Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

co znaczy "logowanie do pliku" ?

pewnie najlepiej jakby ktoś rzucił okiem "live" po podłączeniu op-com

 

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Którą konkretnie sondę można kupić, ponoć zamienniki "źle się spisują"... ???

czy możecie polecić konkretną, marka, symbol ?

w ASO podał mi niby numer ASO tej sondy to 93185456 

 

Jeżeli kupisz produkt akich firm jak Bosch, Denso, Delphi itp - każda będzie działać. Problemy są z najtańszymi zamiennikami bo te nie z każdym autem chcą współpracować. Nr OE sondy który podałeś to sonda 4-przewodowa

 

A to co potrzebujesz to np:

Bosch 0 258 986 602

Denso DOX-0150

Delphi ES21116-12B1

Pierburg 7.05271.62.0

 

son.jpg.a89f647c21d0872469e952a791fd6c0f.jpg

To co proponuję to zmierzyć długość przewodu oryginalnej która tam siedzi bo są dwie długości 40 i 50cm i dobrać taką o odpowiedniej długości. Jeżeli kupisz "uniwersalną" czyli zakończona kablami do zarobienia sobie wtyczki samemu - te (zazwyczaj mają 60-80cm) należy przyciąć do odpowiedniej długości przed zarobieniem wtyczki.

Długość przewodu to rezystancja - i bardzo często to jest przyczyną że dany sterownik pojazdu nie chce z sondą współpracować. Bo w oryginale było 30cm przewodu, kupiliśmy zamiennik o długości 50cm i sterownik już widzi inne odczyty. Jak mu fabrycznie nie ustawili szerszego zakresu tolerancji ... wywali CHECK i tyle.

 

Kolejna sprawa to sama konstrukcja sondy. Dzisiaj dostępne są dwa rodzaje każdej: uniwersalna oraz planarna. Różnią się one budową samej sondy ale i zakresem działania. Sondy planarne mają znacznie szersze pasmo odczytów niż uniwersalne. To kolejny czynnik sprawiający że sterownik silnika może sobie z taką nie poradzić - zależy od softu jaki miał wgrany - pod fabrycznie montowaną sondę.

 

Tak wygląda mniej-więcej sonda uniwersalna

so1.jpg.cd9390938105708341c6648a1b1d9602.jpg

 

A tak planarna (zwana czasem szerokopasmową)

so2.jpg.8efb0c3d384020ea160a53cb9dd95e8b.jpg

 

Mimo iż obydwie są zamiennikiem nr OE który podali ci w ASO. Są to jednak dwie różne sondy które mogą (ale nie muszą) nie chcieć współpracować z Twoim autem/sterownikiem.

Na przestrzeni lat to się zmienia, specyfikacje danego rynku, rodzaj paliwa jaki na nim występuje, modyfikacje oprogramowania pod jakieś normy emisji itp... sprawić mogą że u jednego będzie działać dana sonda a u innego nie - mimo iż mają dwa te same auta/silniki.

 

Z tanimi zamiennikami zazwyczaj jest podobnie: jeżeli dobierzesz prawidłową, przytniesz kabel na odpowiednią długość itp - zazwyczaj współpracują. Ale są też takie co nie chcą i koniec. Nie będą.

Różnica tkwi zazwyczaj w jakości że taki zamiennik wytrzyma np 1 tys cykli grzania nim zdechnie czyli np 30-50 tys km czy tam 2 lata, a markowa 3-5 tys cykli czyli 5-10 lat lub 120-160 tys km przebiegu.

Choć dzisiaj powszechnym zjawiskiem jest "zalecany okres między przeglądowy" dla markowych produktów, podawany na ok 160 tys km. Czyli tak między wierszami czytaj że do w/w przebiegu powinna działać, powyżej... no to już nikt nie gwarantuje jak długo jeszcze. Jak zawsze znacznie tutaj ma charakter użytkowania auta.

 

Edytowane przez ZafirC

 

Kolego dziękuję za bardzo wyczerpującą opdowiedź.

Zmierzyłem długość przewodu swojej pierwszej sondy (błąd P0134) i ma on 40 cm od samej sondy do samej wtyczki.

Widzę że jesteś bardzo obeznany w temacie, jeśli dobrze patrzę to różnica między z gotową wtyczką a taką którą trzeba przylutować to ok 100 zł ?

Mam lutownicę i potrafię przylutować, rozumiem że wystarczy tamtą obciąć z zachowaniem kabelków z 5 cm i przylutować poszczególne ?

100 piechotą nie chodzi, pytanie czy to ma sens ?

Tamten numer podał mi człowiek w ASO nie wiem czy dobry, bo różnie podają tam czasem, generalnie chodzi o silnik 1.8 140KM A18XER/Z18XER w Zafira B 2011 r.

Powiedz proszę jakie w tej sytuacji konkretne rozwiązanie byś wybrał ze swoją wiedzą, to znaczy konkretny link do aukcji najlepiej, bo jest ich masa, podobnych, niby po tym numerze z ASO coś mi znajduje a jak zadaje pytanie sprzedawcy i podje VIN to mówi że nie będzie pasowała ta sonda...

Pozdrawiam

 

Z nr które podałem Bosch, Delphi oraz Pierburg się zgadzają.

Bosch ma 40cm przewodu

Delphi oraz Pierburg - po 50cm

Bosch oraz Pierburg to sondy uniwersalne

Delphi jest planarna

 

Sprawdziłem co znaczy planarna i uniwersalna, może komuś się przyda od razu:

Sonda uniwersalna

  • Zastosowanie: ma pasować do wielu modeli aut, niezależnie od producenta.

  • Budowa: klasyczna, tzw. cyrkonowa, z elementem pomiarowym w kształcie rurki.

  • Podłączenie: często wymaga lutowania lub łączenia przewodów ze starą wtyczką.

  • Czas reakcji: wolniejsza od planarnej – potrzebuje więcej czasu, by osiągnąć temperaturę roboczą.

  • Cena: zwykle tańsza, ale nie zawsze idealnie współpracuje z elektroniką konkretnego silnika.

Sonda planarna

  • Zastosowanie: montowana fabrycznie w nowszych autach, często jako pierwsza sonda (przed katalizatorem).

  • Budowa: element pomiarowy jest płaski (planarny), co pozwala na szybsze nagrzewanie.

  • Czas reakcji: bardzo szybki – osiąga temperaturę pracy w kilka sekund, co poprawia kontrolę mieszanki i emisję spalin.

  • Trwałość: zwykle dłuższa żywotność i większa odporność na zanieczyszczenia.

  • Cena: droższa, ale lepiej dopasowana do wymagań nowoczesnych silników i norm emisji.

📊 Podsumowanie

  • Uniwersalna = tańsza, wolniejsza, bardziej „kompromisowa”.

  • Planarna = szybsza, nowocześniejsza, dokładniejsza, ale droższa.

Jak rozumiem nie ma planarnej "bez wtyczki" ?

 

Z tego wynika że na pewno nie chcę uniwersalnej, a planarna Delphi ma za długi przewód (50cm) u mnie teraz ma 40 cm ale nie wiem co to za sonda i czy jest prawidłowa! błąd od niej P0134 pojawia się od mojego zakupu sprzed 5 lat!... Więc może powinien być 50 cm ???

 

W dodatku sprzedawca z Allegro po podaniu numeru VIN W0L0AHM7''''''5C2,,,,,035.....699 i tego numeru tej sondy z ASO napisał:

 

Po sprawdzeniu po numerze VIN w katalogu serwisowym muszę stwierdzić, że ta część nie będzie pasowała do podanego modelu pojazdu (przypisane kody OE części nie są zgodne z kodami OE producenta pojazdu, które zostały przypisane do tego modelu pojazdu po numerze VIN).

Poniżej przesyłam link do pasującej części zgodnej z kodami OE producenta pojazdu:

https://allegro.pl/oferta/delphi-sonda-lambda-alfa-romeo-159-1-8-mpi-939-12376042744

 

Edytowane przez amigancik

 

No tego już za Ciebie nikt nie zrobi. Męska decyzja. ;)

Jeżeli masz pasującą to kupuj. 230zł to na prawdę żadne pieniądze jak na dzisiejsze ceny gratów do tych wszystkich nowych... 1.0 ecoboostów czy innych tsi gdzie jakieś koło zmiennych faz rozrządu (razem z wałkiem) potrafi 2800 kosztować... jedno. A do wymiany obydwa.

🤪

 

No właśnie nie mam pewności że to ta, "jakiś jeden człowiek" z Allegro mi tak napisał... ta ma 43 cm przewód napisane a mój ma 40 cm

Poza tym może boscha jak droższa 50 czy 70 zł byłaby lepsza to wolałbym boscha tylko czy jest planarna boscha do mojego vin ? (40cm??)

 

40-43cm nie robi różnicy. Różnice robi 70cm przewodu zamiast 30tu jakie było oryginalnie.

 

A co robi różnicę w kabelku?

 Ja u siebie mam podłączoną drugą sondę z dłuuuuuugim kabelkiem w miejsce pierwszej.

I działa dobrze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności