Gość zone10 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Cześć,Błędy odczytane z komputera toP0136(04) - Obw. s. lambda (blok 1, czujnik 2) - usterka Zakres/działanieP0141 - Obwód grzałki (blok 1, czujnik 2) Dodam, że sonda została wymieniona 2 miesiace temu na Bosha - 350 zł. Błędy ciągle pozostają (były kilka razy kasowane).Pierwsza sonda oscyluje w zakresie 0,1V do 0,9V, druga sonda na wolnych obrotach około 0,45V, przy nagrzanym katalizatorze 0,7-0,9). Grzałke z sondy sprawdzałem i nie ma przerwy w obwodzie (9 ohm). Spaliny w normie (mierzone na SKP), brak dziurawego wydechu. Instalacja elektryczna również została sprawdzona przez elektryka i jest ok. Astra H 1.4 Z14XEP Edytowane 27 Stycznia 2017 przez zone10   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Na drugiej sondzie nie masz prawidłowego sygnału.Według wykresu oscyluje od 0.8-1.1 V A sonda jest 1V.czyli jej zakres jest do 1V Po drugie druga sonda ma pracować baardzo wolno. Jeżeli pracuje tak jak teraz to jest objaw albo jej usterki albo padającego kata.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone10 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Na drugiej sondzie nie masz prawidłowego sygnału.Według wykresu oscyluje od 0.8-1.1 V A sonda jest 1V.czyli jej zakres jest do 1V Po drugie druga sonda ma pracować baardzo wolno. Jeżeli pracuje tak jak teraz to jest objaw albo jej usterki albo padającego kata. Pewności, że nowa sonda była sprawna nie mam. Katalizator po 135 tyś. km. Edytowane 27 Stycznia 2017 przez zone10   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Sprawdź wiązkę od sterownika do sondy.Przedzwoń przewody.No i sprawdziłbym tego kata. Sonda druga gdy wszystko jest sprawne powinna pracować kilkakrotnie wolniej od pierwszej. Edytowane 27 Stycznia 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Wolniej i nie w tak szerokim zakresie. Najlepiej, jakby "stała" Edytowane 27 Stycznia 2017 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 No i może się okazać że stara jest dobra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone10 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Sprawdź wiązkę od sterownika do sondy.Przedzwoń przewody.No i sprawdziłbym tego kata. Sonda druga gdy wszystko jest sprawne powinna pracować kilkakrotnie wolniej od pierwszej. Wiązka od sterownika do sondy była sprawdzana. Podczas pomiaru szarpano kablami i było ok. Sprawdzanie kata to tylko chyba odkręcenie kolektora dolotowego? Dzisiaj na stacji kontroli pojazdów mierzyłem spaliny i były w normie. No i może się okazać że stara jest dobra. Poprzedni właściciel zamontował uniwersalną z przerabianą wtyczką, więc i tak należało ją wymienić. Edytowane 27 Stycznia 2017 przez zone10   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Sprawdzenie nie polega na szarpaniu ale na pomierzeniu czy kable nie mają przebić itp. Czy należało wymienić?Została wymieniona podejrzewam też bez pomierzenia?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone10 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 Sprawdzenie nie polega na szarpaniu ale na pomierzeniu czy kable nie mają przebić itp. Czy należało wymienić?Została wymieniona podejrzewam też bez pomierzenia? Tak masz racje, źle się wyraziłem, sprawdzana krok po kroku wraz z pomiarem rezystancji przy poruszaniu kablami w celu sprawdzenia czy nie ma otwartego przejścia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-659649 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukaszek Opublikowano 15 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2022 (edytowane) Miałem w corsie błędy p0141 i p0136 po wymianie sondy wszystko wróciło do normy Edytowane 15 Lutego 2022 przez Lukaszek Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79152-z14xep-b%C5%82%C4%99dy-p0136-p0141/#findComment-746356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.