Skocz do zawartości

Dwa pytania odnośnie Corsy


Gość TheClairvoyant

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Młody87

witam moje autko własnie tez tak głośno chodzi ii nie wiem o co chodzi.ale zaraz wybieram sie do mechanikai moze bede wiedział cos wiecej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym filmiku charakterystyczny stukot zaworów ,choć jak wspomniał kolega Rogervin równie dobrze może to być rozrząd .Jeśli stuki ustają lub słabną przy stopniowym nagrzewaniu się silnika obstawiałbym jednak zawory ,biorąc jeszcze pod uwagę przebieg Twojej x10xe .

Jak z poziomem oleju ? Czy nie znika za szybko ?

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheClairvoyant

Poziom oleju w normie. Nie muszę go często uzupełniać (swoją drogą, to nie jeżdżę moją Corsą długich tras).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

"Nie muszę go często uzupełniać" Czyli dolewasz?

Podstawowe pytanie: Czy silnik, po rozgrzaniu, zaczyna głośniej pracować, słyszysz dość głośne klekotanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheClairvoyant

Przejrzałem książeczkę obsługową samochodu od początku jego użytkowania i jeżeli dobrze sprawdziłem, to rozrząd nie był wymieniany.

 

Co do oleju to źle się wyraziłem. Oleju nie dolewam praktycznie w ogóle. Raz, że robię raczej krótkie trasy i czas uzupełniania powiedzmy co 1000 km się wydłuża, a dwa, to nie zauważyłem, żeby samochód spalał olej. Jego poziom jest w normie.

 

Tak jest. Samochód klekocze najbardziej na rozgrzanym silniku. Nie słyszę podczas jego pracy żadnych metalicznych stuków, tylko po prostu ten klekot.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheClairvoyant

Aha :D Czyli co zrobić z tym fantem?

 

Nie wiem czy jest sens wymieniać rozrząd przy takim przebiegu samochodu... (koszty też chyba są dosyć spore). Zresztą sam nie wiem ile jeszcze pojeżdżę moją Corsą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu to koszt około tysiąca złotych. Aktualnie masz padnięty napinacz i rozciągnięty łańcuch. Jeśli tak zostawisz, to łańcuch może przeskoczyć, a wtedy cały silnik może wymagać wymiany (zależy od stopnia zniszczeń).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast powiem ,że silnik x10xe wcale nie jest tak felerny jak wszędzie sie głosi , przykładem jest przypadek kolegi TheClairvoyant , gdzie dopiero po ok 200 tys pada rozrząd , a do tego silnik nie bierze oleju .Ktos dbał o ta jednostke , zalewał dobrej jakości olej, pilnował temperatury i szybko likwidował awarie sygnalizowane przez "check engine .

 

Czy wymienisz rozrząd , czy nie - Twoja decyzja .Cieżko cos doradzic , zalezy jaki jest stan ogólny corsy-zwłaszcza blachy. Tak jak wspomniał kolega Rogervin ,koszt rozrządu wraz z robocizna to ok 1000 zł .Jesli blachy ok ,zołta kontrolka silnika nie świeci ,sprzegło w dobrym stanie - pokusiłbym sie o wymiane rozrządu ,choc twierdze , ze stuki na zimnym nadal bedziesz słyszał , a to z powodu zaworów .

pzdr

Edytowane przez marco84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności