Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Moja VC 2.2 dti 92kW po pozostawieniu pod sklepem nie zapalała, pojawił się błąd P0606 - uszkodzenie ECU. Po regeneracji/polutowaniu sterownika PSG16 auto owszem odpala, ale pojawił się dosłownie festiwal błędów! Od wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach (1 i 6), przez brak komunikacji w obszarze ecu, niewydolność EGR, MAP sensor, ABS, czujnik tlenu, czujnik ciśnienia atmosferycznego, moduł falownika mocy, elektrozawór zmiany biegów, itd. kompletny mix i rozpierducha z różnych urządzeń. Auto testowałem jeżdżąc max 3 km trasę ze strachu, żeby mi nie zgasło gdzieś dalej. Błędy kasowałem z pamięci, restartowałem itd. żeby wyczyścić pamięć - ale te same błędy wracają. Auto raz kopci, nie ma mocy, za chwilę jest moc i śmiga lekko. Generalnie szarpie, a za chwilę jedzie gładko. Silnik brzmi jakoś inaczej. Do regeneracji i odkręcenia sterownika musiałam odkręcić czujnik Halla. Przykręciłem go z powrotem starając się ustawić go tak jak było, ale wiadomo że to tylko na oko. W necie znalazłem info, że jego minimalne nawet przesunięcie vs. pierwotna pozycja zaburzy całą pracę silnika, bo zmienią się wyprzedzanie i opóźnienie wtrysku. Czy to może być powód tego co teraz się dzieje i trzeba czujnik Halla zaprogramować w aktualnej pozycji? Słyszę inną pracę silnika, raz kopci i nie ma mocy, szarpie, za chwilę ma moc ale pracuje jakoś twardo. Podejrzewam kąt ustawienia wtrysku, a za to właśnie czujnik Halla na pompie jest odpowiedzialny - tak?. Ale martwi mnie ilość pozostałych błędów typu MAP, EGR, ABS, skrzynia biegów,... które raz się pojawiają a raz nie - tutaj przychodzi mi na myśl jakiś problem elektryczny. Wiązki, wtyczki przejrzałem, od każdego elementu i te wchodzące bezpośrednio do PSG16 pod kątem uszkodzeń mechanicznych, przetarć, itp. Kable idące od sterownika do pompy (te cienkie), z których od razu odpadła izolacja zabezpieczyłem ile dałem radę wsunąć w stronę pompy koszulki termokurczliwe.
Myślę, żeby sprawdzić/wymienić też:  filtr paliwa (dawno nie był wymieniany), uszczelki między elementami układu dolotowego powietrza, żeby wykluczyć lewe powietrze (MAP i EGR). Ale trochę nie mam pomysłu ze względu na tą ilość błędów i to że każdy jest z innej parafii.
Czy to wszystko może mieć związek z potrzebą zaprogramowania czujnika Halla? Czy może po poniższych błędach jest ktoś w stanie powiedzieć gdzie szukać przyczyny? Miał ktoś podobny przypadek?
Błędy to:
P0148 - Fuel Delivery Error
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0306 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0041 - Downstream Oxygen Sensors Swapped From Bank to Bank
P0627 - Fuel Pump "A" Control Circuit/Open
P1634 - Data Output Link Circuit Failure,
P0B03 - Auxiliary Transmission Fluid Pump Motor Phase V Current
P1104 -  MAF Ground Malfunction
P0803 - 1-4 Upshift (Skip Shift) Solenoid Control Circuit Malfunction

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/105428-naprawiony-sterownik-psg16-vc-i-festiwal-b%C5%82ed%C3%B3w-pomocy/
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest udupiony. Teraz znaleźć kogoś, kto potrafi fachowo zregenerować VP44 to ze świecą szukać. Fajne te błędy, szczególnie wypadanie zapłonu na 6 baniaku jak silnik ma 4 :|

 

No to ja właśnie dałem do regeneracji do tego "jedynego sensownego" co daje 12 miesięcy gwarancji - jak jest opisane w innych wątkach. Jedyny błąd jaki był: P0606 i nie odpalał. Teraz niby odpala, ale błędów jest jak wyżej :/

Dlatego zastanawiam się czy to schrzaniona regeneracja czy może jakaś inna przyczyna, ale nie znajduję jakiejś części lub nawet zespołu części, która impaktowałaby na WSZYSTKO na raz. 

 

Powtórzę raz jeszcze:

5 godzin temu, ArKos napisał:

znaleźć kogoś, kto potrafi fachowo zregenerować VP44 to ze świecą szukać.

To, że daje gwarancję nie oznacza, że wie co robi.

Do poczytania - walczyłem z nią 2 miesiące:
część 1: https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid02wKPZyFCU2B4zscG7F4hQkRZTnNi7MvRxRqqypShGKXycxGJoVA75Xj1J1VXz9tcJl

część 2: https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid02vwYhyUcSWQwA7wDziKvrkYPqBMowehEjqKzUDaSJdGCnbibkwA2JHgdqViv9zD7nl

część 3: https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid0287vq9wNZfg4vajAQH47DuUMaxPYkTYu3etSXS6sKAPmpJvgyJP4rCcUeJ5PhLEYFl

część 4: https://www.facebook.com/serwisopelford/posts/pfbid026fBXXuLZ6TbVBm2iH1g1vVpWuKjA2riUGKvKFZidoqKoHr5dBw1j42cuhshcPeUGl

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności