Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

stuki w silniku na zimnym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9163 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 30 grudzień 2016 - 17:26

hej,

 

raczej nie sklaniam sie ku mysli, ze moze to byc kolektor wydechowy. w ogole nie czuc zadnych spalin. sprobuje zatem wymenic popychacze. moze to pomoze.

Jednak ja bym dobrze obejrzał kolektor - właśnie mniej więcej pęknięty tak się zachowuje.

Popychacze to jednak spory koszt - te najtańsze są nic nie warte, czasem głośniej się tłuką niż poprzednie za dobre trzeba wyłożyć od 60-90zł/szt X16 - więc zawsze możesz dać nowe - w moim autku pęknięty kolektor a spalin nie czuć, kilka sekund po odpalenia jest stukot i nie są to popychacze a kolektor wydechowy.



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2017 - 18:43

Wziąłem się dzisiaj za ten kolektor wydechowy bo w te mrozy dźwięki spod maski podczas odpalania zimnego silnika były coraz mniej przyjemne dla ucha. No i okazało się że wszystkie śruby od kolektora były luźne. Spokojnie szło przekręcić jakieś pół obrotu zanim wyczuło się wyraźny opór. Dokręciłem wszystkie i teraz podczas odpalania nie ma już żadnych nieprzyjemnych pryknięć i pisków jak było wcześniej. 



  • 0

#13 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9163 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2017 - 19:51

No widzisz - od razu trzeba było się za to zabrać a nie czekać - masz szczęście że nie pogubiłeś szpilek i że uszczelka cała.

Czasem warto coś sprawdzić bez kosztowo.

Miałem na początku napisać - A nie mówiłem - ale tak na wszelki wypadek co jakiś czas kontroluj czy nie odkręcają się znów nakrętki.



  • 0

#14 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2017 - 19:55

Nie jest takie hop siup się do nich dobrać.Generalnie myślałem że albo uszczelka ma gdzieś przedmuch, albo gdzieś jedna szpilka niedociągnięta bo generalnie spaliny czułem tylko z jednego miejsca, tak jak i sam dźwięk. A tu niespodzianka, wszystkie szpilki tak samo dokręcona. Zaparłem się żeby sprawdzić czy da się w ogóle ruszyć którąś i nieźle się zdziwiłem jak nie poczułem oporu :P Podejrzewam że mechanicy dali ciała, jak w niemcowni wymieniali turbawkę. 



  • 0

#15 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9163 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 styczeń 2017 - 20:03

A to nie ma się co dziwić, oni za bardzo nie wiedzą co robią.



  • 0

#16 OFFLINE   grzeskuu

grzeskuu
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0 170 km
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 08 styczeń 2017 - 22:49

ciekawe, sprawdze jutro u siebie. wybaczcie mi ale... czy ktos moglby mi pokazac gdzie sa sruby ? :(



  • 0

#17 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 08 styczeń 2017 - 22:51

Musisz najpierw zdjąć osłonę termiczną która jest na kolektorze. 



  • 0

#18 OFFLINE   grzeskuu

grzeskuu
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0 170 km
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2017 - 12:04

co trzeba jeszcze odkrecic zeby wyciagnac oslone termiczna ? ktory z wezy mozna bezpiecznie zdjac ?



  • 0

#19 OFFLINE   Labiel

Labiel
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z20LER
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2017 - 12:12

Musisz zdjąć oczywiście część dolotu od przepływomierza do turbina (czarna aluminiowa rura idąca nad silnikiem) no i odmę łączącą pokrywę zaworów ze skrzynią korbową - oczywiście tylko ten gumowy łącznik. Przy okazji warto go wyczyścić. Ja odsuwałem jeszcze na bok wężyk wodny idący od termostatu do zbiornika wyrównawczego. Nic więcej nie ruszałem - bo w zasadzie oprócz turbiny to już nic więcej tam nie ma :P 



  • 0

#20 OFFLINE   grzeskuu

grzeskuu
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:2.0 170 km
  • Nadwozie:GTC
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2017 - 18:34

ok dzieki. myslalem, ze zrobie to w 5 minut bo rece zamarzaja, a nie mam garazu. sprobuje ogarnac garaz to skoncze. 


nie moge tego zrobic tak jak mowisz. musze zdjac przewod gumowy ktory zaznaczylem na zdjeciu. zobacz


nieistotne juz. udalo mi sie zdjac i okazalo sie, ze sruby kolektora sa niedokrecone. dokrecilem... zobaczymy co bedzie z tego. 

Załączone miniatury

  • forum.png


  • 0





Podobne tematy: Collapse

Uruchom; JavaScript!
Odśwież