Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam następujący problem:

na wolnych obrotach (zaraz po zapaleniu) silnik strzela i kicha a dodatkowo brzmi jakby dławił się i musi minąć trochę czasu zanim wskoczy na równe obroty. Za rada mechanika został wymieniony przepływomierz, przepustnica. Dodatkowo nadmienię, że wymiony został rozrząd i filtr powietrza ze stożkowego na oryginalny. Dalej samochód nawet podczas jazdy "przerywa". Co to może być?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie a gdzie świece , fajki gumowe od cewki?

A gdzie podpięcie do komputera i sprawdzanie parametrów pracy silnika?

 

Rozrząd to na twoim miejscu bym sprawdził czy dobrze ustawiony jeżeli masz takiego mechanika że ciągnie cię po kosztach równo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece i cewka wymieniona niemalże na początku po zakupie.

Podpięcie do komputera również było po wymianie rozrządu i wyświetlił się następujący błąd:

 

P0100 - Obwód mas. lub objęt. przepływu powietrza , sygnał za wysoki

(01) - Nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz a tego nie pisałeś.

 

Ale jeszcze jak pisałem wcześniej rozrząd bym sprawdził.

Do tego EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR - został zaślepiony zaraz po zakupie blaszką produkcji własnej - rzecz jasna świeci się kontrolka silnika na desce. Jeśli tu może być problem to co z tym EGR`em sprawdzić?

A jeśli chodzi o rozrząd to co w tej sytuacji należy sprawdzić?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR jeżeli jest działający może zacinać się w pozycji otwartej.

Co może mieć wpływ na pracę silnika.

Masz zaślepiony i kontrolkę.

Więc masz błąd.

Ile błędów masz jeszcze o których nie piszesz.

 

Rozrząd ?

Czy jest dobrze ustawiony.

Był na forum w tym tygodniu nawet temat sprawdzenia rozrządu w Corsie C w Z12XEP ale to to samo.

Poszukaj i zobacz czy masz dobrze.

 

 

A do tego jeszcze sprawdziłbym kompresję w cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był problem z EGR (nawet jeśli pali się kontrolka), czy źle ustawionym rozrządem to czy nie wykazałoby tego na komputerze? Wyświetlił się tylko i wyłącznie błąd:

P0100 - Obwód mas. lub objęt. przepływu powietrza , sygnał za wysoki

(01) - Nie występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci teraz zadam pytanie.

Przeczytałeś ten temat o którym pisałem?

Dla ułatwienia 

 

 

Ale patrząc dalej.

Masz błąd.

Przepływka wymieniona.

Pewnie na używkę.

Używka sprawdzona na innym aucie?

Pewnie nie.

Jaka jest pewność że sprawna?

Żadna

Ale pomijając nawet to , to przepływka jest połączona przewodami.

Ktoś je sprawdzał?

Jak widzę nie. 

Na drugim końcu wiązki  podpiętej do przepływki jest sterownik.

I już masz do sprawdzenia następne dwa elementy 

Ale do tego najlepiej mieć kumatego mechanika a nie kowala który podłączył by komputer po coś więcej jak odczyt błędów ale alby sprawdzić co się dzieje z czujnikami właśnie zaraz po odpaleniu zimnego silnika.

 

 

Następne pytanie to czy był robiony pomiar kompresji.

 

Jeżeli nie to zrób to o czym pisałem i daj znać co wyszło.

 

No i mała lektura jak EGR jest połączony z przepływką

https://warsztat.pl/dzial/8-diagnostyka/artykuly/blad-przeplywomierza,46122/2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.