Gość marcinmotors Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Dzisiaj dodaje kolejny wpis w powyższym temacie. Jeśli zaobserwujecie u siebie coś takiego to postarajcie się jak najszybciej przeciwdziałać temu (nawet doraźnie poprzez demontaż samego ogranicznika) bo inaczej może się to skończyć tak jak u mnie tj. wybiciem przez wpadający do wnętrza drzwi ogranicznik szyby (następuje to w chwili gdy jest ona opuszczona a wy otwieracie drzwi wówczas zadziała on na szkło jak taran) Przy okazji podrzucę foto jak to wygląda po demontażu tapicerki: Demontaż tapicerki drzwi w przypadku modelu jak na foto czyli z szybami na korbkę zaczynamy od ściągnięcia tego sprężystego zabezpieczenia umiejscowionego między korbką a podkładką plastikową tapicerki (jak się nie ma specjalistycznego narzędzia to sprytny płaski śrubokręt da radę w spychaniu jednej z nóżek Ω omegi ) Następnie odkręcamy trzy torxowe wkręty (jeden pod kieszenią idealnie widoczny, drugi pod okrągłą zaślepką na wysokości rączki do pociągania przy zamykaniu drzwi, a trzeci paskudnie ukryty pod osłoną plastikową mechanizmu klamki który należy zdemontować - patrz foto z boczkiem tapicerskim) Finalnie po odkręceniu tych wkrętów można zacząć odciągać boczek ku sobie. Wszystko trzyma się na białych plastikowych spinkach widoczna jest jedna z nich na foto z blachą między głośnikiem a korbką od szyb (łącznie jest ich 6 a może 7 sztuk, jak zostają mi w otworach blachy to radzę sobie łapiąc je miejscem w które wchodzą w boczek drzwiowy w to takie U i odciągam tym otworem który najbardziej mi pasuje w danym przypadku) Na samym końcu zostaje już zrzucenie boczku z listwą zgarniająca wewnętrzną trzymającą się na tych metalowych spinkach (widoczna jest jedna z nich u góry na foto gołych drzwi). Następnie delikatnie odklejamy folię którą po skończonej naprawie musimy zamontować tak by nadal chroniła nam tapicerkę od wewnątrz przed brudem i wodą. Do montażu/demontażu szyby trzeba zdemontować oba (na upartego zewnętrzny można by chyba zostawić bo daje nam z 2 mm przestrzeni) trójkąty plastikowe (zewnętrzny wciśnięty jest w 2 miejscach i założony zakładką na rant blachy drzwi oraz wewnętrzny na 3 spinkach), pod trójkątem wewnętrznym kryje się jedna z śrub mocujących prowadnicę szyby, druga śruba dostępna jest pod śrubami montującymi zamek drzwi. Do pełni szczęścia należy jeszcze zdemontować wsadzoną wokół szyby uszczelkę i możemy wyciągnąć szybę osadzoną na metalowej podstawie z plastikowej spinki której jedna część jest na metalowym przegubie (da się to obracać w każdym kierunku, w żadnym wypadku nie potrzeba demontować mechanizmu podnoszenia szyby) Jak wam się już uda wsadzić pod odpowiednim kątem szybę do otworu drzwi i osadzić ją na mechanizmie podnoszenia szyby (odciągamy ją w stronę zamka drzwi i nakładamy na plastikowy ruchomy element) to należy dokręcić wcześniej zdemontowaną prowadnicę i wsadzić uszczelkę znajdującą się wokół szyby (najpierw wsuwamy jedną stronę podnosząc i opuszczając szybę wraz z jednoczesnym wpuszczaniem w dół uszczelki a potem analogicznie postępujemy z drugą stroną) Edytowane 23 Maja 2017 przez marcinmotors   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Myślę ktoś już grzebał w tym wcześniej i coś źle poskręcał. Ale fakt cała blacha w Mery gnie się od opierania się o nią trochę mniej od Tico. Ale zaś ile by Mery ważyła gdyby była grubsza?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 To nie blacha winna tylko nie używanie samych drzwi i na dokładkę brak smarowania ograniczników.Bo tak naprawdę kto je smaruje i jak dba o to?? Druga sprawa,zawiasy drzwi,też należy je smarować.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinmotors Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Nikt wcześniej tam nie grzebał - folia, kompletność spinek etc wszystko stan fabryka. Prawą stronę drzwi blacharz mi zrobił dużo wcześniej, te lewe z racji delikatnego zewnętrznego uszkodzenia poszycia zostawiłem by kiedyś kupić i zamontować coś pod kolor (z163 / 4au). Co do smarowania tych podzespołów to się nie wypowiem bo samochód nabyłem 2,5 roku temu i nie jestem jego pierwszym właścicielem, który znał by całościową jego historię. Niemniej jednak jest to jedna z pierwszych meriv - lipiec 2003 a zatem wszystko przed Wami którzy posiadacie młodsze roczniki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 U mnie takich problemów nie ma . Patrzyłem gdy robiłem konserwację.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drapi Opublikowano 6 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 U mnie było to samo. Wina nie smarowany ogranicznik. Przy spawałem blachę tą urwaną, dałem większe podkładki pod śruby, i ocynk w sprayu pasuje kolorystycznie. Najważniejsze na koniec smarowanie ograniczników. Zrobiło się to z tyłu. A od jakiegoś czasu był problem ze skrzypiacymi drzwiami przednimi. Mechanik usilnie smarował zawiasy ale ogranicznika już nie. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Ja smarowałem ograniczniki a tak mnie dopadło. Obydwie strony.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2021 No i naprawione. Blaszki z 2mm nierdzewki o wymiarach 4 x 8 cm   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 5 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2021 Ach ta myśl techniczna Opla... Żeby człowiek poprawiał fabrykę we własnym zakresie. Tego jeszcze nie widziałem, wiadomo klamka może zostać w ręce, ale żeby drzwi kulały na zawiasie, masakra niedługo to strach będzie podjechać na myjnie bo auto się pogniecie albo gorzej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2021 W sumie to Mery mnie zaczyna zaskakiwać śmiesznymi usterkami. Tym bardziej że smarowałem te ograniczniki jakieś dwa lata temu. W żadnym poprzednim aucie nie smarowałem ograniczników. Ale w żadnym poprzednim też nie dolewałem oleju No w sumie w dwóch stosowałem dolewanie. Trabant i Wartburg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.