Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa C 1.2 przyśpieszenie

1.2 59kW 16V Z12XEP(Twinport) Corsa C 1.2 przyśpieszenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   marcinekm681

marcinekm681
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2017 - 20:40

Witam.

Mam pytanie, zwłaszcza do użytkowników silnika 1.2 16v (mój akurat jest Twinport 80 km).

Otóż nurtuje mnie jedna rzecz. Jak Wam przyśpieszają te samochody?

 

Jeżdżę tym samochodem od nie dawana i nie wiem czy coś mam zepsute czy po prostu te typy tak mają:

1, 2,3 bieg wydaje mi sie że słabo przyśpiesza- dokładnie to samochód niby przyśpiesza ale jakiś taki przydławiony, noga w podłodze a on jakiś niemrawy,  dopiero od 3,5- 4tys obrotów zaczyna jakoś sie zbierać

4,5 bieg całkiem dobrze, dynamika według mnie ok

 

Co ciekawe, przy przyśpieszeniu jest coś takiego że jak mocno wciskam gaz to  takie uczucie jakby go zalewało, jak odpuszczam gaz zaczyna dynamicznie przyśpieszać (w pewnym zakresie obortów naprawdę ładnie ciągnie).

 

Natomiast poza tym nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów- silnik pracuje równo, cicho, dobrze pali.

 

Wiem że może nie potrzebnie panikuje bo może ten typ tak ma. Wcześniej jeździłem Corsą B 1.4i 60km i tamten samochód z miejsca szedł lepiej (według katalogu Corsa B 1.4 i - 15s do setki, Corsa C 1.2 -12,5 s).

Nie żebym był jakimś cwaniakiem co katuje samochód od świateł do świateł, ani też nie oczekuje żeby to było ferrari, ale jak obok stoi seicento to wcale nie jestem pewien czy uda mi się przed nim zjechac z pasa zwężającego sie  :-/.

Pozdrawiam



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   drahe

drahe
  • Forumowicz
  • 747 postów
  • LokalizacjaGliwice
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.8 16V 125HP
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 02 styczeń 2017 - 22:33

Nie żebym był jakimś cwaniakiem co katuje samochód od świateł do świateł, ani też nie oczekuje żeby to było ferrari, ale jak obok stoi seicento to wcale nie jestem pewien czy uda mi się przed nim zjechac z pasa zwężającego sie :-/.

 

Jak na mnie trafisz nie masz szans :D

 

A na serio coś masz nie teges.1.2 całkiem fajnie się zbiera.


  • 0

#3 OFFLINE   marcinekm681

marcinekm681
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 styczeń 2017 - 08:32

: SMILE :

Też mi się wydaje że raczej tak nie powinno być.

Jakieś może propozycje od czego byście zaczęli szukać przyczyny?

Dziwne właśnie jest to że na pierwszych biegach słabo ciągnie, 4 i 5 bieg według mnie są już przyjemnie dynamiczne.



  • 0

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6777 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 styczeń 2017 - 10:17

Na poczatek filtry, świece

Możesz podpiąć pod komputer i sprawdzić jak pracuje sonda i EGR


  • 0

#5 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 styczeń 2017 - 14:15

Ciężkie auto, mało niutonków, wysoko max moment obrotowy, generalnie muł... 


  • 0

#6 OFFLINE   papieju

papieju
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • LokalizacjaWłoszczowa
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Wartburg, Lada, Polonez
  • Silnik:C16SE
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 styczeń 2017 - 17:21

Ciężkie auto, mało niutonków, wysoko max moment obrotowy, generalnie muł... 

Święta prawda że z g...a bata nie ukręcisz. Dziwne by było jakby 1,2 jechało...


  • 0

#7 OFFLINE   marcinekm681

marcinekm681
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 03 styczeń 2017 - 20:30

Myśle że świece i filtry to napewno nie zaszkodzi a inwestycja wcale nie będzie kosztowna :)

 

Ciężkie auto, mało niutonków, wysoko max moment obrotowy, generalnie muł... 

 

1045 kg to ciężkie auto ? :zdziwko: Tu bym polemizował.

Czy muł ? Właśnie też nie do końca, bo 4 i 5 bieg naprawdę są dynamiczne.

Wysoko max moment- I tu się zgodzę, może tu właśnie jest pies pogrzebany. Wcześniej jeździłem silnikiem 8v, a tam bardziej od dołu idzie :)

Więc tu rodzi się mi następne pytanie. W silnikach 16v jakie obroty są wskazane aby jeździć dynamicznie a zarazem żeby nie palił jak smok??


  • 0

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6777 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 03 styczeń 2017 - 21:15

Nie wiem jak inni ale ja aby była dynamika muszę trzymać 3-3.5 tys.

Ale w sumie to od 2.5 tys już zaczyna ciągnąć.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 03 styczeń 2017 - 21:17

  • 0

#9 OFFLINE   Marcin2000

Marcin2000
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:A12XER
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 styczeń 2017 - 14:17

Może sprawdź ile ze startu zatrzymanego masz w sprincie do 100km/h porównamy z fabrycznymi i ewentualnie dopiero później będziemy ci auto rozbebeszać... ;)

 

Co do ekonomiki  staram się jeździć w zakresie 2000-3500 obr / min. Oczywiście przy wyprzedzaniu redukcja biegu jest wskazana. Pali mi średnio w okolicach 8l LPG / 100km raz trochę mniej raz trochę więcej. 


Użytkownik Marcin2000 edytował ten post 04 styczeń 2017 - 14:19

  • 0

#10 OFFLINE   papieju

papieju
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • LokalizacjaWłoszczowa
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Wartburg, Lada, Polonez
  • Silnik:C16SE
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 styczeń 2017 - 14:57

Czyli tyle co moja f-ka ze 100KM 1.6. Gdzie tu ekonomia? Po co produkują takie silniczki? Jechałem w tym roku na wakacje Punto II 1.2 60KM 3d i na autostradzie przy 130-140 spalił więcej niż f-ka kombi w tych samych warunkach. Paranoja. Górki nie widać a już czuć, wyprzedzenie 3 tirów na raz niewykonalne...


Użytkownik papieju edytował ten post 04 styczeń 2017 - 14:57

  • 0





Podobne tematy: Collapse