Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Samochód gaśnie po przejechaniu kilku km

1.6 85kW 16V Z16XER

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Glinek

Glinek
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 kwiecień 2017 - 18:52

Dzieki za odpowiedz Migoottka.
Dziekuje tez Adamowi za udzial w dyskusji.
Ja bylem u dwoch roznych mechanikow. Jedni wymienili mi cewke zaplonowa - nic nie pomoglo. Gaz benzyna zadnej roznicy. U drogiego mechanik zmierzyl mi luzy zaworowe - prawidlowe. Zaproponowal remont glowicy za 5tys. Bo to moze byc przyczyna usterki. Wiec podziekowalem...
Czy sonda lambda moze byc przyczyna takiego zachowywania sie auta ?
Bo wypada mi blad sondy a od jakiegos czasu nasila mi sie glosniejsza praca ukladu wydechowego... Jak bylem niedawno na przegladzie to mysleli ze mam dziurawy wydech, ale nie. Wiec moze tlumik wewnetrzny sie uszkodzil i to jest przyczyna usterki w mojej astrze?
Auto mam od roku i na poczatku chodzilo cicho a i problemu z gasnieciem nie bylo.
Co sadzicie ?

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#42 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6802 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 kwiecień 2017 - 19:07

Sprawdź jak pracuje druga sonda.

Ona pokazuje stan katalizatora

Gdy auto jest zimne sonda nie jest czytana o ile się orientuję to powyżej 50 st.C

I teraz może trzeba się przyglądnąć jak pracuje czujnik temp.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 20 kwiecień 2017 - 19:10

  • 0

#43 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8912 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 kwiecień 2017 - 21:29

A może katalizator rozsypany.



  • 0

#44 OFFLINE   mig00ttka

mig00ttka
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • LokalizacjaWieruszów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 kwiecień 2017 - 19:44

Hej Adam, hej reszta :)

muszę szczerze przyznać, że trochę odpuściłam (żeby brzydko nie powiedzieć olałam) sobie temat. Miałam na głowie ślub a zostawienie auta u mechanika każdorazowo wiąże się u mnie z dniami urlopu (brak alternatywy dojazdu). Jeśli chodzi o przepustnicę - była czyszczona, jednak paramterów nie sprawdzałam (może mylnie wykluczyłam czujnik wału - po sugestii iż auto gasło "nagrzane"). Nie wiem jak teraz podejść do tematu, żeby całkowicie nie zajechać mojej Astruni - czy skupić się na tych parametrach, czy posłuchać mechanika i zainwestowac w przepustnicę/silniczek krokowy, a może sonda lambda/ katalizator. Znajomy podpowiadał mi również, że może jakieś przebicia. Nie jestem zbyt biegła w tych tematach i trochę przeraża mnie fakt inwestowania kolejnych setek złotych (nie wspominając już o głowicy za 5 tys) w naprawę/wymianę , która może po raz kolejny nie dać pożądanego rezultatu, tym bardziej, że autko ma już przejechane ponad 300tys.

Pozdrawiam


  • 0

#45 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6802 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 kwiecień 2017 - 20:29

Najpierw proponowałbym najtańsze rozwiązania.

Ale cały czas zastanawiam się nad tymi poprzednimi błędami.

Tam masz Koła Zmiennych Faz Rozrządu.

Błąd miałaś od nastawnika wałka wydechu.Za wczesna przestawienie lub usterka.

Sprawdziłbym ten elektrozaworek i filterki na nim.

Poczytaj o tym jest na forum pisane.

No i ten pierwszy błąd sprawdziłbym też wiązke 


  • 0





Podobne tematy: Collapse