Skocz do zawartości

Z14XEP Błędy P0136 P0141


Gość zone10

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Błędy odczytane z komputera to

P0136(04) - Obw. s. lambda (blok 1, czujnik 2) - usterka Zakres/działanie

P0141 - Obwód grzałki (blok 1, czujnik 2)

Dodam, że sonda została wymieniona 2 miesiace temu na Bosha - 350 zł. Błędy ciągle pozostają (były kilka razy kasowane).Pierwsza sonda oscyluje w zakresie 0,1V do 0,9V, druga sonda na wolnych obrotach około 0,45V, przy nagrzanym katalizatorze 0,7-0,9). Grzałke z sondy sprawdzałem i nie ma przerwy w obwodzie (9 ohm). Spaliny w normie (mierzone na SKP), brak dziurawego wydechu. Instalacja elektryczna również została sprawdzona przez elektryka i jest ok.

 

post-54816-0-51551000-1485539884_thumb.jpg

post-54816-0-27316100-1485539885_thumb.jpg

post-54816-0-96079800-1485539885_thumb.jpg

 

Astra H 1.4 Z14XEP

Edytowane przez zone10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej sondzie nie masz prawidłowego sygnału.Według wykresu oscyluje od 0.8-1.1 V

A sonda jest 1V.czyli jej zakres jest do 1V

Po drugie druga sonda ma pracować baardzo wolno. Jeżeli pracuje tak jak teraz to jest objaw albo jej usterki albo padającego kata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej sondzie nie masz prawidłowego sygnału.Według wykresu oscyluje od 0.8-1.1 V

A sonda jest 1V.czyli jej zakres jest do 1V

Po drugie druga sonda ma pracować baardzo wolno. Jeżeli pracuje tak jak teraz to jest objaw albo jej usterki albo padającego kata.

Pewności, że nowa sonda była sprawna nie mam. Katalizator po 135 tyś. km.

Edytowane przez zone10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę od sterownika do sondy.Przedzwoń przewody.No i sprawdziłbym tego kata.

Sonda druga gdy wszystko jest sprawne powinna pracować kilkakrotnie wolniej od pierwszej.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę od sterownika do sondy.Przedzwoń przewody.No i sprawdziłbym tego kata.

Sonda druga gdy wszystko jest sprawne powinna pracować kilkakrotnie wolniej od pierwszej.

Wiązka od sterownika do sondy była sprawdzana. Podczas pomiaru szarpano kablami i było ok. Sprawdzanie kata to tylko chyba odkręcenie kolektora dolotowego? Dzisiaj na stacji kontroli pojazdów mierzyłem spaliny i były w normie.

No i może się okazać że stara jest dobra.

Poprzedni właściciel zamontował uniwersalną z przerabianą wtyczką, więc i tak należało ją wymienić.

Edytowane przez zone10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie nie polega na szarpaniu ale na pomierzeniu czy kable nie mają przebić itp.

Czy należało wymienić?Została wymieniona podejrzewam też bez pomierzenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie nie polega na szarpaniu ale na pomierzeniu czy kable nie mają przebić itp.

Czy należało wymienić?Została wymieniona podejrzewam też bez pomierzenia?

Tak masz racje, źle się wyraziłem, sprawdzana krok po kroku wraz z pomiarem rezystancji przy poruszaniu kablami w celu sprawdzenia czy nie ma otwartego przejścia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności