Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Może ktoś z forum może polecić jakiegoś elektryka samochodowego z pasją do naszych opelków. Walczę w mojej Corsie D z błędem B0196 ale moje pomysły i możliwości manualne się skończyły. Dzwoniłem do kilku serwisów, ale jak usłyszeli co się dzieje i co było zrobione, to średnio chętni byli do podjęcia się naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, _Krzysiek_ napisał:

. Dzwoniłem do kilku serwisów, ale jak usłyszeli co się dzieje i co było zrobione, to średnio chętni byli do podjęcia się naprawy.

No to opisz, co chodzi, i co tam nasi po wywijali.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819209
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Mery 11 napisał:

No to opisz, co chodzi, i co tam nasi po wywijali.

Mam błąd stały B0196-01 (silnik dmuchawy - napięcie za wysokie) a po jej odłączeniu B0195-06. Dmuchawa raz działa raz nie - nie wiadomo od czego to zależy. Jak przestaje działać to całkowicie wyłącza mi panel klimatronika i wyrzuca dodatkowo błędy braku komunikacji z radiem i wyświetlaczem. Okablowanie, wtyczki sprawdzone. Wszystkie bezpieczniki od klimy profilaktycznie wymienione. Podstawiałem dwa inne panele kliamtronika i drugą oryginalną dmuchawe Denso z resystorem (nowa zakładana była w sierpniu). Wczoraj byłem jeszcze u znajomego w warsztacie, żeby do swojego kompa podłączył. Nic nowego nie wyszło. Też posprawdzali skrzynki z bezpiecznikami, napięcie na wtyczkach i lipa. Dzwoniłem do trzech elektryków i opisywałem problem, to słyszałem tylko, że jak już pan tyle zrobił to za bardzo nie mają pomysłu i może pan podstawić samochód ale raczej nie obiecujemy że naprawimy. Dlatego też szukam kogoś kto siedział trochę w oplach. Może to coś poważnego a może pierdoła, którą by wyłapał. Swego czasu jak miałem Peugeota 206 i 207 to jeździłem z problematyczną elektryką do takiego magika, że popatrzył, oglądnął i za dwie godziny zawsze zrobił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819226
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik fabryczny, czy był dokładany do auta ?. Przypadek ciekawy. Czy w czasie jazdy klima wyłącza się i sama startuje ?, i czy na samym ogrzewaniu bez klimy dmuchawa też się wyłącza ?. Nic nie piszesz o tym, czy był sprawdzany przekaźnik od klimy i ogrzewania. Tu na forum kolega opisywał podobny problem tylko z Zafrą, Ale nie napisał, czy rozwiązał problem. Zamilkł i nie odpowiada.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819237
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik jest fabryczny. Jak już się włączy to działa prawidłowo na każdym biegu - grzeje i chłodzi. Wymieniłem bezpieczniki związane z klimą (F2, F13, F28, F30) i przekaźnik K5 (przekaźnik sprężarki klimatyzacji). W Corsach D są jeszcze wersje z inną skrzynką bezpieczników i dodatkowymi przekaźnikami od klimy za filtrem powietrza ale ja tego nie mam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819241
Udostępnij na innych stronach

Trudny temat.

Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy wszystko jest dobrze zaprogramowane/zakodowane.

A jeśli tak, to zostaje kopanie w wiązce.

Szczególnie dokładne oglądanie pinów we wtyczkach/gniazdach.

Całej wiązki związanej z klimą.

Szczególnie linii CAN.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819242
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ja37 napisał:

Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy wszystko jest dobrze zaprogramowane/zakodowane.

Dwa dni temu jak czekałem dłuższą chwilę w kolejce u mechanika to szukałem w opcomie czy coś się nie rozjechało. Nie wiem już gdzie za bardzo szukać, ale to mi trochę wygląda jak jakiś uszkodzony bezpiecznik czy przekaźnik - nagrzeje się i styk łapie. Często jak odpalę samochód to po 2-3 minutach panel się załącza i normalnie działa przez jakiś czas. Zastanawiam się też czy za wysoki napięcie na dmuchawie z czasem nie uszkodziło klimatronika. Może jakieś chwilowy skok napięcia i coś upaliło. Bo jak podłożyłem inny panel to przez niecałe dwa dni działał dobrze. Stary ma rozebrany to spróbuję na płycie wszystko przelutować. Nowa, kompletna dmuchawa założona, wtyczki ponownie sprawdzone. Chyba zamówię jeszcze jeden panel i zobaczymy co będzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819244
Udostępnij na innych stronach

Tak ten błąd /za wysokie napięcie / i po odłączeniu / za niskie /.logiczne, że po odłączeniu będzie niskie. Natomiast za wysoki, to sprawdziłbym piny na złączu ECC, a dokładnie pin 3,8. we wtyczce XC42. I tak jak kolega J37 napisał sprawdzenie konfiguracji wszystkich modułów w samochodzie, Ewentualnie zresetować i konfigurować od początku. To jest pewnie zakłócenie w linii CAN.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/104987-elektryk-samochodowy-rzesz%C3%B3w-i-okolice/#findComment-819245
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności