Skocz do zawartości

Corsa D - Temperatura cieczy a zbyt uboga mieszanka


i-spy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość finerek123

Już Ci tłumaczę jak to działa. Tego typu termostat pracuje na granicy bezpieczeństwa, dlatego w każdej chwili wymagana jest jego reakcja.

 

W normalnych warunkach - termostat pracuje sobie normalnie, tak jak każdy inny.

 

Ale wyobraź sobie sytuację - lato, 30C, klima. Silnik jest rozgrzany do swojej optymalnej temperatury. Płyn chłodniczy i olej również. A teraz nagle postanawiasz wykonać redukcję, podbijasz silnik do 6k obrotów.

 

I teraz dzięki grzałce, komputer otwiera Ci termostat w chwili, gdy silnik zaczyna się dopiero wkręcać. Tradycyjny zrobiłby to za późno(dlatego tutaj masz 103C, a przy klasycznych termostatach jest to 90C). Przez co schłodzi chłodziwo schłodzi się zdecydowanie bardziej niż powinno, przez co zachowana będzie równowaga pomiędzy większą ilością ciepła. Dzięki temu silnik dalej utrzyma swoje 103

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No może i tak to jest. Ale moim zdaniem w przyszłosci i tak z tego może być więcej problemów niż korzysci. Bardzo łatwo o przegrzanie będzie jak sterowanie grzałką zawiedzie. Zobaczymy za 5 lat co oplowi z tego pomysłu wyjdzie. A tak w ogóle to jakies inne marki to stosują?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Nie wydaje mi się. To bardzo prosty układ. Prędzej termostat się zepsuje na zasadzie nie domykania/otwierania się niż z powodu tej grzałki. Teraz praktycznie każdy producent stosuje to w nowszych silnikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niby prosty układ ale działający na granicy bezpieczeństwa.

Więc nie jest on zbyt przyjazny dla przecietnego użytkownika.

Tak samo jak nie jest bezpieczne wydłużanie wymian oleju itp.

 

Wszystko to moim zdaniem zostało zaprojektowane aby zgodnie z jakimiś przepisami eko. przyspieszyć zuzycie części które i tak nie są najlepszej jakości jakiej powinny być do danego typu rowiązania.A tutaj zaś wchodzi w grę eko. ale nomia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jesli auto takie trafi do zwykłego mechanika nie znaczy złego tylko który nie siedzi nonstop na necie i nie czyta co tam kazda marka zmienia co roku powaznego w nowych autach i który od zawsze leje płyn chlodzący borygo który ma temperature wrzenia 110st. U mnie w zimie ta temperatura potrafi dojsć do 106st po czym spada. Czyli w lecie zwykłe borygo może zagotować i silnik do roboty (uszczelki polecą). Ale opel nie napisał na zbioniczku że tam trzeba lać płyn o min temp wrzenia 136st np

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

No to jak dla mnie to słaby mechanik i tyle.

 

Poza tym w układzie tworzy się ciśnienie które adekwatnie zwiększa temperaturę wrzenia, więc nie wiem jak to się ma do danych podawanych przez producenta płynu. Więc jeśli przyjąć, że przy zwiększonym ciśnieniu, temperatura wrzenia zwiększy się o 5C, to nawet z Borygo powinno być dobrze.

 

Gdzieś wyczytałem, że płyn GM wrze od 110C. A że układ jest odpowiednio wytrzymały, to nic się nie dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj udało mi się trochę posprawdzać Corsę. Niestety OpelScan nie działa u mnie (łapie chyba tylko do 2010). Inne wersje próbowałem i także nie bardzo.

Kupiłem OBD Fusion i za jego pomocą udało mi się odczytać EVAPa - na wolnych mam ok 8.2 %.

Generalnie to mam dużą korektę - krótkoterminową (SHRTF) i długoterminową (LONGFT1) - czasu wtrysku - na poziomie +30% - co wydaje się logiczne skoro lambda krzyczy, że mieszana zbyt uboga.

Na wolnych obrotach SHRFT rośnie stopniowo od np 8% do 32% bum i dostaję P0171.

 

Co do szczelności to zatykałem dolot - silnik nie zgasł. Przygasał do pewnego momentu, później jakiś zawór przeskoczył i na bardzo, bardzo wolnych obrotach silnik pracował. Poniżej zdjęcia tego "co przeskoczyło".

https://goo.gl/photos/CuQWpC4MjtSFd8158

https://goo.gl/photos/ss4KiNJ8LoR7Q4Yq6

 

Jeżeli chodzi o wydech to zatkałem rurę wydechową, silnik także nie zgasł. Jest nieszczelność na wysokości przed tylnymi kołami - wydać po plamie na ziemi.

https://goo.gl/photos/2eyKswNBakZ5u1CD7

https://goo.gl/photos/DcXW67LuhxnBi4bt9

 

Generalnie to martwi mnie jeszcze coś takiego - nie wiem czy dobrze rozpoznaje czy to ???termostat??? - nie wiem ale jest mokro, że ho ho:

https://goo.gl/photos/zqZWeP9cfxDj9o1s5

https://goo.gl/photos/1R26bCGLd3zE1XJe7

 

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na filmiku gdzie jest termostat.

 

Wyciek to sprawdź czy płyn czy olej

 

EVAP na wolnych przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ma mieć 0-25%

a przy pedale lekko przyciśniętym 1-50% przez chwilę

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie EVAP na wolnych miał ok 8.2% - także mieści się w podanym zakresie.

Wyciek jest na termostacie i jest to płyn chłodzący.

Edytowane przez i-spy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności