Skocz do zawartości

Papierowe drzwi w merivie A ?


Gość marcinmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinmotors

Dzisiaj dodaje kolejny wpis w powyższym temacie.

Jeśli zaobserwujecie u siebie coś takiego to postarajcie się jak najszybciej przeciwdziałać temu (nawet doraźnie poprzez demontaż samego ogranicznika) bo inaczej może się to skończyć tak jak u mnie tj. wybiciem przez wpadający do wnętrza drzwi ogranicznik szyby (następuje to w chwili gdy jest ona opuszczona a wy otwieracie drzwi wówczas zadziała on na szkło jak taran)

Przy okazji podrzucę foto jak to wygląda po demontażu tapicerki:

Demontaż tapicerki drzwi w przypadku modelu jak na foto czyli z szybami na korbkę zaczynamy od ściągnięcia tego sprężystego zabezpieczenia umiejscowionego między korbką a podkładką plastikową tapicerki (jak się nie ma specjalistycznego narzędzia to sprytny płaski śrubokręt da radę w spychaniu jednej z nóżek Ω omegi )

Następnie odkręcamy trzy torxowe wkręty (jeden pod kieszenią idealnie widoczny, drugi pod okrągłą zaślepką na wysokości rączki do pociągania przy zamykaniu drzwi, a trzeci paskudnie ukryty pod osłoną plastikową mechanizmu klamki który należy zdemontować - patrz foto z boczkiem tapicerskim) Finalnie po odkręceniu tych wkrętów można zacząć odciągać boczek ku sobie. Wszystko trzyma się na białych plastikowych spinkach widoczna jest jedna z nich na foto z blachą między głośnikiem a korbką od szyb (łącznie jest ich 6 a może 7 sztuk, jak zostają mi w otworach blachy to radzę sobie łapiąc je miejscem w które wchodzą w boczek drzwiowy w to takie U i odciągam tym otworem który najbardziej mi pasuje w danym przypadku) Na samym końcu zostaje już zrzucenie boczku z listwą zgarniająca wewnętrzną trzymającą się na tych metalowych spinkach (widoczna jest jedna z nich u góry na foto gołych drzwi). Następnie delikatnie odklejamy folię którą po skończonej naprawie musimy zamontować tak by nadal chroniła nam tapicerkę od wewnątrz przed brudem i wodą. Do montażu/demontażu szyby trzeba zdemontować oba (na upartego zewnętrzny można by chyba zostawić bo daje nam z 2 mm przestrzeni) trójkąty plastikowe (zewnętrzny wciśnięty jest w 2 miejscach i założony zakładką na rant blachy drzwi oraz wewnętrzny na 3 spinkach), pod trójkątem wewnętrznym kryje się jedna z śrub mocujących prowadnicę szyby, druga śruba dostępna jest pod śrubami montującymi zamek drzwi. Do pełni szczęścia należy jeszcze zdemontować wsadzoną wokół szyby uszczelkę i możemy wyciągnąć szybę osadzoną na metalowej podstawie z plastikowej spinki której jedna część jest na metalowym przegubie (da się to obracać w każdym kierunku, w żadnym wypadku nie potrzeba demontować mechanizmu podnoszenia szyby) Jak wam się już uda wsadzić pod odpowiednim kątem szybę do otworu drzwi i osadzić ją na mechanizmie podnoszenia szyby (odciągamy ją w stronę zamka drzwi i nakładamy na plastikowy ruchomy element) to należy dokręcić wcześniej zdemontowaną prowadnicę i wsadzić uszczelkę znajdującą się wokół szyby (najpierw wsuwamy jedną stronę podnosząc i opuszczając szybę wraz z jednoczesnym wpuszczaniem w dół uszczelki a potem analogicznie postępujemy z drugą stroną)

 

 

 

3081a6dee4d8d709gen.jpg

2fcf4991d6e64c33gen.jpg
f22ec41a082859fcgen.jpg
c55fe9da6cb6315bgen.jpg
6fdf28cdbe06f403gen.jpg
68f56f543891c57bgen.jpg
Edytowane przez marcinmotors

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Myślę ktoś już grzebał w tym wcześniej i coś źle poskręcał.

Ale fakt cała blacha w Mery gnie się od opierania się o nią trochę mniej od Tico.

Ale zaś ile by Mery ważyła gdyby była grubsza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie blacha winna tylko nie używanie samych drzwi i na dokładkę brak smarowania ograniczników.Bo tak naprawdę kto je smaruje i jak dba o to?????

Druga sprawa,zawiasy drzwi,też należy je smarować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinmotors

Nikt wcześniej tam nie grzebał - folia, kompletność spinek etc wszystko stan fabryka. Prawą stronę drzwi blacharz mi zrobił dużo wcześniej, te lewe z racji delikatnego zewnętrznego uszkodzenia poszycia zostawiłem by kiedyś kupić i zamontować coś pod kolor (z163 / 4au). Co do smarowania tych podzespołów to się nie wypowiem bo samochód nabyłem 2,5 roku temu i nie jestem jego pierwszym właścicielem, który znał by całościową jego historię. Niemniej jednak jest to jedna z pierwszych meriv - lipiec 2003 a zatem wszystko przed Wami którzy posiadacie młodsze roczniki :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie było to samo. Wina nie smarowany ogranicznik. Przy spawałem blachę tą urwaną, dałem większe podkładki pod śruby, i ocynk w sprayu pasuje kolorystycznie. Najważniejsze na koniec smarowanie ograniczników. Zrobiło się to z tyłu. A od jakiegoś czasu był problem ze skrzypiacymi drzwiami przednimi. Mechanik usilnie smarował zawiasy ale ogranicznika już nie.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 tygodnie później...

Ach ta myśl techniczna Opla... Żeby człowiek poprawiał fabrykę we własnym zakresie. Tego jeszcze nie widziałem, wiadomo klamka może zostać w ręce, ale żeby drzwi kulały na zawiasie, masakra niedługo to strach będzie podjechać na myjnie bo auto się pogniecie albo gorzej :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to Mery mnie zaczyna zaskakiwać śmiesznymi usterkami.

Tym bardziej że smarowałem te ograniczniki jakieś dwa lata temu.

 

W żadnym poprzednim aucie nie smarowałem ograniczników.

Ale w żadnym poprzednim też nie dolewałem oleju

No w sumie w dwóch stosowałem dolewanie.

Trabant i Wartburg:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności