie zeby to była winna termostatu.

 

 

 

Dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego, może to jego wina., nie wiem jak jest opel astra 2, ale w jedynce jest tak, że korek robi podciśnienie, może to głupi pomysł, ale warto spróbować - moim zdaniem ;-)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nastepnych 30 sekundach lub troszke wiecej temperatura podnosi sie i czasem zostaje na 90 stopnich ale czasem leci ponownie w dół.

 

To raczej sugeruje , że termostat próbuje ratować sytuację. Z braku rozsądnych pomysłów , chwyciłbym się propozycji Małego 25 . Jeśli przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku nie słychać syku i bulgotania płynu , to może okazać się dobrym tropem ( a przynajmniej nie drogim )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie i dzięki wielkie za rade. Jutro ide do sklepu po korek, może pomoże. Do usłyszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Darek mam ten sam motor 1.6 Z16SE i mam to samo.. Rano wsiadam, odpalam furę i jadę jakieś 5-7 km temperatura wzrasta do 90 c i potem spada do 75-80 c. Następnie rośnie do 90 i tak przeważnie stoi. Wystarczy że jest ciepło i stoję w mieście gdzieś w korku, sytuacja się powtarza. Temperatura przekracza trochę kresek za 90 c i spada w chwili otwarcie termostatu na 80 c z kawałkiem i dalej rośnie i spada.. Moim zdaniem normalka.. Gdy termostat się otworzy mały układ się ochładza cieczą z dużego obiegu.. Gdy jadę w trasie temperatura przeważenie po pierwszym "spadku" stoi na 90 c.

Termostat mam nowy.. Także te silniki tak mają i jest to normalny objaw.. Nie stresuj się.. Wymiana korka prawie na 100 % nic Ci nie da.

 

Poz

Jakub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.