Skocz do zawartości

Corsa D - Temperatura cieczy a zbyt uboga mieszanka


i-spy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Corsę 1.4 A14XER benzyna.

Mam taki problem, że od czasu do czasu pojawia mi się błąd P0171 zbyt uboga mieszanka. Jeżdżę cały czasz SDProg-iem i odczytuje błędy.

Zauważyłem, że podczas jazdy błąd się nie pojawia.

Błąd P0171 wyświetla się dopiero w momencie gdy się zatrzymam (silnik włączony) i czekam 2-4 minut.

Temperatura płynu chłodzącego skacze wtedy do ~98 st. C.

Zastanawiam się czy silnik się nie przegrzewa? W zeszłe lato wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wymianie czujnika i zalaniu płynu - zgodnie z rekomendacjami - zostawiłem silnik na wolnych obrotach aby się zagrzał aż do włączenia wentylatora. Wtedy gdy temperatura skoczyła do 105 a wentylator się nie włączał - trochę ze strachu - przestałem go grzać.

Generalnie jest tak, że w 95% przypadków temperatura oscyluje w okolicach 90 st.C, jednak czasami skacze grubo powyżej 100, nawet do 105.

 

Wiem, że przyczyn zbyt ubogiej mieszanki (P0171) może być wiele (sondę Lambda oraz świece już mi ŁG Auto Serwis w Krakowie wymieniło - eh).

Czy może to być coś związanego z temperaturą?

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Temp cieczy masz poradnik

 

Błąd 0171 jest na forum już chyba setki razy pisane że trzeba sprawdzać szczelność dolotu,wydechu.

A w Tisie polecenia to:

sprawdzić zawór EGR na wolnych ma mieć 0%

sprawdzić elektrozawór EVAP na wolnych 0-25%

sprawdzić sensor Map na wolnych 32-42 kPa

Sprawdzić czy HO2S1 0-1,275

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i wskazówki.

Na podstawie filmu wnioskuję że mój termostat raczej jest ok.

Parametrów, które podałeś nie jestem w stanie sprawdzić gdyż SDProg tego nie oferuje.

Szczelność dolotu, wydechu - w garażu mogę spróbować sprawdzić - czy polecasz jakiś domowy sposób?

Zastanawiam się czemu błąd wyskakuje tylko na postoju i dopiero po upływie chwili - tak jak pisałem 2-4 min?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

A14XER posiada elektronicznie podgrzewany termostat. Komputer samochodu grzeje silnik do temperatury pow. 100C, ale w sposób bezpieczny ponieważ uwzględnia czynniki typu obciążenie silnika, działanie ogrzewania(i teoretycznie powinno to działać nawet na manualnej klimie), temperatura na zewnątrz itd. W moim przypadku w trasie jest podskakuje temperatura nawet do 113C i dopiero wtedy termostat puszcza i utrzymuje 103-104C. Zależy czy użytkujesz auto w trasie czy mieście(a tutaj ciężko o temperaturę pow 90C).

 

Jak sprawdzić szczelność dolotu? Zasłonić ręką wlot. Polecam zdjąć plastikową rurkę prowadząca od obudowy filtra do atrapy grilla. Nawet nie zasłaniając w pełni ręką - silnik powinien od razu się przydusić.

 

Co do wydechu to podobnie. Gasisz silnik, wkładasz jakąś szmatę w rurę wydechową, tylko tak aby ją bezproblemowo wyciągnąć jak coś. Następnie próbujesz odpalić. Przy sprawnym układzie nie ma opcji na powodzenie tej operacji.

 

Poza tym ja bym jeszcze zajrzał do przepustnicy(a mam na myśli jej przeczyszczenie). Rozumiem że były robione regularne wymiany oleju itd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1954

SDProga mam na Androida ale przy zakupie dostaje się licencję także na Windows. Czy wersja na Windowsa pokazuje więcej parametrów?

 

@finerek123

Auto jeździ i trasy i miasto. Ostatnio jeżdżąc po Krakowie przyuważyłem na światłach, że pojawia się błąd.

Później wracając już do domu (trasa około 50 km) błąd nie wystąpił. Pod domem zatrzymałem się i czekałem. 1, 2, 3 odczyt błędów nic... 4 - P0171.

Sprawdzę szczelność tak jak poradziłeś.

Przepustnica była już czyszczona 2 razy oraz była robiona adaptacja. Wymiany są robione regularnie - nie oszczędzam na na oleju ani filtrach.

 

Pozdrawiam,

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do silników XER ma 103st temperatury otwarcia. U mnie dochodzi do 106st na kompie po czym spada, jak się nagrzeje juz całkowicie to ma miedzy 100-103st. Autko mam sprawne. Wiec tego się trzymać :)


@finerek123

tam jest chyba czujnik otwarcia termostatu, a nie elektronicznie podgrzewany termostat. Skąd masz taką wiedze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda że masz racje. Dzieki za info. Tylko ciekawi mnie po co tak opel skomplikował to. Jak ta grzałka potrafi otworzyć termostat.

 

Dla mnie bardziej logiczne wydawało się ze to zwykły termostat + czujnik który sygnalizuje jakby cos było nie tak. W porównaniu do starych opli to by było przydatne. Ale sterowanie jeszcze przez komputer to już nakombinowali i do tego cześć ta stała się 10razy droższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności