Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

 

pacjent: opel zafira B 1.9 CDTI 2009 r. przebieg ~240 tys.

 

dodam bo nie wiem czy ważne, w oplu jest wycięty DPF to były czasy gdy jeszcze nie było maszyn do czyszczenia filtrów, myślę że 10-12 lat temu było to robione, poza tym był uszkodzony EGR magik sobie nie poradził z jego całkowitym wprogramowaniem i zostawił w połowie zaślepiony, nie ma błędów z tymi modyfikacjami, przy przebiegu jakoś 180 tys. była robiona dwumasa i skrzynia za 1 razem mając to wszystko na wierzchu naprawiane w tym samym warsztacie,

 

przechodząc do problemu: przy szybkim dodaniu lub gwałtownym spuszczeniu nogi z gazu czuć szarpnięcie tak jakby gdzieś był luz i do tego lewarek od zmiany biegów ma duże odchylenia do przodu i do tyłu, czuć ten luz na karoserii, dodam że przy ruszaniu np. z 1 tego tak tego nie czuć, najbardziej to czuć w ruchu

 

co zostało zrobione do tej pory:

- wymienione wszystkie poduszki na CORTECO w sumie 4 sztuki, 2 na silniku, podpora skrzyni i pod skrzynią, wszystkie były rozerwane,

- wymiana tylnych tulei belki na MAHLE, bo były zerwane i pukały,

- wymieniony cały przegub od strony pasażera, mechanik mówił że od kierowcy jest jeszcze OK

 

do wymiany jest tulejka która jest na końcu drążka wybieraka, w pozycji neutralnej wybierak ma luz do przodu i do tyłu (nieraz ciężko wbić 1) ale to sprawa poboczna, będzie zrobiona

 

sporo już przewertowałem tematów, ludzie sugerowali wymianę części które to zostały już wymienione i dalej jest problem macie może jakieś inne uwagi od czego to może być? co jeszcze sprawdzić?

 

jak coś to mogę nagrać film

 

Jakieś luzy, wyeksploatowane elementy na sankach wsporczych ? 

 

3 godziny temu, zafira2009 napisał:

do wymiany jest tulejka która jest na końcu drążka wybieraka, w pozycji neutralnej wybierak ma luz do przodu i do tyłu (nieraz ciężko wbić 1) ale to sprawa poboczna, będzie zrobiona

Hmmm, w M32 są linki.

Szukasz placebo na popsuta skrzynię?

 

dzięki za propozycję, zapomniałem dodać że z 3 miesiące temu były wymieniane jeszcze linki zmiany biegów co nie mają nic z tymi luzami ale tak dopiszę

 

na weekendzie będę miał możliwość zaglądnięcia, dam znać

 

tak jak napisałem skrzynia była robiona razem z wymianą dwumasy, czyli przejechane jakoś ~60 tys. temu od naprawy, z uwagi na powyższe nie za bardzo biorę pod uwagę że pada skrzynia po takim przebiegu ... ale wszystko możliwe chyba że wchodzi w grę lipna naprawa, na razie poddam weryfikacji kolegi propozycję z sankami bo nie były sprawdzane,

 

w sumie napisze dlaczego teraz w temacie grzebię ... swoje auto oddałem do naprawy a ojciec pożyczył mi swoje, swego czasu trochę jeździłem autem ale jakoś nie zwracałem uwagi na takie sprawy, wypożyczonym autem miałem trasę przez autostradę i były spore drgania na karoserii przy przyśpieszaniu, ruszaniu więc po powrocie zacząłem grzebać, wiedziałem że poduchy nie był wymieniane za kadencji ojca więc kupiłem pakiet i trafione każda była popękana jak pisałem, później słyszałem podczas właśnie dodawania i puszczaniu gazu będąc w ruchu że puka belka tylna, padło na tuleje i się okazały zerwane, guma nie była sparciała ale tulejka łączącą gumę się oddzieliła i żyła swoim życiem, myślałem że zerwana tuleja belki jest sprawcą również luzów z tematu ale po wymianie okazuje się że problem jest jeszcze gdzie indziej ...

i zostały wibracje przy przyśpieszaniu padło na przegub to już z tym pojechałem do mechanika i też się okazał jeden przegub do wymiany, po nitce do kłębka wymieniam co zepsute, ojciec jeździ wokół przysłowiowego komina mało kiedy na trasy więc tak jakoś wyszło że nie zwracał na to uwagi, natomiast chce aby miał auto sprawne mechaniczne pomimo wieku auta i przebiegu,

 

to nie placebo ...  już lata temu w rodzinie była zafira A, przy jakoś ~200 tys. przebiegu drążek miał spory luz na neutralu latał na wszystkie strony, kupiłem wtedy zestaw naprawczy lewarka skrzyni biegów o takie coś i po wymianie drążek był sztywny, nie bujał się tak na boki, mając to na uwadze napisałem że i pewnie w zafirze B przy takim przebiegu jest to samo i będzie ta tuleja do wymiany

 

 

 

1.png

 

Jeśli ruch lewarka jest wyraźnie widoczny na nieparzystych biegach, czyli 1, 3 i 5, to mam smutne wieści: to klasyczny objaw łożysk skrzyni. Przykro, że niedawno była robiona, ale... albo za mało oleju wlano, albo chińskie łożyska z plasteliny dano, albo nie zmierzono poprawnie luzu podczas montażu (podkładki dystansowe łożysk) albo łożysk nie wymieniono w komplecie (czyli z szalkami a wymieniono same łożyska). 

Nie ma jakiegokolwiek wpływu luz w obrębie linek czy drążka biegów na jego przemieszczanie podczas przyspieszania/hamowania silnikiem. Sanki również - tu byłby metaliczny, pojedynczy stuk przy dynamicznym ruszaniu do przodu/tyłu. Żadnego wpływu to nie ma na tyranie lewarka góra-dół.

 

Ile kosztował ten remont skrzyni?

To nam coś powie o jakości.

 

jak nie zapłacił 2500-3000 to to nie był remont. Pełny zestaw łożysk Timkena (czyli 9 łożysk) + komplet uszczelniaczy kosztuje 1400. Do tego 3 litry Fuchs Titan Sintofluid ok. 250. To już w samych częściach jest 1650.

Jak wsadzili chińskie gówno, to teraz są tego efekty.

 

to tak,  w kwestii linek poszły do wymiany z powodu wyrobienia się tulejek na zaczepie od wybieraka,

 

znalazłem wpis w książce serwisowej, cenę udało się sprawdzić netto naprawa za wszystko wynosiła 4 850 zł, 

 

przy jeździe największy luz jest na biegu 4, później mniejszy na 3 i 2, a na 1 i 5 dosłownie minimalne

na postoju gdy jest lewarek na luzie, po wciśnięciu sprzęgła lewarek stoi na dębowo, w ogóle nie występują jakieś odchylenia

 

20240731_112307 — kopia.jpg

 

LUK jeden z tańszych -1300 zestaw sprzęgła z dwumasą. U mnie w firmie wymiana sprzęgła z dwumasą to ok. 1000 robocizna. czyli samo sprzęgło całościowo 2300.

Wychodzi na to, że skrzynia 2600 zjadła, co mi ewidentnie nie pasuje. Cena "normalna" jak za regenerację na dobrych gratach, ale po 60k żeby się rozlatywała to mi nie pasuje. 

Upieram się przy swoim:

W dniu 29.07.2024 o 21:03, ArKos napisał:

albo za mało oleju wlano, albo chińskie łożyska z plasteliny dano, albo nie zmierzono poprawnie luzu podczas montażu (podkładki dystansowe łożysk) albo łożysk nie wymieniono w komplecie (czyli z szalkami a wymieniono same łożyska). 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności