Skocz do zawartości
urfeen

1.4 66kW 16V Z14XEP już nie wiem co robic - 3 warsztaty tylko zbili kasę ale problem nadal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Astrę H 2006 183000km od 2 mies. i walczę z :

 

1. wibracja nadwozia i kierownicy na biegu jałowym

2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.

 

już wymieniłem wszystkie 3 poduszki silnika + nowe sprzęgło , podniosłem wolne obroty do 870 ale problem taki sam cały czas .

jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

 

Może jakaś rada . Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR , czujnika położenia walku rozrządu - ale mam brak jakich kolwiek błędów przy podłączeniu Tech2

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

co w tym dziwnego?

na zimnym zwykle są wyższe

 

Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR

możesz spróbować

sam egr z szarpaniem, muleniem ma czasami wiele wspólnego

 

zakładamy że układ zapłonowy jest w dobrym stanie

bo czasami przez kulejącą świecę czy przewód

szarpie motorem, a odczuwalne jest to choćby i na nadwoziu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece , olej , kable -wszystko zostało wymienione po zakupie 2 miesiąca temu .

 

Co co czyścic : zawór EGR czy przepustnicę - jaka rada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.

 

 

To Cię nie pocieszę , mam to samo a już podmieniałem egr i czyściłem przepustnicę wraz z wężykami odmy.Podmieniona cewka i nowe świece - zero zmian.

U mnie jest gaz więc myślałem że to padający reduktor - ale tego nie jestem już pewien.

Myślałem o poduchach :rolleyes: ale widzę że niekoniecznie.

pozdro

Edytowane przez jarek65w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Muminek1177

Wymontowałem kiedyś skrzynię, tarcza hamulcowa przymarzła, po dłuższym remoncie, spawanie podłogi na boku, po złożeniu i odpaleniu okazało się że nie da się jechać, tak trzęsło, podejrzewałem którąś z poduszek a przyczyną było obrócone mocowanie skrzyni, taka profilowana blacha, można ją było zamontować na dwa sposoby, przez pomyłkę wybrałem ten gorszy, nie był to opel. kupiłeś to auto już z tymi wadami? a może coś wymieniałeś lub poprawiałeś i tam należy szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc przepustnice, zrob reset wartosci adaptacynych. Sprawdz rowniez przewod odmy czy przypadkiem sie nie rozwarstwil.

Edytowane przez marcov

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję , po świętach podjadę do warsztatu. Wygrało oczyszczenie przepustnicy i odmy ,spróbuję, ale jak napisał kolega JAREK65W to nie pomogło .

Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.

MIMINEK1177 - auto kupiłem było obsługiwane w ASO przez prawie 5 lat (leasing) potem jak mechanik stwierdził- zaniedbane przez 8 mies.

 

Może inne pomysły ? Żadnej przyjemności od jazdy, jakość jak nie niemiecka , nawet stara Almerka pracowała przyjemniej.

Edytowane przez urfeen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.

 

Tak z ciekawości to reset - tylko za pomocą Techa ?

Czytałem opinie z autoryzowanych servisów że w AH to nie bardzo da się , ktoś zna prawdziwa odpowiedż ?

pozdro

Edytowane przez jarek65w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?

 

taki kupiłem , świece nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.