Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.4 66kW 16V Z14XEP

już nie wiem co robic - 3 warsztaty tylko zbili kasę ale problem nadal



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   urfeen

urfeen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:HB 5 dr
    215000km
    2006
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 grudzień 2012 - 13:28

Witam
Mam Astrę H 2006 183000km od 2 mies. i walczę z :

1. wibracja nadwozia i kierownicy na biegu jałowym
2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.

już wymieniłem wszystkie 3 poduszki silnika + nowe sprzęgło , podniosłem wolne obroty do 870 ale problem taki sam cały czas .
jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

Może jakaś rada . Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR , czujnika położenia walku rozrządu - ale mam brak jakich kolwiek błędów przy podłączeniu Tech2

Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • Zasłużony
  • 7541 postów
  • LokalizacjaBolesławiec
  • Model:Opel Omega B
  • Silnik:teraz x20xev awtomat
  • Nadwozie:amerykanckie
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 grudzień 2012 - 13:54

jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

co w tym dziwnego?
na zimnym zwykle są wyższe

Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR


możesz spróbować
sam egr z szarpaniem, muleniem ma czasami wiele wspólnego

zakładamy że układ zapłonowy jest w dobrym stanie
bo czasami przez kulejącą świecę czy przewód
szarpie motorem, a odczuwalne jest to choćby i na nadwoziu.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   urfeen

urfeen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:HB 5 dr
    215000km
    2006
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 grudzień 2012 - 14:11

świece , olej , kable -wszystko zostało wymienione po zakupie 2 miesiąca temu .

Co co czyścic : zawór EGR czy przepustnicę - jaka rada ?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   jarek65w

jarek65w
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • LokalizacjaŁódź Janów
  • Model:Opel Astra III
  • Inna marka:Corsa C
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 grudzień 2012 - 22:11

2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.


To Cię nie pocieszę , mam to samo a już podmieniałem egr i czyściłem przepustnicę wraz z wężykami odmy.Podmieniona cewka i nowe świece - zero zmian.
U mnie jest gaz więc myślałem że to padający reduktor - ale tego nie jestem już pewien.
Myślałem o poduchach :rolleyes: ale widzę że niekoniecznie.
pozdro

Użytkownik jarek65w edytował ten post 15 grudzień 2012 - 22:12

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 Gość_Muminek1177_*

Gość_Muminek1177_*
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2012 - 07:49

Wymontowałem kiedyś skrzynię, tarcza hamulcowa przymarzła, po dłuższym remoncie, spawanie podłogi na boku, po złożeniu i odpaleniu okazało się że nie da się jechać, tak trzęsło, podejrzewałem którąś z poduszek a przyczyną było obrócone mocowanie skrzyni, taka profilowana blacha, można ją było zamontować na dwa sposoby, przez pomyłkę wybrałem ten gorszy, nie był to opel. kupiłeś to auto już z tymi wadami? a może coś wymieniałeś lub poprawiałeś i tam należy szukać przyczyny?

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   marcov

marcov
  • Forumowicz
  • 690 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Nie Opel

Napisano 16 grudzień 2012 - 09:00

Wyczysc przepustnice, zrob reset wartosci adaptacynych. Sprawdz rowniez przewod odmy czy przypadkiem sie nie rozwarstwil.

Użytkownik marcov edytował ten post 16 grudzień 2012 - 09:00

  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   urfeen

urfeen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:HB 5 dr
    215000km
    2006
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 grudzień 2012 - 14:56

Dziękuję , po świętach podjadę do warsztatu. Wygrało oczyszczenie przepustnicy i odmy ,spróbuję, ale jak napisał kolega JAREK65W to nie pomogło .
Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.
MIMINEK1177 - auto kupiłem było obsługiwane w ASO przez prawie 5 lat (leasing) potem jak mechanik stwierdził- zaniedbane przez 8 mies.

Może inne pomysły ? Żadnej przyjemności od jazdy, jakość jak nie niemiecka , nawet stara Almerka pracowała przyjemniej.

Użytkownik urfeen edytował ten post 16 grudzień 2012 - 15:02

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   jarek65w

jarek65w
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • LokalizacjaŁódź Janów
  • Model:Opel Astra III
  • Inna marka:Corsa C
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 grudzień 2012 - 20:37

Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.

Tak z ciekawości to reset - tylko za pomocą Techa ?
Czytałem opinie z autoryzowanych servisów że w AH to nie bardzo da się , ktoś zna prawdziwa odpowiedż ?
pozdro

Użytkownik jarek65w edytował ten post 17 grudzień 2012 - 06:47

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   mietekforce

mietekforce
  • Forumowicz
  • 348 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:1.2 45km
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 16 grudzień 2012 - 21:56

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   urfeen

urfeen
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z14XEP
  • Nadwozie:HB 5 dr
    215000km
    2006
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 grudzień 2012 - 18:45

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?


taki kupiłem , świece nowe

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse